تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۷
کد خبر: ۲۷۸۰۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهردار: ۱۳ طرح دزفول آماده ورود سرمایه گذار است
  شهردار دزفول با بیان اینکه طراحی ۳۵ طرح عمرانی مهم و شاخص در دزفول آغاز و ۱۵ طرح نهایی شده است، گفت: ۱۳ طرح از این تعداد برای ورود سرمایه گذاران در سامانه بارگذاری شده است.

  محمد عتاب اهوازی روز دوشنبه در یکصد و هشتاد و سومین نشست رسمی شورای اسلامی شهر دزفول در صحن علنی این شورا با اشاره به ۱۰۰ روز مسوولیت خود به عنوان شهردار دزفول افزود: نتایج اولیه اقدام‌های انجام شده در ۱۰۰ روز نخست فعالیت دوره جدید شهرداری دزفول در حال به ثمر رسیدن است.

وی با اشاره به بسترسازی مناسب برای ورود سرمایه گذاران در طرح‌های عمرانی دزفول ادامه داد: مطالعات طرح‌های اولویت دار شهرداری دزفول به مرور در حال تکمیل و بارگذاری بر روی سامانه است و از همه سرمایه گذاران درخواست می‌شود تا در این طرح‌ها ورود کنند.

تعیین تکلیف بدهی شهردای دزفول به صورت مستمر دنبال می‌شود

شهردار دزفول در ادامه با اشاره به بدهی سنگین شهرداری در طرح قائم تصریح کرد: تعیین تکلیف این بدهی با اولویت و به صورت مستمر دنبال می‌شود.

وی با انتقاد از بی‌توجهی دستگاه‌های دولتی برای پرداخت حقوق شهری در دزفول افزود: بسیاری از بناهای ساخته شده توسط دستگاه‌های دولتی بدون کسب مجوز و پروانه ساخت بوده و از پرداخت عوارض شهرداری سرباز زده‌اند.

عتاب اهوازی با اشاره به ظرفیت‌های عظیم فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دزفول تصریح کرد: حرم حضرت سبزقبا(ع) به عنوان چهارمین حرم اهل بیت(ع) در کشور مهمترین ظرفیت فرهنگی دزفول است که باید از این ظرفیت برای انجام کارهای بزرگ فرهنگی استفاده کرد.

مسوولان خوزستان به اشتباه دزفول را شهری برخوردار می‌دانند

عتاب اهوازی گفت: مسوولان استان تصور ناردستی از دزفول دارند و این شهر برخودرار می‌دانند که این موضوع موجب شده تا بخش زیادی از اعتبارات این شهر در استان حذف شود.

وی با قدردانی از حمایت امام جمعه دزفول از مدیریت شهری افزود: حمایت امام جمعه موجب سنگین تر شدن مسوولیت مدیران شهری دزفول شده ضمن اینکه این حمایت انگیزه مجموعه شهرداری را برای خدمت به مردم تقویت کره است.

شهردار دزفول تصریح کرد: آموزش شهروندی و زندگی شهری، آشنایی شهروندان با قوانین شهری و حقوق شهروندی و همچنین انجام کار مشترک با فرمانداری برای ساماندهی برخی آسیب‌های اجتماعی پیرامون متکدیان و معتادان متجاهر در حال انجام است.

شهرداری از گروه‌های جهادی دزفول حمایت می‌کند

عتاب اهوازی با بیان اینکه حلقه‌های مفقوده در بخش فرهنگی دزفول وجود دارد، گفت: وجود حلقه‌های مفقوده میان تصمیم تا اجرا در بخش فرهنگ موجب شده تا تصمیم‌های شورای فرهنگی عمومی دزفول در اجرا با چالش مواجه باشد.

وی با انتقاد از همراهی نکردن دستگاه‌های دولتی و اجرایی دزفول در اجرای طرح‌های فرهنگی ادامه داد: تمام مسوولیت کارهای فرهنگی در دزفول به عهده شهرداری گذاشته می‌شود این در حالی است که تمام دستگاه‌های موجود در شهر پیرامون مسایل فرهنگی مسوولیت دارند.

شهردار دزفول در ادامه ساماندهی گروه‌های جهادی این شهر را مورد تاکید قرارداد و اظهارکرد: دزفول دارای گروه‌های جهادی اثرگذار خوبی است که دستاوردهای بزرگی داشته‌اند و مدیریت شهری آمادگی دارد تا از این گروه‌ها حمایت کند.

با متخلفان واگذاری غیرکارشناسی تابلوهای تبلیغی برخورد شود

رییس شورای اسلامی شهر دزفول نیز ساماندهی تابلوهای تبلیغی در این شهر را مورد تاکید قرار داد و گفت: مدیریت جدید سیما و منظر شهری در حال اقدام انقلابی برای ساماندهی تابلوهای تبلیغی و دکه‌ها در این شهر است که از نظر درآمدی کمک بسیار زیادی به شهرداری می‌شود.

سیدباقر موسوی فخر با تاکید بر لزوم برخورد با متخلفان واگذاری غیرکارشناسی تابلوهای تبلیغی افزود: برخی از تابلوهای تبلیغی بیش از ۹۰۰ میلیون ریال اجاره داده می‌شوند این در حالی است رقم کارشناسی این تابلوها حداکثر ۹۰ میلیون ریال است که باید این موضوع و حقوق ضایع شده شهرداری با حساسیت دنبال و با متخلفان برخورد شود.

وی با دادن ماموریت کمیسیون برنامه و بودجه برای محاسبه میزان ضرر وارد شده به شهرداری دزفول در واگذاری تابلوهای تبلیغات شهری ادامه داد: منافع شهر و شهرداری برای مدیریت شهری دزفول اهمیت دارد و تفاوت معنادار قیمت گذاری تابلوهای تبلیغی توسط کارشناسان با کرایه این تابلوها باید به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد.

اعتبار عمرانی تخصیص استان به شهرداری دزفول در عمل به صفر رسیده است

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست با بیان اینکه اعتبار عمرانی تخصیص استان به دزفول طی سال‌های اخیر در عمل به صفر رسیده است، گفت: تمام اعتبار تخصیص داده شده استان به شهرداری دزفول در سال گذشته تنها ۲۰ میلیارد ریال بوده است.

عادل دوایی‌فر با بیان اینکه متاسفانه مسوولان خوزستان دیدگاه واقع بینانه‌ای از مشکلات دزفول ندارد و این موجب شده تا دزفول به عنوان شهر برخورداری در استان شناخته شود این در حالی است که دزفول با مسایل و مشکلات متعددی مواجه است.

وی افزود: اعتبار دزفول نسبت به شهرهای هم سطح خود در خوستان بسیار پایین تر است و باید پیگیری لازم انجام و این رویه در استان اصلاح شود.

مکانیزه کردن سایت پسماند دزفول نیاز به اعتبار استانی دارد

این عضو شورای شهر دزفول در ادامه با اشاره به طرح‌های عمرانی در دست اقدام این شهر گفت: سایت پسماند زباله دزفول به عنوان سایت شمال خوزستان تعیین شده است و تمام پسماندهای شمال استان به این سایت برای تبدیل به کود هدایت می‌شوند.

وی افزود: دفن زباله در دزفول به صورت سنتی انجام می‌شود که بازیافت بهداشتی و مکانیزه زباله در سایت پسماند دزفول نیاز به تخصیص اعتبار استانی و ملی دارد چرا که این کار به تنهایی از عهده شهرداری دزفول خارج است.

آرامستان باغ رحمت نیاز ۵۰ سال آینده دزفول را برطرف می‌کند

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر دزفول با اشاره به تکمیل ظرفیت آرامستان‌های این شهر گفت: نقشه جامع آرامستان باغ رحمت دزفول واقع در جنب پادگان شهید باکری تدوین شده است که نیاز ۵۰ سال آینده دزفول را برطرف می کند.

وی افزود: آرامستان‌های دزفول گنجایش بیشتر برای دفن اموات ندارند و این موجب شده تا طرح جامع باغ رحمت در زمینی به وسعت ۵۰ هکتار طراحی شود البته ترغیب مردم بری دفن اموات خود در این آرامستان ضروری است.

دوایی‌فر با اشاره به روند خرید کارخانه جدید آسفالت شهرداری دزفول تصریح کرد: محل احداث کارخانه آسفالت شهرداری در زمینی به وسعت ۲۰ هکتار جانمایی شده است که با تکمیل خرید و نصب کارخانه جدید بخش زیادی از نیاز شهر دزفول برطرف می‌شود.

انتقاد از لوایح پرتعداد دوفوریتی شهرداری دزفول

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر دزفول نیز دراین نشست با انتقاد از دوفوریتی کردن اکثر لوایح شهرداری گفت: دوفورتی کردن لوایح به معنای طرح سریع موضوع در صحن علنی است که این موجب می‌شود تا این لوایح توسط کمیسیون‌های تخصصی شورا مورد ارزیابی دقیق قرار نگیرند.

علیرضا مجدی نسب افزود: بسیاری از لوایح شهرداری که به صورت دوفوریتی به شورا ارایه می‌شوند نیاز به بررسی و کار کارشناسی دقیق دارند و دوفوریتی شدن این لوایح مانع از بررسی دقیق آنها می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مساجد زیادی در دزفول فاقد امام جماعت هستند، بیان کرد: شهر دارالمومنین دزفول دارای ظرفیت‌های عظیم فرهنگی است که مسجد، اساس و محوریت فعالیت فرهنگی در این شهر بوده است و باید این محوریت مساجد همچنان استمرار داشته باشد.

تمام تابلوهای تبلیغی دزفول متعلق به شهرداری هستند

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر دزفول با اعلام حمایت از اقدام شهرداری دزفول برای ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی در این شهر گفت: لایحه تمدید قرارداد تابلوهای تبلیغاتی تا پایان شهریورماه مقدمه ای برای ساماندهی کامل این تابلوها است.

وی با بیان اینکه قرادادهای تمام تابولهای تبلیغی در دزفول به پایان رسیده و هم اکنون این تابلوها متعلق به شهرداری هستند، افزود: اردیبهشت ماه امسال آخرین قراردادهای تابلوهای تبلیغاتی دزفول به پایان رسیده ولی به صورت ماهانه و شفاهی تمدید شده اند که کار گسترده ای در ماه‌های اخیر برای ساماندهی به این شرایط انجام شده است.

تصویب تشکیل چهار شرکت ذیل شهرداری دزفول

مجدی نسب با اشاره به لایحه ایجاد چهار شرکت ذیل شهرداری دزفول گفت: ایجاد این چهار شرکت در هیات عالی سرمایه گذاری تصویب و در کمیسیون برنامه و بودجه تایید شده است.

وی افزود: تشکیل این شرکت‌ها زمینه جلب مشارکت‌های مردمی به صورت سهام در طرح‌های عمرانی دزفول را فراهم می‌کند ضمن اینکه تشکیل این شرکت‌ها تکمیل طرح‌های عمرانی را در دزفول تضمین می‌کند.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر دزفول گفت: طرح قائم و بسیاری از طرح‌های نیمه تمام شهری با تغییر شهرداران و تغییر سیاست‌ها مغفول مانده‌اند که تشکیل شرکت برای تکمیل این طرح‌ها مانع از روزمرگی در اجرای این طرح‌ها می‌شود.

شهرداری برای ساماندهی تابلوهای تبلغاتی با هجمه سنگین مواجه است

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری دزفول با اشاره به نبود هیچ گونه آمار مشخص از تابلوهای تبلیغی در دزفول گفت: بسیاری از تابلوهای تبلیغاتی در حالی که قرارداد آنها به پایان رسیده به صورت شفاهی به کانون‌ها واگذار شده‌اند و این کانون‌ها بدون داشتن قراداد اقدام به نصب تبلیغات کرده‌اند.

محمدحسین خرمی افزود: ساماندهی و پلاک گذاری تابلوهای تبلیغی دزفول از ۲ هفته قبل آغاز و در این مدت فشارهای سنگینی توسط کانون‌های تبلیغی برای جلوگیری از این کار به مجموعه شهرداری دزفول وارد شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۵۳ بیلبورد و ۳۵ پرتابل شهری دزفول پلاک گذاری شده است، افزود: فشار کانون‌های تبلیغی برای جلوگیری از این اتفاق به قدری بود که هیچ یکی از چاپخانه‌ها در دزفول حاضر به چاپ بنرهای شهرداری نبود ضمن اینکه با فشاری که آورده بودند هیچ نصابی نیز حاضر به همکاری برای نصب این بنرها بر روی تابلوهایی که با پایان قراداد متعلق به شهرداری هستند، نبودند که مجبور به استفاده از نصاب بنر از یکی از شهرهای اطراف دزفول شدیم.

خرمی گفت: برخی تابلوها تا ۹۰۰ میلیون ریال کرایه داده می‌شوند این در حالی است که برخی از این کانون‌ها چندین ماه است با وجود پایان قرارداد همچنان بدون پرداخت هزینه به شهرداری اقدام به نصب بنر می‌کنند.

به گزارش ایرنا، لایحه دوفوریتی صدور مجوز مناقصه عمومی برای خدمات شهری در محدوده جنوب منطقه دوم شهرداری، لایحه دوفوریتی تصویب نرخ نامه سرویس مدارس، لایحه دوفوریتی تعیین تکلیف عقب نشینی یا عدم عقب نشینی معابری که دارای طرح اجرایی بوده و مغایر با طرح‌های مصوب هستند و همچنین لایحه دوفوریتی صدور مجوز کاهش حدنصاب تفکیک عرصه قطعات مسکنی در سطح شهر لوایحی بودند که اعضای شورای شهر دوفوریت آنها را نپذیرفت و برای بررسی بیشتر به کمیبسیون‌های تخصصی ارجاع داده شدند.

همچنین اعضا ضمن پذیرش دوفوریتی بودن لایحه صدور مجوز تمدید قراداد تابلوهای تبلیغاتی شهر به مدت ۶ ماه، این لایحه را به تصویب رساندند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار