تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۲۷۸۰۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار: سهم بانوان در پست‌های مدیریتی اندیمشک افزایش می‌یابد
 
 سرپرست فرمانداری اندیمشک با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت بانوان توانمند این شهرستان در پست‌های مدیریتی گفت: سهم بانوان نخبه، توانمند و فعال شهرستان در پست‌های مدیریتی اندیمشک افزایش می‌یابد.

  یوسف زمانی اصل روز سه شنبه در نشست کمیسیون امور بانوان شهرستان اندیمشک با اشاره به نقش برجسته بانوان در دوران دفاع مقدس افزود: بانوان اندیمشک ثابت کردند که توان انجام کارهای بزرگ را دارند و ایثارگرانه در میدان حضور دارند.

وی تاکید کرد: زنان و دختران اندیمشکی در دوران جنگ تحمیلی با حضور ایثارگرانه در پشتیبانی از جبهه‌ها حماسه‌ای ماندگار خلق کردند.

سرپرست فرمانداری اندیمشک با بیان اینکه با وجود اقدام‌های انجام شده همچنان نقش بانوان در دوران مقدس به خوبی تبیین نشده است، گفت: خاطرات حوض خون که نقش برجسته بانوان در بخش شستن لباس رزمندگان دفاع مقدس را به تصویر می‌کشد برگ زرینی از حماسه آفرینی بانوان اندیمشک است.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای تضعیف حجاب در جامعه افزود: بانوان در تمام عرصه‌ها از انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی، کرونا و مقابله با هجمه فرهنگی غرب میدان دار بودند و با هوشیاری و بصیرت ایثارگرانه پای آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند.

زمانی اصل ضمن تاکید بر تقویت وضعیت اشتغال بانوان در این شهرستان گفت: رفع مسایل و چالش‌های مربوط به بانوان با استفاده از ظرفیت بانوان نخبه و توانمند اندیمشک در دستور کار قرار دارد.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری اندیمشک نیز در این نشست گفت: نقش بانوان در دوران هشت سال دفاع مقدس به ویژه در بیمارستان شهید کلانتری و حوض خون در اندیمشک بر هیچ کس پوشیده نیست.

کرم صرفه جو با اشاره به تمرکز دشمن بر مسایل حجاب و عفاف در جامعه افزود: همه وظیفه دارند که از کیان و آرمان‌های دین اسلام و حجاب دفاع کنند و بانوان نقش اساسی برای مقابله با توطئه‌های دشمن در خصوص بی حجابی دارند. بانوان اندیمشکی در دوران دفاع مقدس با حضور در رخت‌شوی‌خانه‌ بیمارستان کلانتری این شهر، داوطلبانه پتوها و لباس‌های رزمندگان را می‌شستند و ترمیم می‌کردند.

این زنان لباس‌های آغشته به مواد شیمیایی را شستند و خودشان هم آلوده شدند و تکه پاره‌های پیکرهای مطهر شده که در لباس‌ها باقی مانده بود را جدا و اقدام به شستن و ترمیم لباس خونین رزمندگان می‌کردند.

کتاب «حوض خون» نوشته فاطمه سادات میرعالی با مصاحبه با ۶۴ نفر از بانوان فعال در رخت‌شوی خانه بیمارستان کلانتری اندیمشک در دوران فدع مقدس این حماسه آفرینی بانوان را ثبت کرده است.

خاطرات تکان دهنده، نثر روان و جذاب و همچنین بکر بودن سوژه، این کتاب را به یکی از کتاب‌های پرفروش دفاع مقدس در کشور تبدیل کرده است.

این کتاب مورد عنایت رهبر معظم انقلاب قرار گرفته و معظم له مهرماه ۱۴۰۰ در تقریضی بر این کتاب نوشته اند:« اولین احساس، پس از خواندن بخش‌هایی از این کتاب، احساس شرم از بی‌عملی در مقایسه با مجاهدت این مجاهدانِ خاموش و بی‌ریا و گمنام بود. آنچه در این کتاب آمده بخش ناشناخته و ناگفته‌ای از ماجرای عظیم دفاع مقدس است. باید از بانوی پرکار و صبور و خوش‌سلیقه‌ای که این کار پرزحمت را به‌عهده گرفته و بخوبی از عهده برآمده است و نیز از مؤسسه‌ جبهه‌ فرهنگی عمیقاً تشکر شود.»

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار