تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۲۷۸۰۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رفع مشکلات محیط زیست و کاهش آسیب‌های اجتماعی با کمک سازمان‌های مردم نهاد
سرپرست فرمانداری دشت آزادگان گفت: نقش سازمان‌های مردم نهاد در رفع مشکلات زیست محیطی و کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر، پایدار و ماندگارتر خواهد بود.
 
رستم عیدی پور گفت: هرچقدر نشاط اجتماعی بالا برود سرمایه اجتماعی نظام هم بالا می‌رود. چرا که نقش سازمان‌های مردم نهاد در رفع مشکلات زیست محیطی و کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر، پایدار و ماندگارتر خواهد بود.

او بر لزوم استفاده از ظرفیت سمن‌ها و تشکل‌های سیاسی برای مشارکت در حل مسائل اجتماعی و پیگیری ایده‌های مطرح شده تشکل‌ها از سازمان‌ها تا اجرا و وصول نتیجه تاکید کرد.

سرپرست فرمانداری دشت آزادگان گفت: اگر سازمانی در ایفای وظایف خود دچار مشکلی است، حضور و مشارکت تشکل‌های مردمی می‌تواند برطرف کننده این نیاز باشد و عواید حاصل از مشارکت متوجه اهالی خواهد شد.

او می‌گوید: سمن‌های و تشکل‌های جوان و مردم نهاد گام نخست ایجاد مشارکت در شهرستان را برداشته اند که امید داریم با حمایت هر چه بیشتر فرمانداری و سازمان‌های شهرستان به زودی ابعاد کاملتری از این مشارکت را به اجرا در خواهد آورد.

به گفته او سازمان‌های مردم نهاد بازوان توانمند دولت هستند چرا که دخیل کردن مردم در تصمیم گیری‌ها و اجرای طرح‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای در قالب تشکل‌های مردمی می‌تواند علاوه بر ایجاد همدلی و همبستگی بین مردم و مسئولان، بازوی توانمندی نیز برای دولت باشند.

مرجع / صداوسیما
:
:
:
آخرین اخبار