تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۲۷۸۱۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امسال یکهزار نجاتگر هلال احمر در خوزستان به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می‌کنند
 معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: ۲۲ پایگاه ثابت، ۱۵ پست موقت، ۱۲۰ دستگاه امدادی و یکهزار نجاتگر از ۲۷ مرداد تا ۱۸ شهریورماه امسال به زائران اربعین حسینی در استان خدمات رسانی می‌کنند.

  امیرعباس نجفی امروز چهارشنبه در طرح‌ ملی امداد و نجات اربعین حسینی در تالار مهتاب اهواز بیان کرد: ۲۲ پایگاه ثابت، ۱۵ پست موقت، ۱۲۰ دستگاه امدادی و یکهزار نجاتگر از ۲۷ مرداد تا ۱۸ شهریورماه امسال به زائران اربعین حسینی در استان خدمات رسانی می‌کنند.

وی گفت: اعتباری تا کنون برای مراسم اربعین حسینی به هلال احمر استان اختصاص نیافته و از اعتبارات داخلی هلال استفاده خواهیم کرد.

نجفی با بیان اینکه در سال گذشته امدادگران هلال احمر استان به یکهزار و ۲۰۲ عملیات امدادرسانی اعزام شدند گفت: پارسال ۱۹۸ نفر زائر در مراسم اربعین حسینی در مرزهای شلمچه و چذابه که نیاز به خدمات درمانی داشتند توسط امدادگران این جمعیت به درمانگاه منتقل شدند.


وی در ادامه با اشاره به حوادث شاخصی که سال گذشته در استان رخ داد افزود: یکی از حوادث شاخص سال گذشته، حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان بود که با پوشش امدادرسانی گسترده در این حادثه، جمعیت هلال احمر خوزستان برگ زرینی بر عملکرد خود در استان ثبت کرد.

نجفی با اشاره به اینکه پدیده "مانسون" از دیگر حوادث پارسال بود که شمال استان را متاثر کرد ادامه داد: این پدیده طوفان سهمگینی بود که خسارات زیادی را وارد کرد که هلال احمر خوزستان برای امدادرسانی، عملیات های مختلف زمینی و هوایی را در دستور کار قرار داد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان افزود: در برف و کولاک زمستان پارسال که شمال استان را درگیر کرده بود، چهار روز به صورت متوالی با ۲ فروند بالگرد از هوانیروز به مناطق عشایری خوزستان و استان های مجاور امدادرسانی شد. همچنین اقلام خوراکی و زیستی بین ۵۰۵ خانواده های درگیر با پدیده برق و کولاک زمستانی پارسال توزیع شد.

نجفی گفت: در زمستان پارسال جمعیت هلال احمر خوزستان به جنوب چهارمحال بختیاری نیز امدادرسانی کرد.

وی با اشاره به فرسوده بودن ناوگان‌حمل و نقل جمعیت هلال احمر خوزستان بیان کرد: به منظور آماده به‌کار بودن بخشی از این ناوگان، تاکنون ۹۶ دستگاه خودروی امدادی تعمیر و در مجموع هفتاد میلیارد ریال برای به روز رسانی این تجهیزات هزینه شده است.

طبق اعلام ستاد بازسازی عتبات عالیات اهواز پیش بینی شده که امسال سه میلیون زائر اربعین حسینی از مرزهای خوزستان تردد داشته باشند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار