تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۲۷۸۲۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه آبادان:‌ آزادگان، قهرمانان ایران اسلامی هستند
  امام جمعه آبادان گفت: آزادگان قهرمانان ایران اسلامی و الگویی برای جوانان هستند.

 حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی در خطبه دوم این هفته نماز جمعه آبادان بازگشت آزادگان به کشور را سرافرازانه و عزتمندانه دانست و افزود: شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان عزت و شرف ایران اسلامی هستند.

وی با اشاره به اینکه تحمل اسارت برای آزادگان بسیار دشوار بود، ادامه داد: آن انسان های بزرگ با استقامت در راه حفظ ارزش ها و آرمان‌های انقلاب، بزرگترین درس را به ملت‌های آزاده دادند.

خطیب جمعه آبادان گفت: رزمندگان غیرتمند، سال‌ها رنج اسارت در زندان‌های رژیم بعثی عراق را به جان خریدند و در نهایت برای ملت ایران اسلامی آزادگی و عزت را به ارمغان آوردند.

وی افزود: نسل‌های جدید باید بدانند برای حفظ و استمرار انقلاب چه سختی‌هایی متحمل شدیم.

حجت الاسلام غبیشاوی با اشاره به سالروز آتش سوزی سینما رکس آبادان گفت: این حادثه نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است.

وی با تاکید بر انتقال واقعیت نظام طاغوت و ستم شاهی به نسل‌های بعد افزود: بیان خاطرات دقیق و درست این حادثه ضروری است.

امام جمعه آبادان در ادامه سخنانش درخصوص نقش و جایگاه مسجد در جامعه اسلامی گفت: انتظار می‌رود در شرایط کنونی مساجدپایگاه انسان سازی و بصیرت افزایی در جامعه برای ایجاد تمدن اسلامی باشند.

وی با بیان اینکه دید ما به مساجد باید قرارگاهی باشد، افزود: با توجه به موقعیت اجتماعی، امامان مساجد می‌توانند به خوبی فرهنگ سازی کنند.

حجت الاسلام غبیشاوی اظهار کرد: مسجد باید در مسیر تمدن سازی اسلامی نقش اساسی داشته و پایگاه تربیت جوان مومن انقلابی پای کار باشد.

وی از سپاه به عنوان سد محکم برابر تروریسم یاد کرد و افزود: سپاه تنها نهاد قدرتمند در برابر تروریست‌ها است و کشورهای غربی و آمریکا که خود تشکیل دهنده تروریسم هستند فقط شعار مبارزه با آن را می‌دهند.

امام جمعه آبادان گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقش تاثیرگذاری در دفاع مقدس داشت و پس از آن نیز نقش خود را در به قدرت رسیدن نظام به خوبی ایفا کرد.

وی در پایان سخنانش با اشاره به آغاز صادرات گاز از پالایشگاه آبادان افزود: برای نخستین بار در این پالایشگاه گاز صادر شد که جای تقدیر از مدیران و کارگران زحمت کش آن دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار