تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۲۷۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پست جدید برای بقایی
مدیر عامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی از انتصاب حمید بقایی به عنوان رئیس مجمع کانون جهانگردی و اتومبیلرانی خبر داد

به گزارش فارس، فریبرز انصافی درباره انتقال کانون جهانگردی و اتومبیلرانی از زیرمجموعه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به نهاد ریاست جمهوری گفت: این کانون مجموعه‌ای غیرانتفاعی است و آن‌گونه که منعکس شده است کانون منتقل نشده بلکه طبق اساسنامه تاکنون رئیس مجمع کانون، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بود که از این پس، "سرپرست نهاد ریاست جمهوری " رئیس مجمع کانون جهانگردی و اتومبیلرانی شده است.

وی در پاسخ به اینکه چه روال قانونی برای جابجایی کانون به نهاد ریاست جمهوری انجام شده است؟ تصریح کرد: نامه‌ای در این باره از سوی اعضای مجمع کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به ریاست جمهوری ارسال شد و رئیس‌جمهور با تغییر رئیس مجمع، موافقت کرده است.

مدیر عامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی درباره منبع درآمدهای این کانون گفت: عمده درآمد کانون از فروش اسناد مرتبط با خودروها در سطح بین‌الملل از جمله پلاک ترانزیت، گوهینامه‌های بین‌المللی و ... است.

انصافی در پاسخ به اینکه درآمد حاصل از اجاره کاخ‌موزه‌ها (مثلاً ‌برای ساخت سریال تاریخی) که عنوان می‌شود به حساب کانون جهانگردی واریز می‌شود، چه جایگاهی در بین درآمدهای کانون دارد؟ تصریح کرد: این درآمدها عیناً به حساب سازمان میراث فرهنگی و گردشگری واریز می‌شده است.

وی درباره اینکه پس با انتقال کانون به نهاد ریاست جمهوری این درآمدها مستقیم به نهاد ریاست جمهوری منتقل می‌شود، گفت: کل بهره‌‌برداری از کاخ موزه‌‌‌ها را مجدداً به خود سازمان میراث فرهنگی و گردشگری منتقل کرده‌ایم و دیگر در اختیار کانون جهانگردی نیست.

مدیر عامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در پاسخ به اینکه آیا از این پس پلاک ترانزیت و گواهینامه بین‌المللی را مردم باید از نهاد ریاست جمهوری دریافت‌کنند و آیا آرم نهاد ریاست‌جمهوری جایگزین آرم سازمان میراث فرهنگی در کنار آرم کانون خواهد شد؟ گفت: نخیر، تغییری در ساختمان کانون که ایجاد نمی‌شود مردم می‌توانند تمام خدمات را از خود کانون دریافت کنند، برای آرم هم هنوز تصمیمی اتخاذ نشده است.
:
:
:
آخرین اخبار