تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۲۷۹۱۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش بیش از ۴۰ درصدی تعداد زائران/ زائران بازگشت خود را به روزهای پایانی اربعین موکول نکنند
افزایش بیش از ۴۰ درصدی تعداد زائران/ زائران بازگشت خود را به روزهای پایانی اربعین موکول نکنند

 معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: تاکنون کمبودی در بحث حمل و نقل برای رفت زائران نداشته‌ایم اما اگر قرار باشد جمعیت به یکباره بازگردند قطعا با مشکل مواجه خواهیم شد.

داریوش امانی در بازدید از پایانه مرزی چذابه که شامگاه ۹ شهریورماه انجام شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حدود ۷۰۰۰ دستگاه اتوبوس از اتوبوس‌های ناوگان حمل و نقل عمومی به صورت عملیاتی از ابتدای ماه صفر در حال خدمت‌رسانی به زوار اربعین حسینی هستند.

دستگاه‌های اجرایی به تعهد خود عمل نکردند

  وی افزود: دستگاه‌های اجرایی کشور هم با توجه به تعهدی که داشتند قرار بود ۱۲۰۰ دستگاه را برای زوار اختصاص دهند اما این کار انجام نشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: با پیگیری‌هایی که در حال انجام است اگر یک هزار دستگاه اتوبوس دیگر در اختیار ما قرار داده شود با ۸ هزار دستگاه به زوار خدمت‌رسانی خواهیم کرد.

امانی عنوان کرد: به زائران توصیه می‌کنیم که در سفر خود زمانبندی داشته باشند و به روزهای پایانی اربعین موکول نکنند زیرا در آن روزها قطعا با مشکل حمل و نقل مواجه خواهیم شد.

تاکنون کمبودی در بحث حمل و نقل زائران نداشته‌ایم

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تاکنون براساس آمار ستاد اربعین بیش از ۴۰ درصد افزایش تعداد زائران را نسبت به سال قبل داشته‌ایم، امیدواریم مردم به توصیه‌های ستاد اربعین توجه کنند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده توسط وزارت راه و شهرسازی تاکنون کمبودی در بحث حمل و نقل برای رفت زائران نداشته‌ایم اما اگر قرار باشد جمعیت به یکباره بازگردند قطعا با مشکل مواجه خواهیم شد و از این رو درخواست داریم زائرانی که زیارت خود را انجام داده‌اند به کشور بازگردند.

:
:
:
آخرین اخبار