تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۲۷۹۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کارت تندرستي براي فروشندگان مواد غذايي
رييس مركز بهداشت شرق اهواز گفت: با هدف ارتقاي سطح بهداشتي امكان تهيه و توزيع مواد غذايي، در پاييز سال جاري 10 هزار و 492 بازديد از اين ماكن انجام شده است.
 
مهرداد شريفي اظهار كرد: در اين مدت، 32 كارشناس بهداشتي محيط در دو شيفت به صورت فعال و ضربتي از اين اماكن بازديد كرده‌اند.
 
وي افزود: رعايت استاندارد بهداشتي فضاي فيزيكي عرضه مواد غذايي بر اساس دستورالعمل وزارت  بهداشت از نكات مورد نظر در اين بازديدها بوده است. همچنين در اين بازديدها، وسايل و تجهيزات موجود در محل كار و سلامت جسمي فروشنده ارزيابي شده است.
 
رييس مركز بهداشت شرق اهواز گفت: پس از بازديد و بررسي‌ها، براي 490 مركز تهيه و توزيع، اخطار با مهلت قانوني و براي 102 فروشنده نيز اخطار با مهلت 48 ساعته صادر شده است. پس از اين مهلت، به دليل رعايت نشدن دستورهاي بهداشتي، اين مغازه‌ها پلمپ و جريمه نقدي نيز براي افراد در نظر گرفته شده است و در صورت مشاهده مجدد بي‌توجهي، پروانه كسب اين اماكن لغو مي‌شود.
 
وي با بيان اين كه سلامت جسمي فرد فروشنده، اصلي مهم در بهداشت مواد غذايي است، ادامه داد: براي 4 هزار 413 فروشنده كارت تندرستي صادر شده است. اين كارت بايد در معرض ديد مشتريان قرار گيرد و مردم نيز بايد از اماكني خريد كنند كه اين كارت را داشته باشند.
 
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار