تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۲۸۱۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
لزوم تامين به‌موقع اعتبار مورد نياز براي لايروبي كارون
مدير مطالعه و ساماندهي رودخانه‌هاي خوزستان با بيان اين‌كه هم‌اكنون عمليات لايروبي كارون در حوزه اهواز و خرمشهر در حال انجام است، بر لزوم تامين به موقع اعتبار مورد نياز براي لايروبي تاكيد كرد.

مسعود غياثي، اظهاركرد: لايروبي كارون در شهر اهواز در حد فاصل پل سوم تا پل پنجم و به عبارتي در هسته مركزي انجام مي‌شود.
وي افزود: در شهر خرمشهر نيز عمليات لايروبي از پل قديم تا محل رودخانه كارون و اروندرود اجرا مي‌شود و تمام رودخانه‌ در محدوده شهري خرمشهر را شامل خواهد شد.
غياثي تصريح‌كرد: پاك‌سازي سواحل و زيباسازي آن و افزايش آب‌گذري رودخانه از جمله اهداف انجام عمليات لايروبي مي‌باشد. لايروبي كارون در اهواز به حجم 2 ميليون و 200 مترمكعب و در محدوده شهر خرمشهر به حجم 900 هزار مترمكعب مي‌رسد.
مدير مطالعه و ساماندهي رودخانه‌هاي خوزستان ادامه‌داد: براي لايروبي كارون در اهواز به حداقل 20 ميليارد تومان و براي خرمشهر به 12 ميليارد تومان اعتبار نياز است و اعتبارت آن از محل بودجه ملي تامين مي‌شود. پيش‌بيني شده در صورت تامين به‌موقع اعتبارات، اين پروژه در طول 24 ماه به اتمام برسد.
وي در خصوص لايروبي اروندرود نيز اظهاركرد: لايروبي اروند پس از تشكيل كميته CVC و توسط سازمان بنادر و دريانوردي به صورت مشترك بين ايران و عراق انجام مي‌شود.
برچسب ها: لایروبی کارون
:
:
:
آخرین اخبار