تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۲
کد خبر: ۲۸۶۲۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بهترین زمان خوردن زیتون برای لاغری + 10 خاصیت زیتون برای لاغری شکم
زیتون برای لاغری خوب است یا بد؟ بهترین زمان خوردن زیتون برای لاغری چه زمانی است؟ لاغری با زیتون امکان پذیر است + ویدیو

زیتون یک فراورده غذایی سالم است. این میوه سرشار از خواص آنتی اکسیدانی، فیبر، مس، آهن، چربی‌های تک غیراشباع و ویتامین‌های E، A و K بوده و به‌عنوان یک میان وعده یا همراه با غذا مصرف می‌شود. یکی از خواص زیتون، کمک به لاغری است. بهترین زمان خوردن زیتون برای لاغری قبل از غذا یا همراه با آن خواهد بود. زیرا هم نیازهای بدن را رفع می‌کند و هم باعث می‌شود زودتر احساس سیری کنید. در ادامه درباره خواص زیتون، نقش زیتون در لاغری و بهترین زمان مصرف آن صحبت می‌کنیم.

بهترین زمان خوردن زیتون برای لاغری

خواص زیتون برای لاغری | 10 خاصیت زیتون که نمی‌دانید!

قبل از اینکه به سراغ بهترین زمان خوردن زیتون برای لاغری برویم، قصد داریم از 10 خاصیت زیتون برای لاغری شکم صحبت کنیم.

1- تامین فیبر بدن

به طور متوسط هر 100 گرم زیتون تقریباً 1 تا 3.3 گرم فیبر دارد. با توجه به اهمیت فیبر در رژیم‌های غذایی، می‌توان گفت که یکی از خواص زیتون برای لاغری تامین فیبر بدن است.

2- تامین ویتامین‌های غذایی

در رژیم‌های لاغری باید ترکیب‌هایی را مصرف کرد که بتوانند ویتامین‌های مورد نیاز بدن را تامین کنند. زیتون سرشار از ویتامین‌های E، A و K است. این میوه حتی مقادیری از ویتامین C و B-6 را نیز در خود دارد. به همین خاطر با مصرف روزانه زیتون می‌توانید تا حد زیادی نیازهای بدن به ویتامین‌ها را تامین کنید.

3- تامین نیازهای معدنی بدن

علاوه بر ویتامین‌های مختلف، زیتون سرشار از ترکیبات معدنی هم هست. سدیم، پتاسیم، آهن، مس، منیزیم و روی مهم‌ترین ترکیبات معدنی موجود در زیتون هستند. با توجه به اهمیت ترکیبات معدنی برای سلامت بدن، می‌توان از زیتون برای لاغری کمک گرفت و آن را در رژیم‌های غذایی قرار داد.

4- خواص آنتی اکسیدانی زیتون

خواص آنتی اکسیدانی زیتون

زیتون سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی است. با توجه به اینکه رژیم‌های غذایی ممکن است روی سلامت بدن تاثیر بگذارند، مصرف ترکیباتی که خواص ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی داشته باشند، اهمیت پیدا می‌کند. با مصرف زیتون برای لاغری می‌توانید تا حد خوبی سلامت بدن را نیز تضمین کنید.

5- کمک به هضم غذا

قراردادن زیتون در رژیم‌های غذایی می‌تواند باعث سرعت گرفتن روند هضم غذا شود. این میوه علاوه بر میکروب زدایی از معده و تقویت آن، به‌واسطه مواد فیبردار و ویتامین‌هایی که دارد، به روند هضم غذا نیز کمک می‌کند. علاوه بر این، مصرف زیتون در درمان بیماری‌های معده مثل زخم معده هم موثر است.

زیتون دارای کمترین میزان چربی اشباع بوده و سرشار از مواد معدنی و آنتی اکسیدان است. کبد چرب از بزرگترین مشکلاتی است که اغلب مردم با آن روبرو هستند. این افراد باید از روغن‌هایی استفاده کنند که کمترین میزان چربی اشباع را دارند. از این نظر روغن زیتون با کمتر از 12 درصد چربی اشباع جزء بهترین انتخاب‌ها برای رفع مشکل کبد چرب است.

6- خواص زیتون برای روده‌

خواص روغن زیتون برای روده

یکی از دلایلی که از زیتون برای لاغری استفاده می‌شود، خواص زیتون برای تقویت روده است. این ماده غذایی باعث رشد و تکثیر باکتری‌های مفید روده می‌شود. این باکتری‌ها به روند هضم غذا و دفع راحت‌تر آن کمک می‌کنند. با توجه به اینکه گاهی اوقات رژیم‌های لاغری روی فرایند هضم و دفع غذا تاثیر منفی می‌گذارند، مصرف زیتون می‌تواند تا حد خوبی این مشکل را رفع کند.

7- خواص زیتون در بدنسازی

بر اساس اطلاعات سایت زیتون دولفین: «مصرف روزانه زیتون می‌تواند در تامین نیازهای بدن مثل ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌ها موثر باشد. هر 100 گرم زیتون حاوی 3.2 گرم فیبر، 6.3 گرم کربوهیدرات و 80 درصد آب است. میزان چربی اشباع موجود در روغن زیتون هم به کمتر از 12 درصد می‌رسد. در نتیجه می‌توان زیتون را به‌عنوان یک فراورده مفید برای بدنسازی هم استفاده کرد.»

8- پایین آوردن میزان کربوهیدرات مصرفی

یکی از خواص زیتون برای لاغری، کمک به مصرف کمتر کربوهیدرات است. هر 100 گرم زیتون تقریباً 4 تا 6 درصد کربوهیدرات دارد و در دسته میوه‌هایی قرار می‌گیرد که میزان کربوهیدرات آن‌ها پایین است. در ضمن حدود 52 تا 86 درصد از این کربوهیدرات‌ها فیبرهایی غذایی هستند که مصرفشان برای بدن مفید است. درواقع زمانی که زیتون را در رژیم‌های غذایی می‌گنجانید، به خاطر فیبر موجود در آن، باعث می‌شود زودتر احساس سیری کنید. در نتیجه نیاز کمتری به مواد غذایی سرشار از کربوهیدرات مثل برنج یا نان داشته باشید.

9- جلوگیری از یبوست

یکی از نگرانی‌ها در رابطه با رژیم‌های لاغری، بروز بیماری‌های مثل یبوست است. اگر در این رابطه نگران هستید، می‌توانید از خواص زیتون برای لاغری کمک بگیرید. زیتون به عنوان یک ماده غذایی ملین شناخته می‌شود. به همین خاطر گنجاندن این میوه در رژیم‌های غذایی می‌تواند از بروز بیماری‌هایی مثل یبوست موثر باشد.

10- خواص زیتون برای لاغری شکم / خواص زیتون سبز برای لاغری

بهترین زیتون برای لاغری شکم، زیتون سبز است. این ماده غذایی بیشترین میزان فیبر، ویتامین و مواد معدنی را داشته و می‌تواند بخشی از نیازهای بدن را تامین کند. به‌علاوه که زیتون کمترین میزان چربی اشباع را داشته و مصرف روزانه آن مشکلی در رژیم‌هایی غذایی ایجاد نمی‌کند.

در کنار زیتون، روغن زیتون هم نقش مهمی در رژیم‌های لاغری دارد. چربی اشباع روغن زیتون کمتر از 12 درصد است. با توجه به نقشی که چربی‌های اشباع در افزایش کلسترول خون و چاقی دارند، می‌توان این روغن را جایگزین روغن‌های گیاهی و حیوانی کرد و از خواص آن بهره برد.

بهترین زمان خوردن زیتون برای لاغری چه زمانی است؟

لاغری با زیتون

زیتون سرشار از فیبر بوده و به‌خاطر میزان چربی‌ای که دارد، کالری بالایی به بدن می‌رساند. البته این میوه دارای ویتامین‌های مختلف و انواع مواد معدنی هم هست. به همین خاطر به‌عنوان یک ماده غذایی مفید برای بدن محسوب می‌شود. در اغلب رژیم‌های لاغری و رژیم‌های غذایی می‌توان ردی از زیتون را مشاهده کرد.

حتی از نظر علمی توصیه می‌شود روغن‌های پخت و پز را نیز با روغن زیتون جایگزین کنید. زیرا این روغن کلسترول پایینی دارد و سهم اسیدهای چرب غیراشباع آن بیشتر از چربی‌های مضر آن است. در نتیجه مصرف آن باعث اضافه وزن نمی‌شود.

بر اساس اطلاعات سایت dolphinolive.net :

«اغلب مصرف‌کنندگان زیتون را همراه با غذا می‌خورند. یکی از خواص زیتون، کمک آن به فرایند گوارش و هضم غذاست. به همین خاطر از نظر علم پزشکی، توصیه شده که زیتون را همراه با غذا مصرف کنید. این کار باعث جذب بهتر مواد مغذی موجود در زیتون و دیگر فراورده‌های غذایی می‌شود. نکته دیگر اینکه مصرف زیتون همراه با غذا باعث می‌شود زودتر احساس سیری کنید. در نتیجه گزینه خوبی در رژیم‌های غذایی است. البته برای مثال زیتون پرورده را می‌توان به‌عنوان یک میان‌‌وعده هم مصرف کرد.»

بهترین زمان مصرف زیتون از نظر طب سنتی

نکته بعدی به خواص زیتون برای لاغری از نظر طب سنتی برمی‌گردد. پزشکان طب سنتی توصیه می‌کنند که طبع بدن همواره به سمت تعادل هدایت شود. درواقع اگر قصد مصرف مواد غذایی با طبق سرد را دارید، باید در کنار آن موادی با طبع گرم مصرف کنید. برای مثال توصیه شده همراه با ماهی که طبع سردی دارد، خرما مصرف شود.

بهترین زمان مصرف زیتون از نظر طب سنتی

این مسئله درباره زیتون هم صادق است. طبع زیتون از نظر طب سنتی گرم و مرطوب دارد. در نتیجه باید آن را همراه با ترکیبات غذایی سرد و خشک مصرف کرد. به همین خاطر از نظر طب سنتی، مصرف زیتون همراه با نهار و شام بهترین زمان مصرف آن است. به‌خصوص اگر در وعده‌های غذایی‌تان از برنج، نان، مرغ، ماهی، سبزیجات یا گوشت گاو استفاده می‌کنید.

سخن آخر

بهترین زمان خوردن زیتون برای لاغری مصرف آن همراه با غذاست. البته می‌توان زیتون پرورده یا زیتون سبز را به‌عنوان یک میان‌وعده هم مصرف کرد. زیتون سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌های مختلف است و به سلامت بدن کمک می‌کند. به همین خاطر در اغلب رژیم‌های لاغری از زیتون استفاده می‌شود.

 این فراورده غذایی کالری پایینی دارد و میزان چربی اشباع آن هم کمتر از 12 درصد است. به همین خاطر مصرف آن به فرایند لاغری کمک می‌کند.برای تهیه زیتون پیشنهاد می کنیم از بهترین فروشگاه اینترنتی زیتون، خرید خود را انجام دهید. در پایان اگر درباره نقش زیتون در لاغری سوال دیگری دارید، در کامنت‌ها پاسخگوی شما خواهیم بود.


:
:
:
آخرین اخبار