تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۲۸۶۴۰
تعداد نظرات: ۸۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
واکنش تند رییس مجمع نمایندگان خوزستان در ارتباط با اظهارات خسرو معتضد در مورد قوم بختیاری
جلیلی : دامن زدن به مسائل قومی خیانت به کشور است
من سئوالم این است که آقای معتضد هویتش مربوط به کجاست. ایشان که در زمان رضاشاه و شاه ملعون خانواده اش در دربار بوده اند و از آن دستگاه ارتزاق می کردند چطور الان می آید و برای یک قومیت پاک سخن پراکنی و دهن کجی می کند
خوزنیوز: هفته گذشته خسرو معتضد، مورخ و کارشناس در یک برنامه تلویزیونی اظهاراتی را در مورد قوم بختیاری بیان کرد که موجی از اعتراض را در بین  مردم این قوم ایجاد کرد.

دکتر اسماعیل جلیلی ، رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان در این باره به خبرنگار خوزنیوز گفت: مقام معظم رهبری با نطق هوشمندانه خودشان قبل از شروع فضای سیاسی انتخابات بخاطر مدیریت کردن جو سیاسی فرمودند :« از امروز تا روز انتخابات هرکس احساسات مردم را در جهت ایجاد اختلاف بکار گیرد قطعا به کشور خیانت کرده است.» این نوع گفتمان بیانگر یک چیز است که حساسیت های جامعه ما در شرایط فعلی بسیار بالاست.

دکتر اسماعیل جلیلی نماینده مردممسجدسلیمان

نماینده مردم مسجدسلیمان افزود: صدا و سیما به عنوان یک مرکز ملی که با هدف انسجام و یکپارچگی در جامعه وظیفه مهمی برعهده اش است و اساسا صیانت از یکپارچگی نظام برعهده نهادهای نظام  و خصوصا برعهده صدا و سیما ست.

وی افزود: اصولا استفاده از افرادی که دامن به اختلاف در حوزه قومیت ها می زنند پسندیده نیست. کشور ما ایران برگرفته از قومیت های مختلف است که صدها و هزاران سال برادارانه در کنار هم زندگی کرده اند و همواره در کنار هم از کیان ملی و مملکت ما دفاع کرده اند و وجود آنها در کنار هم هویت ملی ما را شکل داده اند. بطور خاص در حوزه مرکزی قومیت بختیاری  این افتخار را داشته است که در دفاع از کشور خودش و در حمایت از وحدت و اتحاد ملی نهایت تلاش و کوشش خود را در کنار سایر اقوام داشته است.

جلیلی ادامه داد: متاسفانه گاهی برخی از افراد که رویکرد آنها مبتنی برایجاد تفرقه و نفاق در جامعه هست  از حوزه و منابع ملی استفاده می کنند و دست به اقدامات و گفتارهایی می زنند که نتیجه آن جز ایجاد آشوب و تنش در جامعه چیزی نیست. به نظر من فرمایش مقام معظم رهبری در مورد ایجاد اختلاف مشمول عملکرد این فردی است که در صدا و سیما از امکانات و منابع ملی استفاده می کند و سعی دارد این تنش را در جامعه القا بکند و من به صراحت و طبق تعبیر صریح مقام معظم رهبری می گویم ایشان به کشور خیانت کرده است. البته قبل از این  در مورد اقوام دیگر هم همچنین مباحثی مطرح بوده است.

رییس مجمع نمایندگان خوزستان بیان داشت: شما از روزی که ایشان دست به این کار زده است ببینید چه فضای التهاب آلودی در حوزه قومیتی ما و به طور خاص قوم بختیاری  اتفاق افتاده است. پیامک هایی که زده می شود، تلفن هایی که زده می شود، مقالات و گفتارها و یادداشت هایی که نوشته می شود، وبلاگ هایی که موضع می گیرند را رصد کنید. چرا از جیب مردم بر علیه مردم  باید استفاده بشود و این عین خیانت است.

وی افزود: حتی این صحبت ها باعث شده است که سایت های ضد انقلاب هم از این گفته ها سوء استفاده کنند و این بهانه به دست دشمن دادن است. ببینید ما نباید به مسائل قومی دامن بزنیم ولی انسجام و هویت استراتژیک ما در آینده مبتنی بر قومیت های ماست. ما که نمی توانیم قومیت ها را نادیده بگیریم. بعد هم چه ضرورتی دارد که یک قومیت را متهم بکنیم که ایرانی نیستند.

جلیلی تصریح کرد: من سئوالم این است که آقای معتضد هویتش مربوط به کجاست. ایشان که در زمان رضاشاه و شاه ملعون خانواده اش در دربار بوده اند و از آن دستگاه ارتزاق می کردند چطور الان می آید و برای یک قومیت پاک  سخن پراکنی و دهن کجی می کند. یک آدم با این سوابق خانوادگی هویت یک قوم را زیر سئوال می برد آن هم در دستگاه ملی که وظیفه حفظ انسجام ملی را بعهده دارد. تا حالا کسی به خودش اجازه نداده است که همچنین گستاخی ای بکند. شک ندارم این اظهارات در جهت تحقق اهداف دشمنان انقلاب ، ام ای 6 ، سیا و موساد است که یکی از اهداف آنها ایجاد انشقاق در بین قومیت هاست. کارهای اینگونه که به صراحت می گویم هدفمند هم هست در جهت تحقق اهداف دشمن است.

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا ادامه دا: این صحبت ها در بهمن ماه و درایام دهه فجر که همه حول محور انقلاب و ولایت و رهبری جمع شده اند ، ایشان چه هدفی را دنبال می کند.  من دوباره و به صراحت و بر طبق تعبیر مقام معظم رهبری می گویم که این اظهارات خیانت است. تاریخ نگاری که نان را به نرخ روز می خورد تاریخ نگار نیست.

جلیلی افزود: تاریخ تحریف شده به درد هیچکس نمی خورد. آقای معتضد مستندات شما چیست که اینگونه جو جامعه را ملتهب می کنید. چطور است که در عهد هخامنشیان و قبل از آن با محوریت قومیت مرکز نشین و زاگرس نشین به نام بختیاری مواجه  بوده ایم اما یک انسان کوته فکر این چنین تهمت می زند.

رییس مجمع نمایندگان خوزستان در پایان اظهار داشت: من روز سه شنبه در این زمینه در صحن علنی مجلس به آقای ضرغامی تذکر خواهم داد چون این اقدام ها را خیانت به کشور می دانم.
غیر قابل انتشار: ۳۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۸۲
ايذه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
15
29
باسلام زنده باد جليلي ما بايد به حرف مقام رهبري تبعيت كنيم همه مردم دنيا از صالت صداقت مردانگي و غيرت قوم بختياري خبر دارن بجز اقاي ... كه مياد تاريخ تحريف ميكنه اخه اقاي معتضد اصالت شما به كجا برميگرد كه دهنت در مورد قوم بزرگ بختياري باز ميكني.برات متاسفم
پاسخ ها
خوزستانی ایراندوست
| UNITED STATES |
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
همین جوابیه احساسی برای قوم بختیاری مشکل آفرینه که بدون تحقیق دراین موردقضاوت میکننددر حالی که آقای معتضدبه صراحت ومستنداعلام کردندهیچگونه توهینی به قوم بزرگ وعزیزبختیاری نکرده اندونماینده محترم لازم بودابتداتحقیق میکردندبعدموضع گیری میکردندواینگونه کسی رابه خیانت متهم نمیکردندضمناپدروخانواده خسرومعتضددرگذشته وحال خوشنام بوده اندو معتضددرباری هیچ نسبتی باایشان ندارد
psdk
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
7
21
ای ول کاکو
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
9
21
نسبت تعداد شهدا به جمعیت اقوام مختلف بهترین سند ولایتمداری و اسلام دوستی اقوام است
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
10
30
احسنت بر نماینده مردمی خوزستان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
8
30
از غيرت و شجاعت اين نماينده لذت بردم چرا ساير نمايندگان و مسئولان سكوت كرده اند؟!
بختیاری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
11
34
درود بر دکتر جلیلی درود،درود، احسنت برخود می بالم که بختیاری هستم
پاسخ ها
بختیاری
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۶
شما 8 نفر با چی مخالفین؟
افتخار میکنم بختیاری هستم
|
CANADA
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
12
32
دکتر جلیلی
ما بختیاری های اهواز نشین بهت افتخار می کنیم
به زبان بختیاری خواهم گفت
شیر پیا بختیار دورت بگردم
کر بختیاری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
9
25
زنده باد ایران و زنده باد همه اقوام ایرانی.بنازم به غیرتت آقای جلیلی من افتخار میکنم که شیر مردی همانند شما نماینده شهرم است.این تحریف کننده تاریخ(خسرو معتضد) فقط یک راه دارد آنهم معذرت خواهی رسمی(در همان برنامه ... که این... را گفته)از همه اقوام ایرانی بخصوص بختیاریهای با شرف و غیرتمند.این شخص قصد بر هم زدن امنیت کشوری را دارد که با خون فرزندان همین اقوام آبیاری شده ولی ما با توکل به خدا و با درایت مقام معظم رهبری ریشه این نفاق را مثل همیشه می خشکانیم.
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
9
24
احسنت بر دکتر جلیلی نشان داد که بختیاری زنده است، معتضد سخن پراکن باید عذر خواهی کند آن هم در رسانه ملی و از همان شبکه ای که این صحبت رو کرده
ناشناس
|
FRANCE
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
12
30
من خودم عرب خوزستانم ولی از توهین این شخص خیلی ناراحت شدم باید این آقا از مردم بختیاری عذرخواهی بکنه
نجمه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
7
21
مرسی جلیلی
مابااتحادمون میتونیم جواب این توهین بزرگ روبدیم
احمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
8
27
دیگر نمایندگان بختیاری پس چرا صدایی ازتون در نمیاد فقط موقع انتخابات میگید که بختیاری هستید. درود بر شرف دکتر جلیلی
عادل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
5
17
خود آقای معتضد در برنامه زنده پایش یکشنبه شب این حرف را تکذیب کرد و گفت لعنت بر کسی که این نظر را در مورد قوم بختیاری بدهد .
کوهیار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
7
17
با سلام به تمام مردم ایران بخصوص بختیاری های مظلوم:
من از تمام نماینده های سرزمین بختیاری که به مجلس راه یافتن گلایه مندم.
در ضمن آقای جلیلی و دیگر نمایندگان بختیاری باید در تریبون مجلس این را بگویند "اگه اونجا کاره ای باشند که بعید میدونم"
یه سوال از تمام بختیاری ها دارم:
ما برای بقا قوم بختیاری چقدر تلاش کرده ایم؟
چه کارهایی انجام داده ایم نسبت به بقیه اقوام؟
چقدر پیامک برضد خودمان برای خنده ارسال میکنیم؟
ایران زمانی زیباست که تمام قومیت ها با اتحاد کنار هم بمونن. کار ما به جایی رسیده که دو شهر یا دو محله (جای دور نمیرویم) دارن بر ضد همدیگر حرف میزنن و عمل میکنن و این به دشمنان فرصت میدهد که تفرقه بندازند.
من از طرف همه ی بختیاری ها به مورخان و اساتید تاریخ قوم بختیاری پیشنهاد میکنم که حداقل یه مناظره با آقای معتضد در این خصوص داشته باشن چرا که این آقا برای چندمین بار است که این حرف را تکرار میکند و متاسفانه دریغ از یک چنین حرکاتی.......
بختیاری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
2
7
سلام.منم با نظر کوهیار موافقم اینکه دست روی دست بذاریم که نشد کار تاریخ دانان ما باید کاری بکنن.
اگه این کار انجام نشود پس معلوم میشود که حق با معتضد است و ما بیخود داریم از بختیاری دفاع میکنیم
بیطرف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
2
10
سلام ودرود بر همه ایرانیان بخصوص بختیاریها ایرانی ترین ایرانیان.ما می دانیم همه ایرانیان به تاریخ چند هزارساله خودافتخار میکنند.آیا از خود پرسیدنداین تاریخ در کجا واز چه زمانی شکل گرفته؟حدود۳هزارسال پپیش از میلاد دولت عیلام اولین حکومت ایرانی شکل گرفت که گستره آن در استانهای خوزستان،لرستان،ایلام،کهگیلویه، فهلیان فارس وبوشهربوده است جالب توجه این است که همه این استانها سکونتگاه دیروز وامروز همه اقوام بختیاری ولر بزرگ میباشدودر ادامه سلسله های کاسی ها هخامنشیان،ساسانیان،اتابکان وزندیان از دل همین اقوام (لر) وبختیاری برخاستند وایرانیان را از یورشهای وحشیانه آشوریان ورومیان…نجات دادندشما به نگاره های تخت جمشید نگاه کنید لباس شاهان واشرافیان هخامنشی همین لباس سنتی است(دویت،چوقا وکلاه نمدی) که لرهای بختیاری میپوشند.چطور شد که چنین قومی باچنین تمدن وفرهنگ غنی باید مورد اصابت توهین گروهی ازآدمهای بی دانش شودو هیچ اقدامی از سوی مسئولین نمی بینیم.افتخار من بختیاری ولر بزرگ بودن است(آقای معتضد اگه جرات دارد به ... زبانان توهین کند)
فرزند بختیاری
|
GERMANY
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
6
10
آقای خوز نیوز لطفا نظر بنده را سانسور نگنید و حتما بگذارید دکتر جلیلی که سودای مطرح شدن در ایل بختیاری را دارد. خسرو معتضد هیچگونه توهینی به بختیاری نکرده است آقای جلیلی اگر معتقد هستید معتضد توهین کرده کدام مدرک و سند را دارید کدام فیلم را دارید بنده همه آرشیو برنا مه های ایشان را نگاه کردم صحبت معتضد در خصوص حسینقلی خان یکی از خوانین سفاک و خونریز بود و اصلا اشاره ای به بختیاری نداشته. واقعا متاسفم
پاسخ ها
اسیوند
| FRANCE |
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۶
شمایی که داری از خسرو معتضد دفاع میکنی بدون که اصل انتقاد به جای مردم بختیاری همین صحبت از حسین قلی خان ایلخانی هست چرا که حسین قلی خان ایلخانی یکی از بزرگترین اسطوره های بختیاریه و اگر فکر میکنی با گفتن این حرف که مقصود معتضد بختیاری نبوده و فلان شخصیت بوده میتونی ایشان رو تبرئه کنی بدون که سخت در اشتباهی . در ضمن به شما پیشنهاد میکنم درباره حسین قلی خان کمی مطالعه کنید چون خواسته یا ناخواسته دارید همان صحبت های غلط معتضد رو تکرار میکنید
بختیاری
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
1-حسینقلی خان نه سفاک بود ونه جنایت کاربلکه اهدافی رادنبال می کرد که منجر به اتحادقوم بختیاری شد2-درسایه سازمان دهی ایل خان بود که پس از مرگ او ودرزمان انقلاب مشروطه بختیاری توانست نقش بزرگی درتاریخ ایران بازی کند.3-به خاطر همین هوشمندی وی بود که بختیاری موفق به ایجادحکومتی محلی ومستقل شد.که می توانست زیر بنای نوعی فدرالیسم باشد.
رضایی
|
UNITED STATES
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
2
9
تشکر اقای دکترجلیلی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
6
7
این کار شما چوب کردن در لجن است
دامن نزنید لطفاً
حالا یه اشتباهی کرد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
3
7
ای کاش بالقوه تو این مملکت بالفعل بشه
مخصوصا تو خوزستان
حالا بختیاری خوب یا بد
مسجد سلیمان 34 ساله ویران شده
اینو کی داد می زنه تو مجلس؟
فرشاد
|
UNITED STATES
|
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
3
7
درود بر پیا بختیاری...به حق که نماینده لایق مسجدسلیمانی.....
amir
|
JAPAN
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
2
10
دمت گرم دکتر جلیلی این معتضد باید معذرت خواهی کنه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
6
13
تاریخ گواه این بوده است که قوم بختیاری همیشه وطن پرست بوده و خواهد بود و معتضد ها هم نمی توانند غیرت و دلاوری این شیران بختیاری را زیر پا بگذارند
نبی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
3
9
ایول درودبرتو دکترجلیلی تفاوت آدم های شجاع ودلیروآدمهای ضعیف درهمین واکنشهای به موقع سریع وقاطع می باشدامیدوارم که دعای خیرمردم وحمایت خداوندپشت پناهت باشد
محمد کاظمی بره بی چاست
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
5
16
با سلام ......
سخن این شخص یا از سر غرض بوده یا ناآ گا هی از احساس مسولیت آقای دکتر جلیلی سپاسگزارم .از اهواز
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
10
12
اولا با حرف کسی چه در خفا چه در ملا عام قومیتی ارزشش بالا پایین نمیشه!!!!این بستگی به رفتاره خوده اون قوم داره
دوما ای کاش این دادو فریادها واسه آبادانی خوزستان بود
تو اهواز 50 متر آسفالت درست نداریم،این 1 فاجعه ملیه
پاسخ ها
ناشناس
| UNITED STATES |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
دوست عزیز ما بختیاریها ریشه و اصالتمان را با آسفالت عوض نمیکنیم .خواهش میکنم از این اعتراضات جاهای دیگه بگو نه اینجا
انوشیروان
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
درود بر تو جوان روشنفکر خوزستانی
انوشیروان
| UNITED STATES |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
ای کاش میدونستی که اصل سخن این شخص چی بود
...
حضرت علی در جواب تف عمروبن عبدود سکوت کرد!!!!!
عسل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
5
7
هیچکس برنامشو نگاه نمیکرد با خودش گفت یه آشوب بپا کنم در مورد بزرگترین ایل کشور بعد یواش برم یه گوشه . نترسین کاریش نداره صدا و سیما حقوقش بیشتر میشه هیچ عذرخواهیم نمیکنه .
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
2
8
در جواب آقا یا خانم ناشناس واقعا برات متاسفم که به اصالتت توهین می کنن بعد تو دنبال آسفالت هستی با عرض پوزش اما امثال شما هستید که هرکس این جرات را به خودش میده که به قوم با اصالت بختیاری توهین کنن کاش کمی از ترک ها یادت میگرفتیم که بخاطر یک کاریکاتور چه کارها که نکردند
پاسخ ها
انوشیروان
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۶
دوست عزیز در جوابت:
1-توهین 2نوع می باشد در خفا یا آشکارا ولی ماهیتش همو توهینه
2-خدایی کی بیشتر از خود بختیاری ها طایفه هاشونه مسخره می کنه؟
3-چرچیل(مغز متفکر سیاست):تفرقه بنداز حکومت کن
اسد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
5
9
بنازم به غیرت شیر پیای بختیاری دکتر جلیلی
reza
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
1
8
بنازمت داداش اسماعیل خوب ... احسنت
غلام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
5
11
از انعکاس این اهانت بزرگ به ایل غیور ولایت مدار مسلمان یکدست شیعه که شهدای بسیاری برای به ثمر نشستن نهال انقلاب و برافراشتن پرچم نظام اسلامی انهم در رسانه ملی جای بسی تاسف و انتظار میرود نمایندگان محترم مجلس بخصوص نمایندگان لر نسبت به این موضوع در مجلس تذکر لازم را به رییس صداوسیما بدهند !!!؟؟؟
كيان ارثي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
4
6
سلام
دوستان ببخشيد مگه اين معتضد چي گفته ؟ من اصلاً به برنامه هاش نگاه نمي كنم چون فقط ... مي گه اما مي خوام بدونم چي در مورد قوم بختياري گفته خدا سرشاهده اگه توهيني به ايل بزرگ بختياري كرده باشه هر جا...
زراسوند
|
UNITED KINGDOM
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
2
9
زنده باد آفرین باغیرت جلیلی با غیرت حمایتت می کنیم
کیوان
|
CANADA
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
1
9
ایل بختیاری اکارنامه بزرگ و روشنی دارد که با ... این ... ذره ای از مقام و منزلتش کم نخواهد شد.
با تشکر از دکتر جلیلی نماینده شریف مردم مسجدسلیمان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
5
3
والا هرنظری بدی تو اینجا لایک منفی هم میدن
واسه همین من برای اینکه لایک منفی نخورم نظرم اینه
ان شا الله همیشه سلامت باشید
پاسخ ها
ناشناس
| UNITED STATES |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
ای کلک
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
6
3
نماینده مسجد سلیمان تا حالا شبها با خانوادت تو کوچه های مسجد سلیمان و نفتون رفتی؟...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۶
چنین فرد حتما لربختیاری نبوده بلکه فنگ بنداز است.
بختیاری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
2
6
به قول دکتر جلیلی مورخ نان به نرخ روز روز خور ب... وگرنه ریشه چند هزار ساله بختیاری در ایران بر هیچکس پوشیده نیست.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
0
7
پیشنهاد می کنم آقای معتضد سری به خوزستان بخصوص مرکز قوم بزرگ بختیاری بزند و از نزدیک آثار باستانی ساسانیان و اقامتگاه ایرانیان اصیل را ببینند شاید بنده خدا خبر ندارند که هنوز برخی از این آثار به همان نام های اولیه باقی مانده اند
افشین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
3
7
از تذکر و سخنرانی جناب دکتر جلیلی بختیاری غیور تشکر میکنم
matin
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
1
3
آفرين بر دكتر جليلي كه واقعا با غيرتي و با اين نگرش ... هرچه از بيت المال خورده كوفتش بشه .آقاي ...
مراد بختیاری
|
SWEDEN
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
2
6
درود بر دکتر جلیلی که اینگونه از کیان فرهنگی و هویت موکلین خود اینگونه مردانه دفاع میکند "شیر دات حلالت"
ناشناس
|
POLAND
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
3
8
چرابقیه ی نمایندگان لرزبان ازخودشون واکنش نشون ندادن درقبال اهانت این...؟ واقعا برای نمایندگان لرمتأسفم.اماجای بسی تشکروقدردانی داری ازآقای دکترجلیلی واقعاافتخارمیکنم به لری مثل شما دمت گرم ایول البته اگ ادامه بدی وکوتاه نیای ک من مطمئنم ازشما.امابازهم میگم ازبقیه ی نمایندگان لرزبان خواهش میکنم دکترجلیلی روحمایت کنید
حمید
|
UNITED STATES
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
4
6
درود بر نماینده شهر مسجد سلیمان...درود بر خان بختیاری دکتر جلیلی..در زمانی که تمام نماینده ها ساکت شده اند این شخص بزرگ اومدن و اعتراض خود را نسبت به این توهین فرمودند....مردم بختیاری ما باید چندتا نماینده مجلس خوب مثل جلیلی داشته باشیم که بتونن ازمون دفاع کنن...خواهش میکنم از همه عزیزان در دوره های بعد خواستین رای بدین قوم گرایی نکنید به اونی که حقش هست رای بدین که فردا روزی کسی به خود ما و قوممون توهین کرد اینطوری بتونه دفاع کنه..درود بر شرف دکتر جلیلی
شورا معیشت عشایر کوچ رو طایفه شهنی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
5
6
درود بر شما آقای دکتر خیلی سپاس گذاریم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
4
7
ريشه ي ايران منم فرزند پاك بختيار / زاده ي شيران شير زردكوه استوار / چون كه دريا با ... / ... نمي گردم فگار"بي‍‍‍ژن حسيني " ضمنا" از دكتر جليلي به خاطر دفاع از ارزش هاي قوم بختياري تشكر مي كنم .
آرش
|
UNITED STATES
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
3
10
نماینده ایذه ( آقای درویش پور ) نماینده های شهرستان های استان چهار محال و بختیاری شما کجا هستید! بیایید بیرون حرفتون رو بزنید
بهروز چهارلنگی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
3
4
آقای فرزند بختیاری
شما که نام خود را هم ننوشتی من کاری به معتضد ندارم اما به شما عرض می کنم برو تاریخ بخوان حسینقلی خان کدام سفاکی و خون ریزی را کرده که شما اشاره می کنید ؟ شما اصلا" می دانی حسینقلی خان کیست ؟ فرزند عزیز به عرض شما برسانم که ایشان اولین ایلخانی کل بختیاری بودند که به دست ظل السلطان فرزند ناصرالدین شاه به شهادت رسید . او پدر حاج علیقلی خان سردار اسعد بانی مشروطه و صمصام السلطنه سه دوره صدراعظم مشروطه و دکتر مصدق نخست وزیرانی هستند که در تاریخ مشروطه به فرموده پادشاه استعفا نداده و به طریقی که شاید بدانید دوران صدارتشان به انتها رسید و بختیاریان اگر در تاریخ معاصر سربلندند از خدماتشان به مشروطه است بعد شما بدون هیچ تأمل و تفکری آن مرد بزرگ را سفاک می خوانید . معتضد از زیرکی و شما از نادانی و بی خبری یک راه را رفته اید .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۶
0
3
بایست آن اقا در همان بزنامه در همان ساعت پخش بیاید و بگوید که منظور ان نبوده که برداشت گردیده است.
فرزندبختیاری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۶
3
6
آقای بهروز چهارلنگی عزیز به تاریخ بختیاری احاطه کامل دارم نقش سردار مریم و سردار اسعد و علیمردان خان این آزادگان بختیاری غیر قابل کتمان و نگین هویت ایل است اما خوانینی که کارشان برادر کشی و عموزاده کشی برای گرفتن قدرت در ایل همچون حسینقلی خان بود غیر قابل دفاع هستند واقع بین باشید ثریا هم بختیاری بود اما به هنگام مرگش ثروتش را به سگهای پاریس بخشید و درایل بختیاری هیچ قدم خیری برنداشت اقدام امثال جلیلی به صراحت می گویم موج سواری است.
از نسل اریایی
|
UNITED STATES
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۶
1
4
درود به شرف دکتر جلیلی و تاسف به حال ساير نمايندگان و مسئولانی که سكوت كرده اند
نظرپور از اسلام آباداندیکا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۶
1
3
آقای معتضد باید پاسخگوی ادعای خودباشد.
مورخین بختیاری هم بایدتلاش کنند تاریخ کهن بختیاری را بازگوواطلاع رسانی کنند.
ازدکترجلیلی این افتخاربختیاری نبز تشکرمیکنم
سر به بالین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۶
2
4
رها باشیدای خوبان...
هویتی که بخواهد با کلامی بر باد رود آن به که نباشد...
بی بی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۶
2
3
به نظر من آسفالت اهواز واجبه
البته واجبتر سلامتی مردم اهوازه
ان شا الله با کمک هم میتونیم ایرانی اسلامی بسازیم
کی گفته نمیتونیم؟باید دست دو دست هم بزاریم
نیتمونو پاک کنیم یاعلی بگیم و کارو شروع کنیم
آسفالت مسیر بلوار گلستان هم خیلی خرابه
پاسخ ها
آسفالت
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۷
احسنت
این نماینده ها واسه آسفالت اهواز جه کردند؟
آقای جلیلی آسفال خوب حق مشلم ماست
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
آخرشی
gole narges
|
UNITED STATES
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۷
0
2
aghaye jaliliy hatman dar majles matrah konid agar jeloye in tohin ra nagirid edame khahad dasht .mamnon

.
هم وطن خوزستانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۷
0
4
سالهاست درخوزستان علت همین قومیت گرایی بهانه ایی دست سواستفاده کنندگان وبعضی مدیران ومسئولین کشور بوده وموجب عقب افتادگی اقتصادی وفرهنگی به این استان تزریق نموده اند.
همه قومیت های خوزستانی درطول هشت سال دفاع مقدس مردانه دربرابر دشمن بعثی مقاومت نمودنند.
همه باید یادبگیریم چگونه برروی یک سفره زندگی بکنیم .
شبکه خبر مسجدسلیمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
0
2
همه جای ایران سرای من است
چو ایران نباشد تن من مباد
درود بر غیرت بختیاری ها درود بر غیرت ایرانیها
احسان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
0
1
در جواب آقای ناشناس که گفته بود دکتر جلیلی مظلومیت مسجدسلیمان را فریاد بزند عرض می کنم حتما دو نطقی که دکتر جلیلی در مجلس داشت را تهیه کنید و گوش کنید تا ببینید چگونه یک نماینده بعد از سالها مظلومیت مسجدسلیمان را چگونه فریاد زد .
رسول
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
2
2
آقا یا خانم فرزند بختیاری که شک دارم این چنین باشی، تو هم دست کمی از معتضد نداری شمایی که این چنین بزرگان قومت را سفاک میدانی باید جای پای معتضد نماز خواند بختیاریها هیچگاه سفاک نبودند آنها آزادگانی بودند که هیچگاه زیر بار ظلم نرفتند در ضمن دکتر جلیلی سالهاست که در بختاری مطرح هستند بنابراین نیازی به گفتن این سخنان جهت مطرح شدن ندارد.
جعفری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
2
2
متاسفم برای حساسیتهای بی موردچرانسبت به مشکلات قوم بختیاری اعتراضی نمیشه؟چرااین اقایان ازحقوق قوم بختیاری وکل خوزستانیها دفاع نمیکنند؟فقط باتحریک احساسات مردم میخواهندخودرامطرح کنند.
پاسخ ها
غلام رضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
جای بسی تاسف برای افرادی که خود را بختیاری می دانند ولی اب به اسیاب دشمن میریزند این همه فرصتهای زیادی را نماینده قبلی سوزاند کسی ندیدم انتقادی بش بکنه حلا یک کسی پیدا شده درد مردم شهر و قومش بیان کنه بعضی ها مغرضانه شروع کردن به تخریب مطمئننم حرکتهای این چنینی کمتر از حرکت معتضد نیست !!!
رضایی
|
UNITED STATES
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
1
2
شیر گندلی دمت گرم
اشکان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
1
0
جعفری عزیز همین اعتراض یک نوع دفاع از حقوق بختیاری است
مسجدسلیمانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
2
0
آقای جلیلی
با سلام بجای اینکه با آدرس اشتباه وارد این معرکه شوی ... به فکر جاده میانبر مسجدسلیمان اهواز باش که متوقف شده
فرشادجهانبخشی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۴
0
1
تشکر
سیدی احمدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
0
1
با تشکر از نماینده با لیاقت شهرستان مسجدسلیمان دکتر اسماعیل جلیلی البته شما یک بختیاری زاده با افتخار هستید اینچانب که کارمند اداره فرهنگی در مسجدسلیمان هستم از سخنان کوبنده شما کمال تشکر را دارم .
شاپور حاجی پور
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
0
1
lاحسنت مرحبا آقای دکتر دوستت داریم دستت درد نکنه به شما افتخار میکنیم
yousef hadi
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
0
1
دمت گرم دکتر واقعا بچه پشت برجی
منجزی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۰
0
0
من هم ار دکتر جلیلی تشکر میکنم .
صادق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۷
0
0
دکتر متشکریم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
0
0
دمه هر چی خوزی گرم دمه همه ایرانی ها گرم
:
:
:
آخرین اخبار