تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۲۸۷۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صادرات 700 میلیون دلاری صنایع دستی در سال 91
معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور از صادرات 700 میلیون دلاری صنایع دستی کشور در 9 ماهه سال 91 خبر داد.

احمد رحمتی در حاشیه نمایشگاه سراسری صنایع دستی در اهواز  با اشاره به صادرات 700 میلیون دلاری سال 91 به خارج از کشور اظهار کرد: این امر برای حوزه صنایع دستی یک فرصت طلایی است.

*ایجاد 120 بازارچه صنایع دستی در سراسر کشور

وی افزود: با توجه به این موضوع که صنایع دستی جزو معدود تولیداتی است که مواد اولیه‌شان در حیطه جغرافیایی تولید اثر فراهم می‌شود، نیاز به واردات مواد اولیه نداشته و ارزش افزوده آن سود قابل توجهی را برای صنایع دستی به همراه دارد.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور خاطرنشان کرد: در قالب 120 بازارچه صنایع دستی در سراسر کشور به استقبال نوروز رفته و در حال انجام کار مطالعاتی برای شناسایی حوزه‌های اشتغال‌زایی پایدار در صنایع دستی هستیم که کار اجرایی آن از سال آینده آغاز می‌شود.

*نمایشگاه امسال یک گام روبه جلو است

وی با بیان اینکه نمایشگاه فرصتی برای شناسایی نقاط ضعف و قوت حوزه صنایع دستی و گرفتن بازخورد مصرف‌کنندگان است، تصریح کرد: درصورت عدم مشاهده پیشرفت در بخش صنایع دستی، اجازه ادامه کار را نمی‌دهیم اما نمایشگاه امسال یک گام روبه جلو است زیرا تولیداتی در اینجا عرضه شده‌اند که هویتی اصیل و 100 درصد ایرانی دارند و این باعث افتخار ماست.

*معذوریت‌ها موجب عدم برگزاری 3 ساله نمایشگاه صنایع دستی در خوزستان شده است

رحمتی درباره دلیل عدم برگزاری سه ساله نمایشگاه صنایع دستی در خوزستان عنوان کرد: مسلما مدیریت استان پیگیر این موضوع بوده اما شاید معذوریت‌هایی در کار بوده است که باید این مسئله را از مدیریت میراث فرهنگی خوزستان جویا شد.

وی با اشاره به تامین زیرساخت‌ها و فضاهای عمومی نمایشگاه به صورت رایگان برای صنعتگران بیان کرد: نمایشگاه محلی برای سنجش بازار و ارتباط با مشتری است که صنعتگر می‌تواند به طور مستقیم با جامعه هدف خود یعنی مصرف کننده ارتباط برقرار کرده و کار خود را بر اساس سلیقه مشتری تولید کند.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار