تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۲۸۸۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با پیش فروش سکه پیش بینی می شود؛
کاهش ۲۵ درصدی قیمت سکه و دلار
یک کارشناس اقتصادی گفت: با آغاز پیش فروش سکه از سوی بانک مرکزی شاهد کاهش 25 درصد قیمت سکه و دلار در بازار خواهیم بود.

به گزارش خوزنیوز، فرزان سهرابی با اشاره به شرایط اعلام شده از سوی بانک مرکزی برای پیش فروش سکه از اول اسفند ماه در شعب منتخب بانک ملی گفت: پیش فروش سکه از سوی بانک مرکزی قیمت سکه را در بازار بین 20 تا 25 درصد کاهش می دهد و از طرفی نیز این عرضه به طور قطع قیمت طلا و دلار را نیز در بازار با کاهش مواجه خواهد کرد.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: سال گذشته که بانک مرکزی سکه‌ پیش فروش کرد در مدت 5 تا 6 ماه زمانی که برای تحویل در نظر گرفته بود، نوسان قیمت طلا عدد چشمگیری نبود و انس جهانی طلا بین 200 دلار نوسان داشت که این رقم معادل همان 18 درصد تخفیفی است که بانک مرکزی اکنون اعلام کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر نوسان قیمت طلا بیش از 18 درصد باشد خرید این سکه ها با ریسک زیادی مواجه می شود، اما اگر نوسان قیمت طلا در 6 ماه زیر 18 درصد باشد خرید این سکه منطقی است.

سهرابی تصریح کرد: میانگین نوسان قیمت طلا در یکی دو سال گذشته و حتی در چند ماه گذشته با افت روبه رو بود و نوسان قیمت کمتر از نوسان در سالهای 2008 تا 2010 بوده است.

این معامله گر بازار آتی اظهار داشت: دوباره تاکید می کنم خریداران باید شرایط را بسنجند و اگر پیش بینی کردند که نوسان قیمت کمتر از 18 درصد باشد، قیمتی که بانک مرکزی اعلام کرده است قیمت خوبی است و در واقع پیش فروش با استقبال مواجه خواهد شد.

وی گفت: من نیز پیش بینی کرده بودم قیمت پیش فروش سکه روی 980 تا یک میلیون تومان خواهد بود که به نظر می رسد با شروع پیش فروش، قیمت سکه تا یک میلیون 200 هزار تومان و قیمت دلار نیز تا 2700 تومان در بازار کاهش یابد و از طرفی حتما شاهد کاهش قیمت طلا در بازار خواهیم بود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار