تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۲۹۰۹۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بیش از ۱۹ میلیون بازدید از جاذبه‌های گردشگری در خوزستان ثبت شد

 معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: ۱۹ میلیون و چهارهزار و ۵۶۵ بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری خوزستان دربازه زمانی ۲۴ اسفند سال ۱۴۰۲ تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ ثبت شده است.

جمال عامری نسب  با اشاره به استقبال مسافران در هفته دوم تعطیلات نوروزی از جاذبه‌های مختلف خوزستان بیان کرد: بازدید گردشگران از جاذبه‌های تاریخی پنج میلیون و  ۴۶۸ هزار و ۸۱۷ نفر، طبیعی پنج میلیون و ۹۵۰ هزارو ۸۵۳، تفریحی سه میلیون و ۸۴ هزارو ۸۸۵، مذهبی یک میلیون و ۷۱۷ هزارو ۶۳۶ ، دستساز ۲ میلیون و ۱۲۳ هزارو ۲۴۷، صنایع دستی ۴۰۸ هزار و ۵۴۰،فرهنگی ۱۹۳ هزارو ۴۰۲، سلامت یک هزارو ۴۸۷ و موزه‌ها ۵۵ هزارو ۶۹۸ مورد ثبت شده است.

وی مجموع اقامت گردشگران در اقامتگاه‌های رسمی، غیر رسمی و اضطراری را در این بازه زمانی ۲ میلیون و ۹۱۵ هزارو ۱۳۹ نفر عنوان کرد و گفت: میزان پذیرش در اقامتگاه‌های رسمی اعم از هتل، اقامتگاه سنتی، مهمانپذیر، هتل آپارتمان، اقامتگاه بومگردی، خانه مسافر، مجتمع‌های گردشگری و ... ۴۳۰ هزارو ۴۳۱ نفر معادل ۱۴.۷۷ درصد به ثبت رسید.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با اشاره به پذیرش مسافر در اقامتگاه‌های غیر رسمی اظهار کرد: این آمار نیز یک میلیون و ۸۹۸ هزارو ۹۳۴ نفر مسافر معادل ۶۵.۱۴ درصد بوده و میزان کل اقامت در اقامتگاه‌های اضطراری ۵۸۵ هزار و ۷۷۴ نفر معادل ۲۰.۰۹ درصد ثبت شده است.

عامری نسب ادامه داد: ۱۹۴ مورد بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری و دستگاه‌های خدمات‌رسان به مسافران و گردشگران نوروزی صورت گرفته که از این تعداد بازدید نظارتی انجام شده، ۹۰ بازدید از مراکز اقامتی،۳۴ بازدید از مراکز پذیرایی بین راهی و ۴۵ بازدید از دفاتر خدمات مسافرتی و ۲۵ مورد نیز در سایر واحدها بوده است.

معاون گردشگری مدیرکل میراث‌فرهنگی خوزستان گفت: در مجموع این بازدیدها، ۱۵ تذکر و ۹ فقره تشویق به ثبت رسیده است؛ ضمن این که شاهد تعطیلی یا تعلیق هیچ یک از واحدهای خدمات‎ رسان در سطح استان تا به این تاریخ نبوده ایم.

وی توسعه زیرساخت‌های گردشگری را مهم عنوان و اضافه کرد: در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال ۱۴۰۲ رشد ۱۲ درصدی در توسعه زیر ساخت‌ها و به ویژه اقامتگاه‌های گردشگری در استان اعلام شده است.

عامری نسب اظهار کرد: در حوزه مرمت، بهسازی و به روز رسانی سرویس‌های بهداشتی سطح استان عملکرد مطلوبی ثبت شد و در ردیف استان‌های پیشرو در این زمینه قرار داریم.

معاون گردشگری مدیرکل میراث‌فرهنگی خوزستان ادامه داد: در این خصوص کمترین شکایت در سامانه رسیدگی به شکایت‌ها ثبت شده و تلاش می‌شود که در دیگر زیر ساخت ها نیز به نحو شایسته پیشرفت داشته باشیم.

:
:
:
آخرین اخبار