تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۲۹۱۴۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هر سه نماینده خوزستانی در خطر سقوط؛
وضعیت اسفناک نمایندگان خوزستان در لیگ برتر؛ دیگر خبری از مهدفوتبال نیست
 

 

 فوتبال خوزستان در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر در شرایط خوبی قرار ندارد و به احتمال زیاد دو تیم خوزستانی به لیگ یک سقوط خواهند کرد.

 رقابت‌های لیگ بیست و سوم در شرایطی به هفته‌های پایانی خود نزدیک می‌شود که رقابت تیم‌های قعرنشین برای بقا در لیگ برتر همچون تیم‌های صدرنشین برای قهرمانی با حساسیت جالب توجهی پیگیری می‌شود.

نکته جالب توجه در خصوص تیم‌های قعرنشین این است که هر سه نماینده فوتبال خوزستان در رقابت‌های لیگ برتر در این فصل در خطر سقوط قرار دارند و این در شرایطی است که این استان را می‌توان مهد فوتبال ایران دانست.

فولاد خوزستان

این تیم که سابقه قهرمانی در رقابت‌های لیگ برتر، جام حذفی و سوپرجام فوتبال ایران را در کارنامه خود دارد، هم‌اکنون با ۲۱ امتیاز در رده سیزدهم جدول قرار گرفته است. اوضاع مردان کارون در این فصل به هیچ وجه خوب نیست و این تیم در ۵ بازی اخیر خود در رقابت‌های لیگ برتر تنها ۲ امتیاز کسب کرده است. فولادی‌ها فصل را با علیرضا منصوریان آغاز کردند و بعد از او ایگناسیو مارتینز هدایت این تیم را برعهده گرفت. با اخراج این مربی اسپانیایی احمد آل‌نعمه به صورت موقت سرمربی این تیم شد و حالا هدایت این تیم برعهده عبدالله ویسی است. هواداران این تیم به هیچ وجه از شرایط کنونی تیم خود راضی نیستند و حالا این تیم در خطر سقوط قرار دارد. شرایطی که برای فولادی‌ها به گونه‌ای غریبه است.

استقلال خوزستان

نسخه خوزستانی استقلال که سابقه قهرمانی در لیگ پانزدهم را در کارنامه خود دارد در فصل گذشته بعد از شمس‌آذر قزوین جواز حضور در رقابت‌های لیگ برتر را کسب کرد. این تیم تا همین چند هفته پیش قعرنشین مطلق لیگ بود اما رفته رفته و با تقویت خود هم اکنون با ۱۹ امتیاز در رده چهاردهم جدول قرار گرفته است. این تیم که کار را با سیروس پورموسوی آغاز کرده بود همچنان لیگ بیست و سوم را با این مربی ادامه می‌دهد. این تیم در ۵ بازی اخیر خود موفق به کسب ۲ برد شده و تقریبا شرایط این تیم نسبت به سایر نمایندگان فوتبال خوزستان بهتر است.

صنعت‌نفت آبادان

نفتی ها در هفته پایانی رقابت‌های لیگ بیست و دوم موفق شدند با شکست گل‌گهر سیرجان در رقابت های لیگ بمانند از همین رو مدیریت باشگاه به عبدالله ویسی اعتماد کرد و لیگ بیست و سوم را با وی آغاز کرد. ویسی در نیم فصل دوم از این تیم جدا شد تا سهراب بختیاری‌زاده به عنوان سرمربی جدید برزیلی‌ها معرفی شود؛ هرچند انتخاب جانشین ویسی تبدیل به یک پروسه طولانی و فرسایشی شد. بختیاری‌زاده با نفت نیز به توفیق چندانی نرسید تا فراز کمالوند هدایت این تیم آبادانی را بار دیگر برعهده بگیرد. برزیل ایران هم‌اکنون با ۱۶ امتیاز و با تفاضل گل بهتر نسبت به نساجی در رده پانزدهم جدول قرار دارد و خطر سقوط بیخ گوش این تیم است.

گفتنی است هر سه نماینده فوتبال خوزستان در مرحله نخست جام حذفی نیز با شکست برابر حریفان خود از دور این رقابت‌ها کنار رفتند تا وداع تلخی با این جام نیز داشته باشند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار