تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۲۹۱۴۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره دامپزشکی اهواز خبر داد
واکسیناسیون بیش ‌از ۸۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه هاری در اهواز
واکسیناسیون بیش ‌از ۸۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه هاری در اهواز

  ۸۰۰ قلاده سگ گله و نگهبان در روستاهای اهواز علیه بیماری هاری واکسینه شدند.

بیماری هاری به عنوان یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان است؛ این بیماری از طریق گزش و گازگرفتگی سگ، گربه و سایر گوشتخواران قابل انتقال به انسان و سایر حیوانات است.

در این رابطه رئیس اداره دامپزشکی اهواز ۲۶  فروردین در جمع خبرنگاران افزود: با هدف کنترل و پیشگیری بیماری پر مخاطره هاری و حفاظت از سلامت و بهداشت عمومی، در سال ۱۴۰۲ با اعزام اکیپ‌های واکسیناسیون دامپزشکی بخش دولتی به روستاهای تابعه شهرستان اهواز، ۸۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار شامل سگ‌های گله و نگهبان به صورت رایگان علیه بیماری هاری واکسینه شده‌اند.

یکی از راه‌های کنترل و پیشگیری بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، واکسیناسیون به موقع دام‌ها و رعایت مسائل بهداشتی و قرنطینه‌ای است.

سید مرتضی قریشی بیان کرد: با توجه به اهمیت پیشگیری و مبارزه با بیماری هاری، حین عملیات واکسیناسیون در روستاها ضمن آموزش‌های چهره ‌به‌ چهره به دامداران در خصوص بیماری‌های دام به خصوص بیماری هاری مطالبی درباره راه‌های انتقال و جلوگیری از ابتلا به این بیماری توسط کارشناسان این اداره در مناطق روستایی ارائه شده است.

وی گفت: واکسیناسیون هاری باید هر سال تکرار شود و به صاحبان سگ‌های گله، نگهبان و حیوانات خانگی توصیه می‌شود نسبت به واکسیناسیون سالانه سگ‌های خود اقدام کنند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار