تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۷
کد خبر: ۲۹۱۴۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار:تامین ۴۰ هزار قطعه زمین برای طرح جوانی جمعیت در خوزستان ضروری است

استاندار خوزستان با اشاره به اجرایی شدن طرح جوانی جمعیت در استان افزود: این طرح جزو برنامه های نظام بوده لذا باید زمین لازم برای ۴۰ هزار متقاضی تامین شود.

 علی اکبر حسینی محراب یکشنبه در نشست شورای مسکن خوزستان که در محل استانداری برگزار شد اظهار کرد: فرصت ما در رابطه با ساخت مسکن، بسیار کم است لذا این موضوع باید اولویت کاری تمام دستگاه های متولی باشد.

وی افزود: کار واگذاری زمین و اجرای زیرساخت‌ها تا سوم خردادماه انجام و همه دستگاه‌های متولی باید به طور مرتب گزارش کار ارائه داده و در صحنه حضور داشته باشند تا عقب ماندگی ها جبران شود.

استاندار خوزستان گفت: ۵۴ هزار قطعه زمین شناسایی شده که باید به سرعت در اختیار مردم قرار گیرد همچنین بانک ها باید تسهیلات لازم را در اختیار متقاضی قرار دهند.

وی بیان کرد: فرمانداران باید نسبت به جلسات شورای مسکن اهتمام بیشتری داشته و موانع را شناسایی و رفع کنند همچنین به صورت جهادی پای کار باشند.

حسینی محراب گفت: سرعت در ساخت مساکن مهر بسیار ضروری بوده و باید تا تابستان امسال پرونده مسکن مهر در استان بسته شود. ۲ شهر جدید رامین و شیرین شهر فرصت مناسبی برای ساخت مساکن نیروهای مسلح و سایر ارگان ها است که می توان از ظرفیت تعاونی‌ها در این راستا استفاده کرد.

استاندار خوزستان گفت: توجه به بافت فرسوده بسیار مهم است و باید در این زمینه اقدامات موثری انجام شود همچنین می توان ساخت و سازهای بسیاری در این مناطق انجام داد.

وی بر اجرایی شدن کارهای زیرساختی از جمله آب و فاضلاب در سایت های مسکن تاکید کرد و افزود: اگر زمین های کوچک در کنار هم تجمیع و واحدهای آپارتمانی زیادی در اهواز ساخته شود بخش وسیعی از مشکل مسکن در اهواز حل می شود.

حسینی محراب به ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکن حمایتی در استان اشاره کرد و گفت: این تعداد واحد باید با کمک بهزیستی، کمیته امداد و سایر نهادهای مربوطه ساخته شود که بخشی از آن انجام شده است.

وی در پایان گفت: بخشی از طرح نهضت ملی مسکن در سوم خرداد و بخشی دیگر باید در هفته دولت افتتاح و تحویل مردم داده شود.

 

دولت سیزدهم با جدیت پیگیر اجرای طرح‌ملی فیبرنوری است

همچنین استاندار خوزستان گفت: دولت سیزدهم با جدیت اجرای طرح ملی فیبرنوری را پشتیبانی می‌کند تا همه مردم از بستر ارتباطات با سرعت بالا بهره‌مند شوند.

حسینی محراب شامگاه یکشنبه در نشست هماهنگی طرح‌ملی فیبرنوری در سرسرای استانداری خوزستان بیان کرد: اَبَر پروژه فیبر نوری در خوزستان برای تسهیل در امورات مرتبط با ارتباطات خانوارها و کسب و کارها در استان در حال انجام است.

وی گفت: در قالب این طرح تمامی خانه‌ها، ادارات و کسب و کارها زیر پوشش فیبرنوری قرار خواهند گرفت.

حسینی محراب با بیان اینکه این طرح در بالا بردن سرعت اینترنت و افزایش کیفیت ارتباطات اثرگذار است اظهار کرد: متاسفانه خوزستان به دلایلی از اجرای این طرح عقب مانده است.

استاندار خوزستان تاکید کرد: موانعی برای حفاری برخی خیابان‌ها وجود دارد که شهرداری به همراه معاونت عمرانی استانداری نهایت همکاری را در این خصوص با اداره کل ارتباطات استان داشته باشند.

وی افزود: ضروری است کمیته مشترکی بین شهرداری، معاونت عمرانی و اداره کل ارتباطات خوزستان برای اجرای این طرح تشکیل شود.

حسینی محراب تصریح کرد: مجوزهای لازم برای اجرای این طرح باید به سرعت از سوی دستگاه‌های مختلف صادر شود.

آغاز عملیات اجرایی طرح ملی فیبرنوری در پنج شهرستان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان در ادامه این‌نشست بیان کرد: عملیات اجرای طرح ملی فیبرنوری در پنج شهرستان خوزستان آغاز شده است.

مهدی شه‌نظری افزود: همچنین قرارداد اجرای این طرح با شهرداران ۹ شهرستان دیگر استان نیز منعقد شده است.

وی با بیان اینکه این طرح از سال گذشته در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر عملیاتی شده است تصریح کرد: طرح ملی فیبرنوری با ۳۸ درصد پیشرفت در شهرستان آبادان همراه است.

شه‌نظری گفت: اجرای این طرح بستر راه‌اندازی نسل پنج اینترنت را در استان فراهم‌می‌کند.

  طرح ملی فیبرنوری امسال به طور جدی در کشور و استان عملیاتی خواهد شد و در قالب این طرح خانه‌ها و کسب و کارهای مختلف زیر پوشش فیبرنوری قرار می‌گیرند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار