تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۲۹۱۵۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۳۳۲ شغل برای مددجویان کمیته امداد شوش ایجاد شد

  رئیس کمیته امداد شوش گفت: ۳۳۲ شغل برای مددجویان زیر پوشش این کمیته در سال گذشته ایجاد شده است.

غلامحسین نظری  بیان کرد: کمیته امداد شوش رتبه نخست خوزستان در ایجاد اشتغال برای مددجویان زیرپوشش خود را در سال ۱۴۰۲ میان کمیته های امداد استان کسب کرده است.

وی افزود: سال گذشته ۳۸۰ میلیارد ریال تسهیلات خوداشتغالی با همراهی بانک های این شهرستان به مددجویان کمیته امداد شوش پرداخت شده است.

رئیس کمیته امداد شوش راهبرد اصلی این کمیته را توانمندسازی خانواده های زیر پوشش دانست و گفت: توانمندسازی اقتصادی به عنوان یکی از ارکان مهم توانمندسازی خانواده های زیر پوشش است که این مهم در قالب دوره های آموزشی، مهارت آموزی و پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به طور مستمر دنبال می شود.

وی با بیان اینکه فرصت های شغلی ایجاد شده در زمینه خدماتی، فنی، کشاورزی و دامپروری بوده است، افزود: علاوه بر مشاوره های شغلی، آموزش های فنی و مهارتی و پرداخت تسهیلات، نظارت‌های دوره ای و کمک به پایداری فرصت های شغلی ایجاد شده به منظور خودکفایی خانواده های زیر پوشش تا ۲ سال ادامه می یابد.

نظری ادامه داد: پس از پایدار سازی فرصت شغلی ایجاد شده و تثبیت توان تامین هزینه های اقتصادی با خودکفایی خانواده های زیر پوشش از حمایت کمیته امداد خارج و خانواده نیازمند دیگری جانشین آن می شود.

وی افزود: حمایت هدفمند از خانواده‌های نیازمند در قالب برنامه‌ها و طرح‌های خدماتی مختلف در دستور کار کمیته امداد قرار دارد تا با توانمندسازی مددجویان زمینه حضور موثر در جامعه برای آنها فراهم شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ۲ هزار و ۳۰۰ خانوار نیازمند با یک هزار و ۱۰۰ دانش آموز و ۷۰۰ یتیم زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) شوش قرار دارند.

شهرستان شوش با بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارای ۲۲۰ روستا است.بسیاری از جمعیت زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شوش در روستاهای این شهرستان سکونت دارند.

در سال ۱۴۰۱ نیز ۵۵۰ فرصت شغلی با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریالی برای مددجویان کمیته امداد شوش ایجاد شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار