تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۹
کد خبر: ۲۹۱۸۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مرگ‌ومیر حوادث ترافیکی در خوزستان ۱۲ درصد کاهش داشت

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: مرگ‌ومیر ناشی از حوادث ترافیکی در ایام نوروز امسال ۱۰ تا ۱۲ درصد کاهش داشته است.

  میثم معزی ظهر امروز شنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته سلامت در دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در راستای ارائه خدمات مناسب به مردم، از یک ماه پیش از نوروز به مراکز درمانی اعلام آماده‌باش شده بود؛ در این ایام ۶۲ آزمایشگاه، ۴۳ مرکز تصویربرداری، ۲۲ دندانپزشکی و ۷۶ درمانگاه تخصصی و همه کلینیک‌های ویژه بیمارستان‌ها فعال بودند.

وی با بیان اینکه در نوروز سال‌جاری ۲۹۵ هزار نفر به بیمارستان‌های دانشگاهی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اهواز مراجعه داشته‌اند، تصریح کرد: میزان مراجعات به بیمارستان‌ها نسبت به نوروز سال گذشته ۷۱.۱ رشد داشته و مراجعه بیماران سرپایی رشد پنج درصدی را به همراه داشته است، همچنین ۳۴ هزار بیمار بستری شده‌اند که ۲۱ درصد رشد داشته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود: مرگ‌ومیر ناشی از حوادث ترافیکی در ایام نوروز ۱۰ تا ۱۲ درصد کاهش و میزان بستری در آی‌سی‌یو بیمارستان‌های خوزستان ۱۵ درصد رشد داشته است.

وی گفت: در نوروز سال‌جاری نیز ۳۵ هزار و ۳۰۰ جراحی الکتیو و فوق تخصصی انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۴ درصد افزایش داشته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه میزان مراجعه بیماران تنفسی به بیمارستان‌های خوزستان هر سال و هر ماه با افزایش همراه است، تصریح کرد: تعداد مراجعات این بیماران از هشت هزار و ۴۰۰ مورد به ۱۲ هزار و ۶۰۰ مورد رسیده که در خصوص مراجعات نیز شاهد رشد ۵۰ درصدی بوده‌ایم.

معزی عنوان کرد: در چهارشنبه پایان سال میزان مراجعه‌کنندگان ناشی از حوادث این روز حدود ۲۵ درصد افزایش یافت اما قطع عضو، قطع اندام و نابینایی وجود نداشت.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار