تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۱
کد خبر: ۲۹۱۹۰۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه شوش:
حرم دانیال نبی(ع) باید محور فعالیت فرهنگی در شوش باشد

 امام جمعه شوش گفت: حرم حضرت دانیال نبی(ع) باید محور فعالیت فرهنگی و حضور و اجتماع قشرهای مختلف مردم در شوش باشد.

 حجت‌الاسلام مهدی علیزاده اصل روز یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شوش در دفتر امام جمعه این شهر با انتقاد از بی‌توجهی دستگاه‌های فرهنگی برای بهره گیری از ظرفیت‌های کم نظیر حرم حضرت دانیال نبی(ع) بیان کرد: متاسفانه از ظرفیت‌های عظیم فرهنگی این حرم عظیم الشان به خوبی استفاده نشده است.

وی با بیان اینکه حرم حضرت دانیال نبی(ع) گنج ارزشمند فرهنگی است، ادامه داد: تمام دستگاه‌های فرهنگی شوش برای محوریت قرار گرفتن حرم دانیال نبی(ع) برای فعالیت‌های فرهنگی مسوولیت دارند.

امام جمعه شوش گفت: همه مساجد، سازمان‌ها و تشکل‌های مردم نهاد و دستگاه‌های فرهنگی فرهنگی شوش در حفظ حرمت و بهره گیری از جایگاه بی‌بدیل حرم دانیال نبی(ع) به عنوان نگین فرهنگی شوش مسوولیت دارند و باید برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی شاخص در این شهرستان با محوریت این حرم باشد.

حجت الاسلام علیزاده اصل با اشاره به برگزاری کنسرت در این شهرستان اظهارکرد: برگزاری کنسرت در شوش برخلاف گذشته که همراه با هنجارشکنی برگزار می‌شد و تبعات اجتماعی و فرهنگی فراوان در پی داشت با مدیریت خوب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بدون کمترین هنجارشکنی و حاشیه برگزار شد.

وی اهتمام جدی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوش برای جلوگیری قاطع از بروز هنجارشکنی در کنسرت‌ها را مورد تقدیر قرار داد.

تصویب ۶۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح جامع توسعه حرم دانیال نبی(ع)

فرماندار شوش نیز در این نشست با بیان اینکه طرح توسعه حرم حضرت دانیال در دستور کار است، گفت: طرح جامع توسعه این حرم تدوین و نهایی شده است و گام نخست اجرای این طرح به زودی آغاز می‌شود.

محسن حویزه افزود: شوش دارای ظرفیت‌های کم نظیر فرهنگی از جمله حرم دانیال نبی(ع) است که به دلایلی طرح توسعه این آستان مقدس سال‌ها مورد غفلت بوده است.

وی با بیان اینکه ۶۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح جامع آستان حضرت دانیال نبی (ع) تصویب شده است، ادامه داد: این اعتبار طی ۲ سال برای کارهای عمرانی از قبیل احداث سردر ورودی حرم مطهر، تعویض سنگ کف حیاط و اجرای نمای ساختمان جدید حرم مطهر هزینه می‌شود.

فرماندار شوش با اشاره به برگزاری کنسرت در این شهرستان گفت: شورای تامین شهرستان وظیفه تامین امنیت برگزاری مراسم را دارد و تصمیم گیر در مورد صدور مجوز کنسرت‌ها شورای فرهنگ عمومی است.

  شهر باستانی شوش از مراکز تمدن قدیم، از معروفترین شهرهای دنیا، پایتخت چند هزارساله تمدن عیلام و همچنین پایتخت زمستانی امپراطوری هخامنشی است. شوش که در شمال خوزستان قرار دارد به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و آثار ارزشمند و منحصر به فرد تاریخی و مذهبی نظیر حرم دانیال نبی(ع)، آرامگاه دعبل خزاعی شاعر شهیر اهل بیت (ع)، آپادانا، آکروپل، شهر شاهی، شهر پیشه وران، کاخ اردشیر دوم، محوطه باستانی و اثر جهانی چغازنبیل در هفت تپه از مقصدهای مهم گردشگری ایران به شمار می‌رود.

شوش با وجود مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس و نیز مناطق گردشگری طبیعی چون جنگل و بیشه کرخه و نیز حرم حضرت دانیال نبی(ع) همچنین ۲ اثر ثبت جهانی چغازنبیل و محوطه باستانی یکی از مقاصد اصلی مسافران نوروزی و کاروان‌های راهیان نور است.

در این شهر تاریخی عیلامی‌ها، آشوری‌ها، هخامنشیان، سلوکیان، پارتیان، بابلی‌ها و ساسانیان حکمرانی داشته‌اند؛ شهر باستانی شوش در استان خوزستان در جنوب غربی ایران واقع است و از حدود سال چهار هزار و ۲۰۰ پیش از میلاد مسیح، نقشی کلیدی در روابط میان بین النهرین باستان و سرزمین ایران داشته است.

:
:
:
آخرین اخبار