تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۲۹۱۹۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار خرمشهر: گرامیداشت سوم خرداد با برنامه‌های خلاقانه‌ای همراه باشد

  معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر با تاکید بر خلاقانه برگزار کردن گرامیداشت روز سوم خرداد گفت: رزمایش سوم خرداد با رمز یا علی ابن ابیطالب همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر در این شهر اجرا می‌شود.

 مسعود خواست‌خدایی یکشنبه در نشست شورای اداری شهرستان خرمشهر در گلزار شهدای شلمچه اظهارکرد: این برنامه به مناسبت سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر با حضور نیروهای مردمی و نظامی از شهرستان‌های مجاور همزمان با لحظه ورود رزمندگان اسلامی به شهر به اجرا در خواهد آمد.

خواست‌خدایی خواستار همکاری دستگاه‌های اجرایی با عوامل اجرایی بازسازی عملیات بیت‌المقدس "آزادسازی خرمشهر" شد و افزود: دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های خلاقانه برای سوم خرداد تدارک ببینند.

عملیات بیت‌المقدس یکی از بزرگ‌ترین عملیات‌های نیروهای مسلح ایران در خلال جنگ ایران و عراق بود. نیروهای ایرانی با توان ۱۳۰ هزار سرباز در ساعت ۳۰ دقیقه بامداد ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۱ در محور اهواز، خرمشهر و دشت آزادگان، به فرماندهی علی صیاد شیرازی، با هدف آزادسازی خرمشهر این عملیات را آغاز کردند، که سه هفته بطول انجامید.

انجام عملیات بیت‌المقدس در چهار مرحله برنامه‌ریزی شده بود، که هر مرحله در مقایسه با عملیات ثامن‌الائمه و عملیات طریق‌القدس خود یک عملیات بزرگ به حساب می‌آید و آزادسازی خرمشهر که در پی اجرای مرحله چهارم انجام گرفت.

فرماندار خرمشهر به آغاز نشست‌های کارگروه‌های مختلف ستاد اربعین برای برگزاری باشکوه این مراسم در سالجاری در خرمشهر اشاره کرد و افزود:یکی از دغدغه‌های موکب داران در ایام اربعین تامین گاز مایع بود که عملیات احداث خط گاز شهری در دستور کار قرار گرفته و قبل از اربعین به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا در ادامه امام جمعه خرمشهر با اشاره پاسخ قاطع سپاه پاسداران به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در عملیات غرورآفرین وعده صادق گفت: امروز کسی جرات ندارد ایران اسلامی را تهدید کند.

حجت الاسلام محمدجواد عادل‌پور عزت، اقتدار و کرامت نظام جمهوری اسلامی را مرهون خون شهدا و ایستادگی مردم در برابر دشمنان انقلاب و نظام دانست و افزود: دشمنان انقلاب در جنگ سخت توان مقابله با ایران را ندارند لذا جنگ ترکیبی علیه کشور را در دستور کار خود دارند که برای مقابله با آنان باید معنویت جامعه را ارتقا دهیم.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار