تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۹
کد خبر: ۲۹۲۰۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۳۳۰میلیاردریال صرف خرید تجهیزات پزشکی بیمارستان یازهرای دزفول شد

 رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: نخستین محموله تجهیزات پزشکی بیمارستان یازهرا(س) شامل ۳۰۰ قلم تجهیزات و دستگاه های مختلف درمانی به ارزش ۳۳۰ میلیارد ریال خریداری شده و به زودی وارد دزفول می شود.

علیرضا خسروپناه با اشاره به روند پرشتاب تکمیل بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی یازهرا(س) دزفول بیان کرد: این بیمارستان با ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی مراحل نهایی تکمیل را طی می کند که روند خرید تجهیزات مورد نیاز این بیمارستان با همکاری ویژه وزارت بهداشت آغاز شده است.

وی ادامه داد: نخستین حواله برای خرید تجهیزات پزشکی مورد نیاز این بیمارستان به ارزش ۳۳۰ میلیارد ریال صادر و با این اعتبار ۳۰۰ قلم انواع تجهیزات خریداری شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول افزود: ۲۲ دستگاه الکترو شوک قلبی، ۴۲ دستگاه ساکشن جراحی، ۱۲ دستگاه ماشین بیهوشی، ۶۸ مانیتور علایم حیاتی، ۲۴ دستگاه الکترو کاردیو گراف، ۳۳ دستگاه ونتیلاتور، ۶ دستگاه انکیباتور و ۱۶دستگاه نبولایزر بخشی از تجهیزات پزشکی خریداری شده است که به زودی این محموله وارد دزفول می شود.

وی گفت: تمام همت دانشگاه علوم پزشکی برای بهره برداری از طرح بزرگ بیمارستان یا زهرا (س) به عنوان یکی از مهمترین طرح های درمانی جنوب غرب کشور در هفته دولت امسال بسیج شده است.

خسروپناه با بیان اینکه بیمارستان یازهرا(س) دارای ۵۰۱ تخت مصوب است، ادامه داد: تجهیزات مورد نیاز این بیمارستان با دستور ویژه وزیر بهداشت در حال خرید و ورود به دزفول است.

وی افزود: وزارت بهداشت هشت هزار میلیارد ریال برای تجهیزات بیمارستان یا زهرا(س) تخصیص کرده است که به مرور در قالب حواله های مختلف به دانشگاه علوم پزشکی دزفول برای خرید این تجهیزات تخصیص داده می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: تجهیز بیمارستان یازهرا(س) نیازمند اعتبار سنگینی است که دولت مکلف به تامین اعتبار و تجهیزات مورد نیاز این بیمارستان است که این بیمارستان به پیشرفته‌ترین تجهیزات مجهز می‌شود.

  وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بهمن ماه سال گذشته ضمن افتتاح ۲۶ طرح بهداشتی و درمانی در دزفول به مناسبت دهه فجر، در بازدید از بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی در حال ساخت یازهرای دزفول دستور تامین فوری تجهیزات این بیمارستان را صادر کرد.

بهرام عین اللهی در آن بازدید با بیان اینکه یمارستان ۵۰۰ تختخوابی یازهرا(س) در شروع دولت سیزدهم ۵۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که در ۲ سال اخیر به ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است تاکید کرد: دستور تامین و خریداری فوری تجهیزات این بیمارستان را داده‌ام تا همزمان با اتمام ساختمان بتوانیم تجهیزات پزشکی را نیز مستقر کنیم.

بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی یازهرا(س) دزفول یکی از مهمترین طرح های بهداشتی خوزستان که با بهره برداری از آن زمینه ضمن بهبود چشمگیر سرانه های بهداشتی در این شهرستان، زمینه اشتغال یکهزار نفر را نیز فراهم می کند.

مجوز بیمارستان یا زهرا در سال ۱۳۹۵ اخذ و ساخت این بیمارستان بزرگ از سال ۱۳۹۶ آغاز شده است.

این بیمارستان در هفت طبقه طراحی‌شده است که شامل بخش‌های اورژانس، بستری، بستری کودکان، مراقبت‌های ویژه قلب، زایمان، مراقبت ویژه نوزادان و کودکان، استریل، آزمایشگاه، اسکوپی ها، فیزیوتراپی، مورگ، انبار، آشپزخانه و رستوران، امحای زباله، پارکینگ و موتورخانه است.

:
:
:
آخرین اخبار