تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۲۹۲۰۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
غرفه خوزستان در نمایشگاه اکسپو ۲ زنجیره ارزش را معرفی می‌کند
 

 رییس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: غرفه استانداری خوزستان در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو) به معرفی ۲ زنجیره ارزش خرما و آبزیان می‌پردازد.

مصطفی دهقان  بیان کرد: در این دوره از نمایشگاه مقرر شده استان‌های با زنجیره ارزش محصول و یا کالایی در غرفه‌های اختصاصی استان‌ها معرفی کنند.

وی گفت: خوزستان از جمله استان‌هایی است که در توسعه زنجیره ارزش خرما و آبزیان اقدامات بسیار ارزنده‌ای دارد و در این نمایشگاه اقدام به معرفی ۲ زنجیره ارزش خواهد کرد.

دهقان اظهار کرد: استاندار خوزستان، جمعی از مدیران استان‌ها و پنج نماینده ثابت در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

رییس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان ادامه داد: ششمین نمایشگاه اکسپو، امسال برگزار می‌شود و برای دومین سال است که استان‌ها به صورت تخصصی در این نمایشگاه غرفه دارند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه اکسپو فرصتی برای معرفی ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و شرکت‌های صادراتی کشور به دنیا است تصریح کرد: بیش از ۲ هزار غرفه در این نمایشگاه تعیین شده و هشت هزار شرکت صادراتی درخواست حضور در این نمایشگاه را داشته‌اند.

دهقان ادامه داد: شرکت‌ها و واحدهای تولیدی توانمند زیادی از استان همچون فولاد خوزستان و پتروشیمی‌ها و ۱۵ واحد صنایع کوچک از شهرک‌های صنعتی و یا چندین واحد تولیدی خوراک آبزیان درخواست حضور در این نمایشگاه را داشتند.

رییس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان اضافه کرد: نمایندگان اقتصادی، سفیران و مسئولان ۷۰ کشور از این نمایشگاه بازدید خواهند کرد.

 خوزستان سومین استان صادرکننده کالا در کشور است که ۲۵ درصد ارز آوری ملی را بر عهده دارد.

نمایشگاه اکسپو شنبه هشتم اردیبهشت ماه امسال در نمایشگاه دائمی بین المللی تهران افتتاح خواهد شد و تا ۱۲ اردیبهشت ماه دایر است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار