تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۲۹۲۱۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
موافقت سازمان انرژی اتمی با نصب سه سامانه پرتودهی گاما در خوزستان

  معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: سه سامانه پرتودهی گاما با موافقت سازمان انرژی اتمی کشور به منظور افزایش ماندگاری محصولات کشاورزی در خوزستان نصب می‌شود.

  محمد راضی جلالی عصر پنجشنبه در نشست شورای اداری دزفول در سالن نشست‌های فرمانداری این شهرستان، بیان کرد: سامانه پرتودهی گاما نقش موثری در ماندگاری، ضدعفونی کردن محصولات صادراتی و ایجاد ارزش افزوده بیشتر در تولید محصولات کشاورزی استان دارد.

وی دزفول را یکی از قطب‌های مهم تولید سبزی و صیفی استان دانست و گفت: صدور مجوز حمل و جا به جایی کالا و مسافر از فرودگاه دزفول به سایر کشورها با تصویب هیات دولت، گامی بلند برای رونق صادرات محصولات کشاورزی شمال خوزستان از این فرودگاه فراهم کرده است که توسعه زیرساخت‌های صادراتی دزفول در اولویت است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با بیان اینکه یکی از سه دستگاه پرتودهی گاما در دزفول نصب و راه اندازی می‌شود، ادامه داد: شهرک صنعتی شماره ۲، بندر ماهشهر و دزفول سه نقطه خوزستان است که سامانه پرتودهی گاما در آن نصب می‌شود.

وی با بیان اینکه اشعه گاما برای ماندگاری کمی و کیفی محصولات کشاورزی و صیفی‌جات مفید است گفت: ارتقا کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی استان خوزستان علاوه بر حفظ بازارهای صادراتی، به توسعه مبادلات و سودآوری بیشتر کشاورزان منجر خواهد شد.

معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به تصویب احداث شهرک صعتی شماره پنج دزفول در دومین سفر استانی رییس جمهور به خوزستان افزود: این آمادگی وجود دارد تا این شهرک صنعتی جدید که در حال اخذ مجوزهای قانونی است، به عنوان شهرک تخصصی صنایع تبدیلی کشاورزی تبدیل شود.

خوزستان جزو استان‌های برتر کشور در طرح مولدسازی است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان نیز در این نشست با بیان اینکه امروز دزفول با نگاه ویژه دولت سیزدهم در محور توسعه قرار گرفته است گفت: دزفول شهر مقاومت و ایستادگی است و گره گشایی از مسایل این شهر وظیفه همه مسوولان استان است.

محمد خانچی افزود: دزفول در سفرهای استانی رییس جمهور به خوزستان دارای طرح‌های متعدد مصوب است که برخی از این طرح‌ها هم اکنون آماده بهره برداری هستند.

وی ادامه داد: بیمارستان یازهرای دزفول که تا پیش از دولت سیزدهم با کندی در حال تکمیل بود با روی کار آمدن دولت مردمی و قرار گرفتن این بیمارستان در مصوبه‌های سفر استانی ریاست جمهوری، تکمیل آن سرعت گرفته است.

خانچی تاکید کرد: دستگاه‌های دولتی خوزستان نباید منتظر اعتبارات دولتی باشند بلکه باید به دنبال اعتبار زایی برای انجام طرح‌های عمرانی خود با استفاده از ظرفیت‌های قانونی موجود باشند.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان با بیان اینکه مدیری که برای کار و تکمیل طرح‌های در دست اجرا، منتظر تزریق اعتبارات دولتی باشد به درد خوزستان نمی‌خورد گفت: مولدسازی ظرفیت بسیار بالا برای تامین اعتبار طرح هاست که دستگاه‌هایی که در این زمینه ورود کرده‌اند، موفقیت‌های فراوانی کسب کردند.

وی با بیان اینکه خوزستان جزو استان‌های برتر کشور در طرح مولدسازی است گفت: پول ناشی از مولدسازی به خود آن دستگاه اختصاص داده می‌شود که ورود دستگاه‌ها به این موضوع می‌تواند گره تامین اعتبار بسیاری از طرح‌های استان را باز کند.

رشد اعتبارات تخصیصی به دزفول از میانگین استانی بیشتر است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان نیز در این نشست با بیان اینکه طی ۲ سال اخیر توجه به تامین اعتبار مورد نیاز دزفول مورد توجه جدی قرار گرفته است گفت: رشد اعتبارات مصوب دزفول در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل از آن ۱۲۸ درصد و اعتبار تخصیصی به دزفول در سال گذشته ۵۷ درصد رشد نسبت به سال ۱۴۰۱ داشت.

مهرداد نیکو بیان کرد: در حالی که اعتبار تخصیصی به دزفول در سال گذشته ۵۷ درصد رشد داشت، اعتبارات تخصیصی به خوزستان در آن سال تنها ۴۰ درصد افزایش داشت که این نشان از توجه مدیریت استان به تامین اعتبار مورد نیاز در دزفول است.

وی تاکید کرد: شهرستان دزفول سال گذشته در تخصیص اعتبارات مورد توجه قرار گرفته و امسال نیز به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

اجازه ندهید فرصت‌های دزفول به تهدید تبدیل شود

امام جمعه دزفول نیز در این نشست با بیان اینکه این شهرستان طی یک دهه گذشته با وجود عقب ماندگی‌های فراوان در تخصیص اعتبار مورد بی مهری قرار گرفته است گفت: دیدگاه اشتباه مسوولان استان مبنی بر برخوردار دانستن دزفول موجب شد تا دزفول در تخصیص اعتبارات دولتی سهم اندکی طی ۱۰ سال گذشته داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین مسعود بهرامپور با اشاره به ظرفیت‌های غنی و کم نظیر گردشگری، فرهنگی، تاریخی، مذهبی و علمی بیان کرد: ظرفیت‌های کم نظیر دزفول یک فرصت ملی است که باید از آن استفاده کرد و اجازه نداد این ظرفیت‌ها به تهدید تبدیل شود.

وی دزفول را شهر فرصت‌های کم نظیر دانست و ادامه داد: دزفول دارای ۱۷ فرصت گردشگری در ابعاد مختلف است که تنها بعد گردشگری تفریحی آن برجسته شده است و بسیاری دیگر از فرصت‌ها مغفول مانده است.

امام جمعه دزفول افزود: برنامه ریزی برای بهره گیری از ظرفیت‌های متعدد و متنوع دزفول باید در دستور کار استانی و ملی قرار گیرد.

چهار هزار واحد مسکونی فعال طرح مسکن ملی در دزفول وجود دارد

فرماندار ویژه دزفول نیز در این نشست گفت: مسایل مبتلا به بخش‌های مختلف دزفول با پیگیری‌های انجام شده و حضور مدیران کل استان در این شهرستان طی سال گذشته برطرف و گام‌های خوبی در دزفول رقم خورد.

علیرضا خردمند با بیان اینکه طرح‌های زیادی سال گذشته در دزفول آغاز و یا به بهره برداری رسیده است ادامه داد: شهرستان دزفول ۱۲ شهر دارد که در تمام این شهرها طرح‌ها عمرانی مختلف تعریف، اجرایی و یا به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه حمایت از تولید در دزفول به عنوان اولویت در دستور کار تمام دستگاه‌های شهرستان است گفت: کمبود زمین صنعتی و تکمیل ظرفیت تمام شهرک‌های صنعتی، یکی از موانع مهم سرمایه گذاری در دزفول بود که در سفر رییس جمهوری به خوزستان ایجاد شهرک صنعتی شماره پنج دزفول به تصویب رسید که احداث این شهرک در حال طی کردن مراحل اداری است.

فرماندار ویژه دزفول افزود: ۲۲۰ طرح با افزون بر سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در روستاهای فاقد دهیاری این شهرستان طی سال گذشته تعریف و اجرا شد.

وی ادامه داد: چهار هزار واحد مسکونی فعال طرح مسکن ملی در دزفول وجود دارد، یک هزار واحد جدید کلنگ زنی و ۲ هزار واحد تا خردادماه عملیات عمرانی آنها آغاز می‌شود.

خردمند افزود: تکمیل بیمارستان یازهرا(س) یکی از مصوبه‌های سفر ریاست جمهوری است که با تخصیص اعتبار مناسب این بیمارستان با سرعت در حال تکمیل است و خرید تجهیزات آن در حال ورود به دزفول است.

وی ادامه داد: بیمارستان یازهرای دزفول جزو طرح‌های فاخر بهداشتی و درمانی جنوب غرب کشور است که با بهره برداری از این طرح در هفته دولت امسال، نخستین بیمارستان دولتی شهرستان دزفول تقدیم مردم این دیار می‌شود.

فرماندار ویژه دزفول، تخصیص اعتبار برای تکمیل طرح‌های ایمن سازی جاده‌های دزفول را مورد تاکید قرار داد و گفت: ایمن سازی و تعریض راه‌های دزفول از جمله جاده رفت و برگشت محور دزفول به شوشتر نیاز به حمایت جدی تر و تخصیص اعتبارملی دارد.

وی ادامه داد: زیرساخت‌های صادراتی دزفول در حال آماده سازی است و با بین المللی شدن فرودگاه دزفول بستر صادرات محصولات کشاورزی از این فرودگاه میسر شد.

خردمند گفت: طرح‌های آب و فاضلاب دزفول با وجود اقدام‌های خوبی که انجام شده همچنان تکمیل نشده است به همین دلیل تخصیص اعتبار برای تکمیل این طرح‌ها نیز اهمیت دارد.

پیشرفت فیزیکی بیمارستان یازهرای دزفول در دولت سیزدهم از ۵۰ به ۸۲ درصد افزایش یافت

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز در این نشست با بیان اینکه تعداد رشته‌های این دانشگاه طی ۲ سال اخیر از هفت به ۱۵ رشته افزایش یافته است گفت: مرکز مهم تحقیقات ملی تغییر اقلیم و سلامت کشور به دزفول اختصاص یافت و اواخر سال گذشته اولین کنگره ملی تغییر اقلیم در دزفول برگزار شد و دومین کنگره نیز به صورت بین المللی امسال برنامه ریزی شده است.

علیرضا خسروپناه ادامه داد: طرح‌های متعدد محرومیت زدایی بهداشتی و درمانی در مناطق محروم اجرا و ثمره آن بهبود بسیاری از شاخص‌های بهداشتی در این شهرستان طی ماه‌های اخیر بوده است.

وی با بیان اینکه تعداد مرگ مادران باردار در دزفول سال گذشته به یک مورد کاهش یافته است افزود: ۵۱ طرح بهداشت و درمانی سال گذشته در دزفول آغاز شد که ۲۶ طرح به بهره برداری رسیده و ۲۵ طرح نیز در حال تکمیل است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به آخرین روند تکمیل بیمارستان یازهرای دزفول گفت: پیشرفت فیزیکی این بیمارستان تا پیش از دولت سیزدهم کمتر از ۵۰ درصد بود که با اقدام انجام شده طی ۲ سال اخیر هم اکنون به ۸۲ درصد رسیده است که در صورت استمرار تزریق اعتبارات امکان بهره برداری از این طرح تا هفته دولت امسال میسر است.

وی ادامه داد: نخستین محموله تجهیزات بیمارستان یازهرای دزفول با اعتبار بالغ بر ۳۳۰ میلیارد ریال خریداری شده است و در روزهای آینده وارد دزفول می‌شود که این روند تا تجهیز کامل این بیمارستان ادامه می‌یابد.

خسروپناه با بیان اینکه هر ۱۰ روز یک اردوی جهادی پزشکی در مناطق محروم دزفول در سال ۱۴۰۲ اجرا شده است گفت: ۳۶ تیم جهادی در مناطق محروم دزفول سال گذشته اعزام و بیش از ۲۲ هزار خدمت رایگان ارایه شد.

دزفول نیاز به پیست موتور سیکلت و خودرو است

فرماندهی انتظامی شهرستان دزفول نیز در این نشست گفت: جرایم حوزه استحفاظی دزفول به ویژه سرقت با تلاش شورای تامین شهرستان در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ کاهش محسوسی داشته است.

سرهنگ روح الله یاری زاده گفت: ایام نوروز ۲۱ برابر جمعیت دزفول، میهمان، مسافر و گردشگر وارد این شهرستان شد که برآوردهای انجام شده نشان می‌دهد که روزانه بیش از ۲۵۰ هزار نفر در این شهرستان اسکان داشته‌اند.

وی ادامه داد: با وجود حضور بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار میهمان نوروزی در دزفول، تعداد سرقت از این میهمانان در دزفول کمتر از انگشتان ۲ دست بود که این عملکردی ممتاز و بی سابقه در کل استان است.

فرماندهی انتظامی شهرستان دزفول با بیان اینکه دزفول دارای بیشترین خودروی لوکس شمال خوزستان است گفت: نبود پیست برای انجام حرکات نمایشی موتورسیکلت و خودروها در دزفول به صورت ایمن موجب شده تا خیابان‌های دزفول محل نمایش حرکت‌های نمایشی این خودروها و موتورسیکلت‌ها باشد که این موجب بروز مشکلات و گلایه فراوان مردم شده است.

وی تاکید کرد: ایجاد پیست‌های موتورسواری و خودروسواری با توجه به تعداد بالای جوانان علاقمند به اجرای حرکات نمایشی با موتورسیکلت و خودرو در این شهرستان ضروری است.

موافقت سازمان انرژی اتمی با نصب سه سامانه پرتودهی گاما در خوزستان

طرح‌های فرهنگی از اعتبارات دولتی بی بهره هستند

رییس سازمان تبلیغات دزفول نیز در این نشست با انتقاد از بی بهره بودن طرح‌های فرهنگی از اعتبارات دولتی گفت: کارهای فرهنگی در تخصیص اعتبار محروم هستند و بهره گیری از ظرفیت‌های حوزه علمیه، مساجد و مراکز فرهنگی برای کار فرهنگ ساز مغفول مانده است.

حجت الاسلام و المسلمین احسان خاکی، توجه به مساله فرهنگی توسط دستگاه‌های شهرستان را حداقلی دانست و بیان کرد: توسعه بدون توجه به پیوست فرهنگی، خروجی جز بروز و تشدید چالش‌های فرهنگی خواهد شد.

 در این نشست که با حضور استاندار خوزستان برگزار شد، طرح‌های متعددی به عنوان مصوبه‌های سفر استاندار به تصویب رسید.

استاندار خوزستان در سفر یک روزه خود و هیات همراه به دزفول علاوه بر بازدید از تعدادی از طرح‌های عمرانی، کشاورزی و صنعتی این شهرستان، بازدید از طرح‌های مسکن ملی و همچنین حضور در شورای اداری دزفول را در برنامه خود دارد.

:
:
:
آخرین اخبار