تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۲۹۲۲۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرمایه‌گذاری بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد ریالی برای زنجیره ماهیان گرمابی و خاویاری خوزستان

  مدیر کل شیلات خوزستان گفت: زنجیره ارزش راهبردی ماهیان گرمابی و خاویاری استان با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد ریال از شهریورماه سال گذشته آغاز شده است.

مرتضی سوری روز شنبه در حاشیه ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران  بیان کرد: هدف از اجرای زنجیره ارزش ماهیان گرمابی و خاویاری در خوزستان، ارتقای بهره‌وری در رسته ماهیان گرمابی و خاویاری، افزایش تولید با بهره‌گیری از روش‌های نوین آبزی‌پروری، کشف و توسعه بازارهای داخلی و خارجی با رویکرد تنوع گونه‌ای است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای این طرح گفت: تدوین طرح مطالعاتی زنجیره ارزش راهبردی ماهیان گرمابی و خاویاری و صدور ۹۴ پروانه بهره‌برداری واحدهای شیلاتی به ظرفیت ۷۷۰ تن در سال از جمله اقدامات انجام شده در راستای زنجیره ارزش ماهیان گرمابی و خاویاری است.

مدیر کل شیلات خوزستان اظهارکرد: منابع مالی و تسهیلاتی به ۱۲ طرح زنجیره ارزش ماهیان گرمابی و خاویاری به مبلغ ۳۰۷ میلیارد ریال هدایت و ۶ فرصت سرمایه‌گذاری با مطالعات کامل امکان‌سنجی به زبان انگلیسی و فارسی با حجم سرمایه‌گذاری ۱۵۰ هزار میلیارد ریال تدوین شده است.

سوری ادامه داد: همچنین ۲ واحد راکد مرتبط با زنجیره ارزش ماهیان گرمابی و خاویاری با اختصاص ۱۲۵ میلیارد ریال سرمایه احیا شد.

:
:
:
آخرین اخبار