تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۲
کد خبر: ۲۹۲۲۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جانباز شیمیایی اهوازی آسمانی شد

 

یکی دیگر از یادگاران دوران حماسه و ایثار از شهر اهواز آسمانی شد و به همرزمان شهیدش پیوست‌.
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، یکی دیگر از یادگاران دوران حماسه و ایثار از شهر اهواز آسمانی شد و به همرزمان شهیدش پیوست‌.جانباز سیدعباس موسوی از رزمندگان شجاع اهوازی از همان روزهای نخست حمله رژیم بعث عراق همراه با دیگر رزمندگان اسلام در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور داشت و چندین بار مجروح شد.وی در یکی از عملیات‌های دوران دفاع مقدس به دلیل استفاده دشمن از سلاح‌های ممنوعه شیمیایی شد که عوارض این مجروحیت تا پایان عمر همراه او بود.
سردار سیدعباس موسوی که بعد از پایان دفاع مقدس نیز دست از کار نکشید و به فعالیت‌های فرهنگی مذهبی خود ادامه داد

به همت سردار سیدعباس موسوی از یادگاران دوران دفاع مقدس همراه با شهید مدافع حرم حمیدرضا فاطمی اطهر هیأت رهروان شهدای استان خوزستان در سال ۱۳۷۹ تشکیل شد.

هیأت رهروان شهدای استان خوزستان با هدف دیدار با خانواده‌های شهدای استان خوزستان و بزرگداشت این شهدا تشکیل شد که شهید علی‌محمد قربانی، شهید حسین معماری و شهید حمیدرضا فاطمی اطهر از جمله اعضای شهید این هیأت هستند.

سیدعباس موسوی از همرزمان و دوستان سردار سرلشکر شهید علی هاشمی بود که برادرش شهید سیدطاهر موسوی نیز در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیده بود.
شهید سیدطاهر موسوی از همرزمان سردار سرلشکر شهید علی هاشمی فرمانده قرارگاه سری نصرت و سپاه ششم امام صادق(ع) است که در سال ۱۳۳۹ در محله حصیرآباد اهواز(کوی ابوذر فعلی) دیده به جهان گشود.

شهید سید طاهر موسوی که از نیروهای تیپ ۳۷ نور بود به همراه سردار سرلشکر شهید علی هاشمی فرمانده قرارگاه سری نصرت و سپاه ششم امام صادق(ع)، سردار شهید مجید سیلاوی و چند تن دیگر از دوستانشان در اوایل جنگ سپاه حمیدیه را تشکیل دادند.

شهید سید طاهر موسوی در تاریخ دهم شهریورماه سال ۱۳۶۰ در عملیات شهید رجایی و شهید باهنر در منطقه عملیاتی کرخه و ۲ روز قبل از دوست صمیمی‌اش سردار شهید مجید سیلاوی به شهادت رسید.پیکر پاک شهید سیدطاهر موسوی با حضور اقشار مختلف مردم اهواز تشییع و در قطعه یک گلزار شهدای این شهر، در کنار دیگر شهیدان والامقام آرام گرفت.

:
:
:
آخرین اخبار