تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۲۹۲۲۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهردار: گره طرح نهضت آسفالت معابر دزفول باز شد

 شهردار دزفول گفت: گره طرح بزرگ آسفالت یک میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع از معابر دزفول با تایید مصوبه شورای شهر دزفول توسط هیات تطبیق فرمانداری این شهرستان باز شد و تا ۲ ماه آینده با تجهیز کارگاه عملیات اجرایی آن از سر گرفته می‌شود.

محمد عتاب اهوازی  با اشاره به رد و بدل شدن چند باره لایحه شورای شهر دزفول برای تامین اعتبار طرح بزرگ آسفالت میان شورا و هیات تطبیق فرمانداری این شهرستان بیان کرد: سرانجام آخرین مصوبه شورای شهر دزفول با رای تمام ۹ نفر اعضای شورا و رفع شبهات هیات تطبیق، طی روزهای اخیر مورد تایید فرمانداری قرار گرفت.

وی آسفالت را یکی از مطالبه های مهم مردم در دزفول دانست و افزود: طبق مطالعات انجام شده خرابی و روکش آسفالت نخستین و مهمترین مطالبه مردم دزفول از مدیریت شهری دزفول بود که اجرای طرح بزرگ آسفالت با تمام ظرفیت‌های موجود در این شهر برای پاسخ به این مطالبه مردمی در اولویت قرار گرفت.

شهردار دزفول ادامه داد: بر اساس برآوردهای انجام شده حدود ۸۰۰ هزار مترمربع از معابر اصلی دزفول دارای روکش نامناسب است که با آغاز طرح نهضت بزرگ آسفالت در این شهر به طور کامل مشکل روکش آسفالت خیابان‌های اصلی دزفول برطرف می‌شود.

سهمیه قیر ۱۴۰۲ شهرداری دزفول در حال وصول است

شهردار دزفول با اشاره به توافق انجام شده میان این شهرداری و بسیج سازندگی سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: بر اساس این توافق نامه، اجرای یک میلیون مترمکعب از معابر اصلی دزفول توسط بسیج سازندگی با ارزش سه هزار میلیارد ریال اجرا می شود.

وی افزود: با تایید مصوبه شورای اسلامی شهر دزفول توسط هیات تطبیق فرمانداری این شهرستان، عملیات نهضت بزرگ آسفالت دزفول با تجهیز کارگاه و نهایی کردن قرارداد میان شهرداری و بسیج سازندگی از اوایل مرداد ماه در سطح وسیع آغاز می شود.

عتاب اهوازی اظهارکرد: اولویت نخست در اجرای طرح نهضت آسفالت، معابر اصلی است که با تکمیل آسفالت تمام معابر اصلی، برخی از معابر فرعی نیز آسفالت می شود.

وی ادامه داد: امکان افزایش ۲۵ درصدی قرارداد پیش بینی شده است که در صورت تحقق، امکان آسفالت یک میلیون و ۲۵۰ هزار مترمربع توسط بسیج سازندگی نیز وجود دارد ضمن اینکه با وصول حواله‌های سهمیه قیر سال ۱۴۰۲ سازمان عمران شهرداری عملیات آسفالت بیش از ۳۵۰ هزار مترمربع معابر فرعی نیز انجام می شود.

هماهنگی خوبی میان دستگاه‌های حفار و شهرداری دزفول وجود دارد

شهرداری دزفول بیان کرد: با حمایت مثال زدنی اعضای شورای اسلامی شهر دزفول و همراهی قابل تقدیر هیات تطبیق فرمانداری دزفول از اجرای طرح نهضت بزرگ آسفالت، پیش بینی می شود امسال یک میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع روکش آسفالت در دزفول اجرا شود که در تاریخ این شهر بی سابقه است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۳۷۵ هزار مترمربع آسفالت در دزفول اجرا شد که این حجم آسفالت طی یکسال کم نظیر بوده است، افزود: اجرای یک و نیم میلیون مترمربع آسفالت یک تحول بزرگ در این شهر رقم می زند.

عتاب اهوازی با اشاره به همراهی و هماهنگی خوب میان دستگاه های حفار و شهرداری دزفول افزود: هماهنگی های لازم در حال انجام است تا دستگاه های مختلف مانند گاز، مخابرات، آب و فاضلاب نسبت به تکمیل طرح ها در معابر اولویت دار پیش از شروع عملیات آسفالت اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، ۷۰ درصد از مطالبه‌های مردمی در دزفول بر اساس نظرسنجی‌ها و ارزیابی‌های انجام شده مربوط به خرابی روکش آسفالت معابر دزفول است.

۱۱۰ میلیون مترمربع وسعت حریم دزفول و ۵۸.۶ میلیون مترمربع مساحت محدوده این شهر است که از این وسعت، ۳۵ میلیون مترمربع ساخته شده و جزو شهر است.

۶.۵ میلیون مترمربع معابر آسفالتی در دزفول وجود دارد که ۲.۵ میلیون مترمربع خیابان اصلی و چهار میلیون مترمربع مساحت معابر فرعی، کوچه‌ها و بافت فرسوده است.

بهمن ماه سال گذشته طی آیینی با حضور سردار سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان و همچنین مسوول بسیج سازندگی استان و جمعی از مسوولان شهری عملیات اجرایی نهضت بزرگ آسفالت یک میلیون و ۴۰۰ هزار مترمربع از معابر دزفول آغاز شد.

با گذشت چند هفته به دلیل تاخیر در تایید مصوبه شورای اسلامی شهر دزفول توسط هیات تطبیق و رد و بدل شدن چند باره لایحه تامین هزینه های مورد نیاز، اجرای این طرح در عمل متوقف شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار