تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۲۹۲۲۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خوزستان بهترین شرایط را برای فعالیت‌های صادراتی داراست
خوزستان بهترین شرایط را برای فعالیت‌های صادراتی داراست

  در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران که روز گذشته در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران با حضور ریاست جمهور افتتاح شد ۱۵ واحد صنعتی و تولیدی استان خوزستان حضور دارند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان با اشاره به اینکه این نمایشگاه از ۸ لغایت ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ از ساعت ۹ الی ۱۶ در محل نمایشگاه بین المللی تهران در حال برگزاری است، گفت: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران با حضور همه دستگاه‌های تولیدی و صنعتی که قابلیت‌های لازم برای امور صادراتی و رقابت در عرصه‌های بین‌المللی را دارند برگزار شده است که می‌تواند توانمندی‌های تولیدی را در معرض دید جهانیان قرار دهد.

علی مهدی پور در ادامه به توانمندی‌ها و قابلیت‌های استان خوزستان برای صادرات اشاره کرد و افزود: استان خوزستان هم اکنون از سهم ۱۴.۸ درصدی از کل تولید ناخالص داخلی کشور برخوردار است که این می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در معادلات صادراتی داشته باشد.

وی اضافه کرد: وجود صنایع راهبردی نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد و جلگه سرسبز خوزستان با قابلیت‌های دامی و کشاورزی از دیگر توانمندی‌های خوزستان برای صادرات است.

مهدی پور ادامه داد: دسترسی مستقیم به آب‌های آزاد و بین المللی، برخورداری از چندین فرودگاه بین المللی، دسترسی به شبکه راه‌های اصلی و اتصال به راه‌آهن سراسری و وجود ۷۳ شهرک و ناحیه صنعتی از جمله ظرفیت‌های استان خوزستان برای فعالیت‌های صادراتی هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان در پایان اظهار کرد: این موارد همه بیانگر آن است که استان خوزستان بهترین شرایط را برای فعالیت‌های صادراتی واحدهای صنعتی دارا است.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار