تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۶
کد خبر: ۲۹۲۳۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شوراهای شهر متهم اول تغییرات زیاد در مدیریت شهری هستند

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به لزوم ثبات در مدیریت شهری، گفت: دوستانی که شهردار انتخاب می‌کنند باید کاملا در مورد او فکر کنند زیرا شهردار قرار است چهار سال کار کند. در برخی جاها در طول چهار سال، پنج تا شش شهردار جابه‌جا شده است و متهم اول این کار، شورای شهر است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعبدالنبی موسوی‌فرد در همایش ملی روز شوراها که امروز (۹ اردیبهشت‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به اقدامات خوب انجام‌شده در برخی استان‌ها اظهار کرد: به شهرداران و شوراهای شهر توصیه می‌کنم مسئول هر منطقه شب تا صبح نخوابد و خودش متوجه مشکلات شود و برای رفع آن‌ها تلاش کند و ننشیند تا مردم مشکل را گزارش کنند.

وی افزود: برخی مسائل به گونه‌ای است که انسان شرمنده می‌شود. کسی که کاندیدا می‌شود باید ابتدا ببیند با این ظرفیت و اعتبار اندک توان دارد کار کند یا نه. اگر توان ندارد چرا می‌آید؟ حالا که آمده است باید شب و روز بدود تا مشکل را حل کند.

امام جمعه اهواز گفت: اعضای شورای شهر در سال آخر مسئولیت قرار دارند. دیگر چیزی باقی نمانده است و از مهرماه به بعد به وادی انتخابات می‌روند و دیگر کار نمی‌کنند. در فرصت باقیمانده باید خود را نشان دهند تا حداقل نام نیک از آن‌ها باقی بماند یا در دور دوم انتخابات رای بیاورند.

وی با بیان اینکه فرماندار به عنوان عالی‌ترین مقام در شهرستان باید به صورت مستمر مسئولان را مواخذه کند و پیگیر اجرای کارها باشد، افزود: اگر در هر شهر دو خیابان تراز که در چشم مردم هستند تمیز و زیبا شوند، همین کار الگویی برای شهردار بعدی خواهد بود.

موسوی‌فرد با تاکید بر لزوم ثبات مدیریتی، گفت: اخیرا مقام معظم رهبری در رابطه با جابه‌جایی یک وزیر تذکر داد و فرمود چرا زود به زود وزیر جابه‌جا می‌کنید؟ اگر احساس شد وزیر ضعیف است دو معاون قوی در کنارش قرار دهید.

وی بیان کرد: دوستانی که شهردار انتخاب می‌کنند باید کاملا در مورد او فکر کنند زیرا شهردار قرار است چهار سال کار کند. برخی جاها در چهار سال پنج تا شش شهردار جابه‌جا شده است و متهم اول این کار، شورای شهر است، چرا از ابتدا دقت نکردند تا فردی توانمند را انتخاب کنند.

امام جمعه اهواز با تاکید بر لزوم اجرایی شدن طرح تقسیم کارها بین دستگاه‌های مختلف برای رفع مشکلات شهرها گفت: اعتبارات هم باید بر اساس اولویت‌ها هزینه شوند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار