تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۲۹۲۳۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هشدار مرکز بهداشت خوزستان برای گرد و غبار امروز
هشدار مرکز بهداشت خوزستان برای گرد و غبار امروزگرد و غبار در اهواز

 مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به وقوع پدیده گرد و غبار، توصیه‌هایی برای حفظ سلامت شهروندان ارائه داد.

 در اطلاعیه صبح امروز (۱۰ اردیبهشت‌ماه) مرکز بهداشت خوزستان با تاکید بر اینکه شهروندان با توجه به بروز گرد و غبار، رعایت موارد بهداشتی را به منظور حفظ سلامت خود و خانواده‌هایشان مد نظر قرار دهند، آمده است:

در صورت حضور در محیط‌های سربسته مانند خانه تا حد امکان در خانه بمانید. درها و پنجره‌ها را بسته نگهدارید و در صورت نیاز از درزگیر استفاده کنید.

در صورت امکان از دستگاه تصفیه هوا استفاده کنید و آب فراوان بنوشید. وضعیت هوای منطقه را نیز از گزارش‌های هواشناسی دنبال کنید.

برای عکاسی و فیلمبرداری به پشت بام یا نقاط مرتفع نروید و در شرایط نامناسب جوی، وسایلی را که احتمال دارد به دلیل وزش باد شدید به خیابان پرت شوند مهار کنید یا در جای امن نگهدارید.

در صورت حضور در محیط‌های باز مانند خیابان‌ها نیز در شرایط نامناسب جوی در معرض طوفان قرار نگیرید. بینی و دهان خود را با ماسک یا پارچه نمناک بپوشانید و از ورزش یا فعالیت در فضای باز خودداری کنید. به ویژه اگر مبتلا به آسم، دیابت یا بیماری‌های تنفسی هستید. در این شرایط آب بنوشید.

 در شرایط نامناسب جوی به ویژه هنگام طوفان، برای در امان ماندن از وسایلی که به هوا پرتاب می‌شوند، به مکان سربسته بروید و از تابلوهای شهری و درختان بزرگ و کهنسال فاصله بگیرید و خودروی خود را زیر تابلوهای بزرگ شهری و درختان کهنسال پارک نکنید.

 کارهای ساختمانی را موقتا تعطیل کنید و از نقاط بلند مانند اسکلت ساختمان و داربست که احتمال پرتاب شدن وجود دارد، سریع پایین بیایید.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار