تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۳۶
کد خبر: ۲۹۲۳۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار: وجود اختلاف میان اعضای شوراهای اسلامی شوش پذیرفتنی نیست

  فرماندار شوش، اختلاف میان اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان را غیرقابل قبول دانست و گفت: انسجام، تعامل و دوری از اختلافات برای خدمت شبانه روزی به مردم مهم ترین انتظار از این شوراهاست.

 محسن حویزه عصر دوشنبه در آیین گرامیداشت روز شورا در سالن نشست های شوش دانیال تاکید کرد: قانون گریزی، باند بازی و گروه بازی از جمله مصیبت هایی است که شوراهای اسلامی را تهدید می کند.

وی ادامه داد: تلاش برای حل انضباط مالی، ساماندهی نیروی انسانی، حرکت در مسیر نظام مسائل شهری و روستایی، کار جمعی، مطالبه گری درست، نظارت بر حس اجرای دستگاه ها و خدمت رسانی به مردم مهمترین انتظارها از شوراهای اسلامی شهر و روستا در شوش است.

فرماندار شوش بر تاکید بر لزوم آموزش و آشنایی هر چه بیشتر اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا به قوانین و مقررات گفت: انتقال تجربه میان شوراها، کار جهادی و انقلابی، تقویت همدلی میان شورایی از جمله اقدام ها در بهبود عملکرد مدیریت شهری و روستایی است.

وی شورا و مشورت را مورد تاکید اسلام دانست و گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی بر پایه مردم سالاری دینی استوار است که شوراهای اسلامی شهر و روستا نمود اراده مردم در اداره شهر است.

حویزه با بیان اینکه همه دستگاه های شهرستان شوش مکلف به حداکثر همکاری با شوراهای اسلامی شهر و روستا بر اساس قانون هستند گفت: نیازسنجی و هدف گذاری بر اساس نظام مسایل شهری و روستایی باید در دستور کار شوراهای اسلامی دراین شهرستان باشد.

وی ارتباط نزدیک با مردم را شاخصه موفقیت شوراهای اسلامی شهر و روستا دانست و افزود: گره گشای از مردم و ارتبا نزدیک و مستمر با مردم ماموریت مشترک و انتظار از همه مسوولان و دستگاه های شوش است.

فرماندار شوش با تاکید بر لزوم ارایه گزارش های انجام شده به مردم توسط دستگاه ها و شوراهای اسلامی شهر و روستا ادامه داد: جهت گیری شوراهای اسلامی شهر و روستا باید بر حداکثر تعامل، انسجام و هماهنگی و تلاش شبانه روزی برای خدمت به مردم باشد.

وی با بیان اینکه امروز ایران مقتدر اسلامی نشان داده است که یکی از قدرت های واقعی دنیاست گفت: عملیات وعده صادق سپاه پاسداران در پاسخ کوبنده به جنایت رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران، برای رژیم غاصب و پشتیبانان آن درس آموز بود.

حویزه افزود: جمهوری اسلامی پیش از آغاز عملیات گسترده تنبیهی خود علیه رژیم صهیونیستی، زمان عملیات خود را به همه ابرقدرت ها اعلام کرد و تمام سامانه های دفاعی با حداکثر آمادگی آماده رهگیری پهپادها و موشک های سپاه پاسداران بودند که همه آنها در مقابل توان نیروهای مسلح ایران اسلامی شکست خوردند.

وی با بیان اینکه محو رژیم غاصب و سرطانی صهیونیستی با پاسخ کوبنده سپاه در دسترس تر از هر زمانی است ادامه داد: کشورهای مدعی حقوق بشر در برابر نسل کشی و کودک کشی رژیم صهیونیستی سکوت کرده اند و این لکه ننگ بر پیشانی آنها تا ابد باقی ماند.

به گزارش ایرنا، نهم اردیبشهت ماه ۱۳۵۸ با دستور حضرت امام خمینی(ره) به شورای انقلاب، آیین نامه اجرایی قانون شوراها برای اداره امور مملکت توسط مردم تهیه و تنظیم شد و به همین مناسبت نهم اردیبهشت ماه به نام روز شوراها در تقوی رسمی جمهوری اسلامی نامگذاری شده است.

به دلایل مختلف از جمله هشت سال جنگ تحمیلی، تشکیل نخستین دوره شوراها با تاخیر مواجه شدو سرانجام در سال ۱۳۷۸ نخستین دوره شوراهای اسلامی در سراسر کشور کار خود را آغاز کرد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار