تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۴
کد خبر: ۲۹۲۵۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۱۰۰ خودرو از معابر دچار آبگرفتگی دزفول بیرون کشیده شد

  رییس آتش نشانی شهرداری دزفول گفت: تیم‌های عملیاتی این آتش نشانی بیش از ۱۰۰ خودروی گرفتار شده در آبگرفتگی‌های معابر را از آب بیرون کشیده و همچنین نسبت به تخلیه آب از ۱۰۰ منزل اقدام کرده است.

روح الله بهشتی فرد افزود: بارندگی‌های‌های اخیر که از شب گذشته آغاز و پیش از ظهر امروز شدت گرفت، باعث گرفتار شدن تعداد زیادی خودرو و ورود آب به تعداد زیادی از منازل شهروندان شد.

وی ادامه داد: با وجود آمادگی شبانه روزی تیم‌های عملیاتی آتش نشانی، با توجه به هشدارهای هواشناسی از روز چهارشنبه هشدار آماده باش ۱۰۰ درصدی به تمام نیروهای عملیاتی و ستادی آتش نشانی دزفول ابلاغ و تمام تیم‌های عملیاتی این آتش نشانی از صبح امروز درگیر امدادرسانی به مردم هستند.

رئیس آتش نشانی شهرداری دزفول با بیان اینکه تمام پنج ایستگاه آتش نشانی دزفول در آبگرفتگی ساعت‌های اخیر درگیر و به عملیات‌های مختلف اعزام شدند گفت: گزارش‌های متعددی از آبگرفتگی معابر و منازل مسکونی به ویژه ساختمان‌های در حال ساخت به سامانه ۱۲۵ این سازمان اطلاع رسانی شد که با سرعت تیم‌های عملیاتی از پنج ایستگاه عملیاتی به محل‌های گزارش شده اعزام و به شهروندان امداد رسانی کردند.

وی با تجلیل از حضور و نقش آفرینی تمام تیم‌های عملیاتی، امدادی، خدماتی، انتظامی و نظامی برای کمک به شهروندان گفت: حضور فرماندهی، یگان‌ها و نفربرهای تیپ ۲۹۲ زرهی ارتش، خودروهای تاکتیکی سپاه، تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر، خودروهای آفرودکار، گروه‌های جهادی و همه نیروهای عملیاتی و امدادی شهر در این عملیات بزرگ امدادرسانی بسیار پررنگ، موثر و دلگرم کننده بود.

بهشتی فرد ادامه داد: همچنین آتش نشانان دزفول با همکاری سایر دستگاه‌های عملیاتی ۲ مورد آتش سوزی منزل مسکونی را مهار و نسبت به ایمن سازی چندین مورد فرونشست زمین در مناطق مختلف را به اجرا در آوردند.

  بارش ۱۱۵ میلیمتر باران در سه ساعت در دزفول باعث آبگرفتگی شدید معابر شهری و مسدود شدن تعدادی از زیرگذرهای این شهر شد و تردد شهروندان را با مشکل همراه کرد.

طبق اعلام هواشناسی صفی آباد دزفول میزان بارندگی امروز پنجشنبه تا ساعت ۱۵ به نزدیک ۱۱۵ میلیمتر رسیده است.

با توجه به گستردگی آب گرفتگی‌های معابر و گرفتار شدن تعداد زیادی از خودروها در سطح معابر علاوه بر امکانات دستگاه‌های خدماتی و عملیاتی، نفربرهای تیپ ۲۹۲ زرهی و خودروهای سپاه نیز به کمک شهروندان آمدند.

:
:
:
آخرین اخبار