تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۰
کد خبر: ۲۹۲۶۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بارندگی شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از گندمزارهای خوزستان خسارت زد

  رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به خسارت وارده به مزارع کشاورزی استان در پی بارندگی اخیر گفت: ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع گندم استان ۱۰ تا ۷۰ درصد خسارت وارد شد.

مجید نبی‌پور روز شنبه در گفت و گوی رسانه‌ای اعلام کرد: طی روزهای اخیر، بالای ۱۰۰ میلیمتر بارندگی در شهرهایی دزفول، اندیمشک و شوش و در شهرهای دیگر بالای ۴۰ میلیمتر بارندگی ثبت شده است که بارش تگرگ و بارندگی شدید موجب آبگرفتگی و خوابیدگی مزارع برداشت نشده شد.

وی تصریح کرد: بارندگی شدید در برخی مناطق موجب شکسته شدن ساقه و دانه گیاه شده است.

نبی‌پور ادامه داد: ۱۹۴ هزار هکتار از مزارع آب گندم، ۱۷۲ هزار هکتار از مزارع دیم گندم و ۲۵ هزار هکتار از سایر محصولات کشاورزی خوزستان در سال زراعی جاری بیمه شده است.

وی ادامه داد: ارزیابی خسارت‌ها به صورت کلی از امروز آغاز شده ولی از روزهای آینده به صورت دقیق تر آغاز خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان خاطرنشان کرد: ۷۵۴ هزار هکتار از مزارع خوزستان در پاییز گذشته به کشت گندم اختصاص یافت که تاکنون ۸۶۴ هزار تن آن خریداری و از این میزان حدود ۴۳ هزار تن در مراکز روباز نگهداری شده که به مراکز مسقف منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه موج دوم برداشت گندم از اواسط هفته آینده آغاز می‌شود گفت: بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم توسط تعاون روستایی از کشاورزان خوزستانی خریداری شد.

طی روزهای اخیر بارندگی شدید همراه با وزش باد در بیشتر نقاط خوزستان به ویژه شهرهای شمالی منجر به آبگرفتگی معابر و خسارت‌هایی شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار