تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۲۹۲۷۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توضیحات میراث فرهنگی دزفول درخصوص خبر کشف قنات در این شهرستان

 رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول گفت: پس از انتشار خبری مبنی بر کشف یک قنات به دلیل فرو نشست زمین در یکی از مناطق دزفول، تیم های کارشناسی به محل اعزام و  مشخص شد که این سازه، بخشی از یک شبستان قدیمی است.

حمیدرضا خادم افزود: شکستگی خط فاضلاب و متعاقب آن فرونشست زمین در خیابان هجرت دزفول، موجب پیدا شدن حفره ای در یکی از ساختمان های محل شد که در اخبار منتشر شده از آن به عنوان کشف قنات یاد شد که بررسی موضوع به دلیل اهمیت به سرعت در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع به اتفاق ۲ نفر از کارشناسان باستان شناس این اداره در محل حاضر و نسبت به بررسی سازه اقدام و با توجه به عمق و نوع جداره مشخص شد که این سازه متعلق به بخشی از یک شبستان قدیمی است که در محلات قدیمی دزفول به تعداد زیاد وجود دارد.

رییس اداره میراث فرهنگی دزفول اظهار کرد: بررسی ها نشان داد که این شبستان در گذشته پر شده و به دلیل نشست فاضلاب بخشی از این شبستان شسته شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه این سازه ارزش معماری و یا تاریخی ندارد به منظور ایمن سازی ساختمان بالای آن باید نسبت به پر کردن این سازه اقدام شود.

در پی فرونشست زمین در یکی از مناطق دزفول، حفره ای در زیر ساختمان واقع در محل بیرون آمد که گمان زنی پیرامون کشف قنات در این محل افزایش یافت. مالکان ساختمان از وجود چنین سازه ای زیر ساختمان خود ابراز بی اطلاعی می کردند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار