تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۰
کد خبر: ۲۹۳۱۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شعبه ویژه رسیدگی به جرایم فضای مجازی در دادسرای شوشتر ایجاد شد
 

 دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شوشتر با اشاره به لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه برای کاهش آسیب‌های فضای مجازی گفت: شعبه ویژه‌ای در این دادسرا برای رسیدگی به جرایم فضای مجازی اختصاص داده شده است.

  مهدی امیری روز شنبه در نشست قرارگاه صیانت از فضای مجازی به میزبانی دادستانی شوشتر بیان کرد: اقدامات پیشگیرانه، آگاه‌سازی و راهنمایی در اولویت اقدامات مربوط به فضای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مرتبط با فضای مجازی است و تعقیب کیفری و برخورد قانونی در مرحله دوم قرار دارد.
وی ادامه داد: در کنار اقدامات فرهنگی توصیه شده، دستگاه قضایی با مخلان امنیت روانی در فضای مجازی که از مطالبات جدی جامعه و مردم است، برخورد خواهد کرد.
امیری افزود: متاسفانه برخی از افراد با فعالیت در فضای مجازی قصد ترویج بی‌بند و باری، مبارزه با عفاف و حجاب، نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی را دارند.

دادستان عمومی و انقلاب شوشتر اظهار کرد: به این افراد هشدار داده می‌شود که دادستانی به عنوان مدعی العموم علیه مرتکبان جرایم در فضای مجازی، اقدامات لازم را در دستور کار قرار داده و شعبه ویژه‌ای جهت رسیدگی به این نوع جرایم اختصاص داده شده است.
وی تاکید کرد: برخورداری از فضای مجازی سالم، حق مردم است و با راه‌اندازی قرارگاه صیانت از فضای مجازی اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای با بزه‌های صورت گرفته در فضای مجازی از مرحله رصد و کشف جرم تا تشکیل پرونده قضایی در دستور کار است.

:
:
:
آخرین اخبار