تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۲۹۴۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
این فوتبال در فساد غرق شده است، سردار!
اتفاقاتی در دیدارهای این فصل پرسپولیس روی داده که موجب اعتراض مدیریت این مجموعه بوده است؛ اما در بازی روز گذشته اشتباهات داوری به گونه ای بود که مدیرعامل را به نهایت عصبانیت رساند. او سخنانی بر زبان راند که بازتاب گسترده ای داشت.
به سوای موارد مطروحه از سوی او که بایستی ثابت شود، نکاتی وجود دارد که باید به وی یادآوری کرد تا بداند وضعیت این رشته چقدر بد است. او تا به امروز، فقط بخشی از واقعیت های فوتبال را دیده و باید بداند که فساد این بخش از جامعه را دربر گرفته و حتی امیدی به اصلاح آن نیست!

× همه چیز به دلال ها می رسد، برادر!
درست متوجه شده ای برادر! این فوتبال تا خرخره در فساد فرو رفته است. در مورد ورزشی حرف می زنیم که فلان دلالش، خانه تیمی راه می اندازد و از بازیکنان اخاذی می کند. از دلالانی که به راحتی، نتایج دیدارها را عوض می کنند و کسی هم نیست که بپرسد آخر مگر اینقدر کار رها شده که اینگونه حق و ناحق در هم ادغام شده است. همان دلالی که میلیاردها تومان به این فوتبال لطمه زده و به راحتی به دلار تبدیل کرده و در سرزمین های دور به تفریح و لذت جویی مشغول است.
آری، این واقعیت فوتبال ایران است که عده ای فاسد یکه تازی می کنند و کسی هم نیست که جلویشان را بگیرد. البته، منشور اخلاقی نیز بود که بایستی شرح پر درد آن را روزی با ملت گفت تا بدانند در ورای این بردها و باخت ها چه اتفاقاتی روی می دهد!

× سردار! این واقعیت فوتبال است
واقعیت فوتبال ما در آنجا رقم می خورد که فلان مربی که همیشه داعیه دار فوتبال پاک و درستی است، حتی توان جذب یک بازیکن را ندارد چرا که بایستی نظر دلال ها را جلب کند. منظورم چه کسانی است؛ همان هایی که مربی را یاری دادند تا نتایج را به شکل ناگهانی به سود خود رقم بزند. امروز نیز همان مربیان بایستی جواب آن محبت ها را بدهند و سکوت کنند و ...
واقعیت فوتبال ایران همین مربیانی هستند که میانگین سوادشان حتی به دیپلم هم نمی رسد؛ اما در کسوت معلمان و بزرگان نشسته و چه کسی است که نداند محصول این دست اشخاص، فوتبال امروز ما است. مربیانی که حتی نمی توانند از پس حریفان ساده خارجی بربایند و مبادا پاک دست و پاک نیتی بخواهد در این فوتبال مربیگری کند. چه بلاها که سرش نمی آورند و چه ها که نمی کنند! این ها واقعیت فوتبال تا خرخره در فساد فرو رفته این کشور است.

× اخوی! اوضاع خراب است
به واقع، بدترین دوران فوتبال این مرز و بوم را می بینیم. کارمان به جایی رسیده که مدیرانمان بایستی در فلان جا باشند و زمینه ساز رهایی بازیکنانی شوند که ... اخوی! اوضاع خیلی خراب است. مدیرانمان هم شبیه وضعیت فوتبالمان شده اند. میانگینی از عملکردشان بگیریم تا بدانیم خانه از پای بست ویران است. یکی باشگاه را تبدیل به جولانگاه خانواده اش کرده و دیگری تا دیروز دنبال دلالی بازیکنان امریکای جنوبی بود. اگر روزی این پرده کنار رود، نمی دانم چگونه خواهد شد و مردم چه خواهند دید؛ اما این را می دانم که خدا به ما لطف دارد و پرده پوش ...

× آقای مدیر! فوتبال را باید نابود کرد
وضعیت فوتبال به قدری خراب است که بایستی آن را نابود کرد و بنایی دیگر ساخت. این فدراسیون نه توان اصلاح را دارد و مع الاسف، نه خواستی تا کنون دیده شده است. رئیسش که هنوز متهم دستگاه قضایی است و دبیرش نیز معلوم نیست چه می کند. هر جایش را که می بینی، نابه سامانی و خرابی و ویرانی است. نه، آقای مدیرعامل! ما به این قوم باور نداریم. آنها مرد اصلاح و انقلابی گری نیستند که اگر بودند، فوتبال ما به این روز نمی رسید.
ما به اینها امیدی نداریم و می دانیم که ماندنشان، سیه روزتر شدن این ورزش است؛ اما چه سود که تصمیم گیران در خواب غفلتند و در پی ریاست ها و کیاست ها! شما درست آمده اید و درست دیده اید. این فوتبال را فساد فرا گرفته است. این مریض را حتی دعا هم برنمی گرداند؛ حتی دعا ...
:
:
:
آخرین اخبار