تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۳۰۲۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ورود بخش خصوصی به حوزه آب

سرپرست وزارت نیرو در امور آب و آبفا با تاکید بر این‌که اتکا حوزه آب در وزارت نیرو بیشتر به تولید ملی بوده است، اظهار کرد: شرایط به گونه‌ای بوده که اقتصاد کشور به سمت خودکفایی و خوداتکایی بیشتر پیش رفته است.

علیرضا دائمی با اشاره به عملکرد حوزه‌ آب و آبفای وزارت نیرو در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی گفت: اتکای ما در بخش تاسیسات آب از گذشته بر تولید ملی کشور بوده و در این مورد توانایی بسیار خوبی داشته‌ایم.

وی افزود: حتی در صادرات خدمات فنی در منطقه ما پیشرو بوده‌ایم و در طرح‌هایی که خارج از ایران در بخش سدسازی و سازه های آبی آغاز کرده‌ایم موقعیت خوبی داشته‌ایم و داریم.

سرپرست وزارت نیرو در امور آب و آبفا با اشاره به استفاده از سرمایه ایرانی توسط این بخش گفت: یکی از مصادیق مهم، استفاده از اوراق مشارکت است به گونه‌ای که با این کار مردم در سرمایه‌گذاری‌ها مشارکت کردند.

دائمی با اشاره به توسعه حضور بخش خصوصی نیز بر انجام خرید تضمینی در سال جاری تاکید کرد و گفت: در سال 91 برای خرید تضمینی ردیف در نظر گرفته شده بود، بنابراین بسیاری از سرمایه گذاران در این بخش ورود کردند و ما محصول آن‌ها را خریداری کردیم؛ در بخش خرید تضمینی نیز شاهد مشارکت خوب بخش خصوصی بودیم.

وی با اشاره به توسعه کار در سال 91 در امور آب و آبفا نیز گفت: از دیدگاه ما شرایط بسیار مناسبی در حوزه توسعه کار برقرار شد چرا که با توجه به اعتباراتی که در پایان سال 90 داشتیم و با استفاده از تنوع بخشی سرمایه آب به ویژه با اتکا بر سرمایه‌ داخل موفقیت‌های بزرگی به دست آوردیم.

سرپرست وزارت نیرو در امور آب و آبفا با تاکید بر این‌که سال 91 نخستین سالی است که توانستیم با کمک بخش خصوصی اجرای چندین تصفیه خانه فاضلاب را آغاز کنیم گفت: به عنوان مثال برای تصفیه خانه فاضلاب زرین شهر اصفهان، تصفیه خانه فاضلاب مبارکه و تصفیه‌خانه‌ای در یکی از مناطق اصلی تهران با بخش خصوصی توانستیم موافقت نامه امضا کنیم و این کار انجام شود.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار