تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۳۰۳۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تعیین اولویتهای قرارگاه خاتم الانبیا(ص)
عبادالله عبداللهی که به تازگی با حکم فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) منصوب شده، در پاسخ به پرسشی درباره برنامه وی برای اداره قرارگاه خاتم‌الانبیا اظهار داشت: با توجه به اینکه قرارگاه خاتم یکی از مجموعه‌های بزرگ اجرایی در کشور است و از بازوان پرتوان دولت محسوب می‌شود، برنامه بنده براساس ادامه تکیه بر اصول قرارگاه در گذشته خواهد بود.

وی افزود: بر این اساس تلاش می‌کنیم توجه بیشتری به پروژه‌هایی که پیشرفت فیزیکی خوبی دارند کنیم و آنها را به مرحله پایان و بهره‌برداری برسانیم.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا اضافه کرد: بیشتر موارد مورد نظر، پروژه‌های مهر ماندگار است که بیش از 50 پروژه از این دست برعهده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه 70 درصد پروژه‌های مهر ماندگاری که برعهده قرارگاه گذاشته شده، پروژه‌های عمرانی هستند، گفت: اولویت ما اتمام پروژه‌های مهر ماندگار است، اما این به معنای بی‌توجهی به دیگر پروژه‌ها نیست و آنها نیز براساس برنامه زمان‌بندی و اصول پروژه پیش می‌روند.

عبداللهی اظهار داشت: امسال تخصیص اعتبار پروژه‌ها چندان مناسب نبوده است، اما در خصوص پروژه‌های مهرماندگار تقریباً مبالغ و اعتبارات مورد نظر تا حدودی تأمین اعتبار شده و به تدریج پرداخت می‌شود، نظر براین اساس تا زمان توافق شده و برنامه‌ زمان‌بندی تا پایان دولت بسیاری از آنها را به پایان برسانیم.

*اولویت پرداخت اعتبارات با پیمانکاران است

وی در پاسخ به پرسشی درباره بدهی دولت به قرارگاه خاتم بابت اجرای پروژه‌ها و بدهی قرارگاه به پیمانکاران پایینی دستی گفت: اولویت پرداخت‌ ما با پیمانکاران است و به این شکل نیست که پیمانکاران حجم بالایی از قرارگاه مطالبه داشته باشند.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا اضافه کرد: معمولاً پیمانکارانی که با قرارگاه به عنوان یک  GC (پیمانکار عمومی) کار می‌کنند در اولویت پرداخت اعتباراتی هستند که از سوی دولت به قرارگاه پرداخت می‌شود و تا کنون نیز این اتفاقات افتاده است.

 وی افزود: در زمان مسئولیت بنده در قرارگاه کربلا با وجود پروژه‌های بسیار زیاد، پیمانکاران زیادی داشتیم که همه در اولویت دریافت اعتبارات بودند و در دیگر بخش‌های قرارگاه نیز چنین اتفاقی افتاده است و اولویت پرداخت با پیمانکاران دست دوم بوده است.

*قرارگاه از 8 سال پیش وارد پروژه‌های کوچک نشد

وی در پاسخ به پرسشی درباره ورود قرارگاه به عنوان یک پیمانکار عمومی بزرگ به پروژه‌های کوچک گفت: این مطلب به 7 یا 8 سال پیش‌ مربوط است و از آن تاریخ به بعد قرارگاه در پروژه‌های کوچک ورود پیدا نکرده و کل پروژه‌هایی که قرارگاه برعهده گرفته پروژه‌هایی بوده‌اند که دیگر پیمانکاران نتوانستند، انجام دهند و قرارگاه برای اجرای آنها ورود کرده است.

عبداللهی تصریح کرد: از طرف دیگر پیمانکاران خصوصی تمایل زیادی دارند، با قرراگاه به طور مستقیم طرف قرارداد باشند و قرارگاه هم در مجموع تلاش می‌کند، یک چتر امنیتی و حمایتی برای این پیمانکاران فراهم کند، تا کار به آنها واگذار شود.

وی با تاکید بر اینکه این سیاست قبلاً هم در قرارگاه بوده و ادامه خواهد یافت، افزود: پیمانکاران کوچک به این دلیل تمایل دارند، با قرارگاه کار کنند که قرارگاه اولویت‌های پرداخت را بیشتر به آنها می‌دهد، چنانکه اگر بررسی کنید، پرداخت‌های قرارگاه نسبت به دیگر دستگاه‌ها جلوتر بوده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا با بیان اینکه قرارگاه پروژه‌های بزرگ را می‌گیرد و بین پیمانکاران کوچک تقسیم می‌کند و این پیمانکاران امنیت کاری دارند، گفت: بیشتر فعالیت‌ها و پروژه‌های قرارگاه در اختیار پیمانکاران دست دوم قرار دارد و پروژه‌های بزرگ به وسیله قرارگاه به عنوان یک GC پیمانکار عمومی بین پیمانکاران کوچک شکسته شده است.

وی اظهار داشت: پروژه‌های نفتی واگذار شده به قرارگاه نیز پیشرفت خوبی دارند و به تناسب پرداخت‌های انجام شده پیش می‌روند.

به گزارش فارس عبادالله عبداللهی دیروز با حکم فرمانده سپاه پاسداران جایگزین ابوالقاسم مظفری شمس در فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) شد. مظفری از زمان انتخاب رستم قاسمی به عنوان وزیر نفت به عنوان جانشین وی منصوب شده بود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار