تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۳۰۳۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چند قدم تا حس شش کامپیوترها
شرکت IBM می‌گوید در پنج سال آینده کامپیوترها خواهند توانست،لمس کنند، بچشند، بوکنند، بشنوند و ببینند.

ابزارهای حسگر به کمک خریداران آنلاین برای لمس محصولات، پدر و مادرها برای دریافت صدای گریه بچه، آشپزهای آنلاین برای پخت پز و یک غذای خوشمزه و سالم، و غیره خواهد آمد. اما تاکنون چیزی در مورد حس ششم نگفته‌اند!

این چشم انداز از سیستم‌های حسی در همایش سالانه "پنج در پنج" شرکت IBM در لیستی ارائه شده. این لیست به تکنولوژی‌های اشاره می‌کند که پیش‌بینی می‌شود در 5 سال آینده به وقوع بپوندد.



این لیست که برای اولین بار در سال 2006 منتشر شد در آن هنگام پیش‌بینی کرده بود که روزی تلفن همراه به کیف پول، باجه فروش بلیت، برنامه‌ریز، فروشگاه، و غیر تبدیل شود. که البته این پیش بینی با اولین نسل آیفون به حقیقت پیوست!

بقیه پیش‌بینی‌ها نظیر اینترنت سه بعدی هنوز محقق نشده، اما با روند کنونی حرکت علم و دانش به نظر می‌رسد به زودی به واقعیت می‌پیوندد.البته صفحه اینترنتی پنج در پنج IBM با این ادعا که امروزه بازی‌های سه بعدی اینترنتی بسیار فراگیر شده‌اند سعی کرده بگوید این پیش‌بینی نیز به حقیقت پیوسته، اما باید بپذیریم که اینترنت سه بعدی هنوز هیچ جای دنیا فراگیر نشده!

در لیست که اخیرا شرکت IBM ارائه کرده است همه چیز  در مورد حواس است. کامپیوترهای امروزی هم اکنون از طریق وب‌کم و میکروفن قادر به دیدن و شنیدن هستند و بسیاری  از اپلیکیشن‌های جالب برای این حواس طراحی شده است.

اما چرا جلوتر نرویم؟ پنج در پنج تخمین می‌زند که در پنج سال آینده صفحه‌های لمسی گجت‌های ما نه تنها تماس انگشتان دست ما را تشخیص می‌دهند بلکه با لرزش‌های نرم و خفیف احساس لمس پارچه‌ای ابریشمی با بالشی از پرقو  را برایمان تداعی می‌کند. و از ظهور دستگاه‌هایی خبر می‌دهد که نفس‌های ما را با حس بویایی‌شان دریافت می‌کنند و از اطلاعات آن برای تشخیص بیماری سرطان، دیابت و یا سرما خوردگی استفاده می‌کنند.
برچسب ها: حس ، حس شش ، کامپیوتر
:
:
:
آخرین اخبار