تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۳۰۳۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برخورد جدی با فروشندگان مواد محترقه
نیروهای پلیس به شدت با افرادی که بخواهند سلامت دیگران را به خطر بیاندازند و یا برای مردم مزاحمت ایجاد کنند، برخورد می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به ایام پایانی سال و خرید و فروش مواد محترقه خطرناک توسط افراد سودجو که هر ساله در مراسم چهارشنبه آخر سال سبب آسیب شده است، پیگیری و مبارزه جدی با آن نیز به عنوان یک معضل مورد تاکید است و در دستور کار پلیس قرار گرفته است.

وی افزود: برای رفاه حال مردم، اقدامات امنیتی و انتظامی برای برگزاری مراسم چهارشنبه پایان سال در استان اندیشیده شده است و لازم است که خانواده‌ها در این زمینه پلیس را یاری کنند و مراقب فرزندان خود باشند.

امان‌اللهی با اشاره به اقدامات پلیس در این زمینه گفت: به منظور پیشگیری از آسیب‌های احتمالی در این روز، جمع‌آوری مواد محترقه و آتش‌زا که باعث بروز مشکلات جدی به ویژه آسیب رساندن به جسم افراد می‌شود، در دستور کار پلیس قرار گرفته که بیش از 48 هزار انواع ترقه و مواد آتش‌زا کشف شده است.

وی همچنین اظهار داشت: بر اساس درخواست شهروندان، مکان‌هایی که در سال‌های گذشته در این زمینه فعال بوده و اقدام به آتش بازی می‌کردند، شناسایی و مورد کنترل قرار خواهند گرفت.

فرمانده نیروی انتظامی استان یزد بیان کرد: بر اساس دستورالعمل پلیس در این روز با هرگونه ایجاد مزاحمت به صورت جدی برخورد خواهد شد و کسانی که با خودروهای خود اقدام خلاف قانون داشته باشند تا سه ماه متوقف خواهند شد.

وی همچنین از اجرای طرح نوروزی و افزایش گشت‌های پلیس در این طرح خبر داد و گفت: طرح نوروزی به منظور کنترل در رفت و آمدها و برقرای بیشتر نظم و امنیت این طرح از 25 اسفند تا نیمه فروردین ماه در سطح شهر و جاده‌های استان اجرا خواهد شد.

وی بیان داشت: بر این اساس 2 هزار و 500 نفر به صورت مستقیم به کارگیری خواهند شد تا در برقراری نظم و امنیت و برخورد با موارد خلاف قانون و آرامش شهروندان و مسافران نوروزی اقدام کنند.

امان‌اللهی در ادامه از افزایش گشت‌های پلیس در این ایام خبر داد و اظهار داشت: بر این اساس 15 گشت خودرویی و هشت گشت موتوری در سطح کلانتری‌های استان اضافه شده‌اند که در طول اجرای طرح نوروزی پاسخگوی نیازهای پلیس در این زمینه باشند.

وی با اشاره به استفاده از امکانات پلیس و نیروهای نظامی به صورت گسترده در این ایام عنوان کرد: از ستاد و یگان‌های پلیس نیز 100 گشت پلیسی در سطح استان اضافه می‌شود.

امان اللهی افزود: در هر صورت پلیس در چهارشنبه آخر سال با به کارگیری گشت‌های محسوس و نامحسوس، حضور پررنگی خواهد داشت و در ایام نوروز نیز همراه مردم خواهد بود.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار