تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۱
کد خبر: ۳۰۳۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کمک کمیته امداد به نیازمندان تاجیکستان
مراسم گرامیداشت هیجدهمین سالگرد تاسیس نمایندگی کمیته امداد امام خمینی (ره) مستقر در تاجیکستان دوشنبه شب در پایتخت این کشور برگزار شد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در این مراسم گفت: این نهاد خیریه پس از پیروزی انقلاب اسلامی با حکم امام خمینی (ره ) تاسیس و به کمک و مساعدت مردم محتاج و نیازمند در سراسر ایران و برخی از کشورها شتافت.

علی اصغر شعر دوست افزود: نمایندگی کمیته امداد امام خمینی (ره) در تاجیکستان نیز در سال 1373 در شهر دوشنبه افتتاح شد که بزرگ ترین نهاد ایرانی در این کشور دوست ، برادر و همزبان است .

وی گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) در طول 18 سال فعالیت خود در تاجیکستان به دهها هزار خانوار بی بضاعت خدمات ، کالا و مستمری ارائه کرده است.

شعردوست گفت که در این مدت نیز به هزاران خانوار نیازمند خدمات دارویی ارائه شد و بیش از 170 هزار نفر دانش آموز و هفت هزار دانشجوی کم و بی بضاعت هم از خدمات متنوع این نهاد بهره مند شدند.

به گفته سفیر جمهوری اسلامی ایران اهدای جهیزیه به بیش از 5 هزار زوج و ارائه خدمات به حدود شش هزار خانوار تاجیک آسیب دیده از حوادث طبیعی از دیگر مساعدت های این نهاد بوده است.

شعردوست اظهار داشت: این نهاد همچنین به بیش از دو هزار و 500 مددجو در تاجیکستان تسهیلات قرض الحسنه خودکفایی و اشتغال پرداخت کرده است.

رییس دفتر نمایندگی کمیته امداد در دوشنبه نیز گفت: در 20 شهر و نواحی این کشور تاکنون 50 کارگاه آموزشی در رشته های مختلف فنی برای مددجویان ایجاد شده است.

سید مهدی عبادی افزود: شش نمایندگی کمیته امداد و 20 شعبه توزیع کمک ها و خدمات به مردم نیازمند در دیگر نواحی کشور تاجیکستان مشغول فعالیت است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار