تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۳۰۴۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وضعیت نگران کننده برخی‌غیرانتفاعی‌های آبادان
امام جمعه آبادان گفت: وضع برخی مدارس غیرانتفاعی این شهرستان به دلیل رواج نمره گرایی در آنها نگران کننده است.

حجت الاسلام علی ابراهیمی پور پیش از ظهر امروز سه شنبه در دوازدهمین جلسه شورای آموزش و پرورش آبادان اظهار کرد: تربیت صحیح زمینه ساز تعلیم و آموزش درست خواهد بود.

وی اظهار کرد: آموزش و پرورش آبادان در مقایسه با بسیاری شهرهای دیگر مشخصه های خاص خود را دارد که به رغم داشتن وسعتی عظیم همراه با ظرفیتهای زیاد از جمله استعدادهای کم نظیر و گاها بی نظیر دانش آموزان و نخبگانش با مشکلات گوناگونی دست و پنجه نرم می کند.

ابراهیمی پور تصریح کرد: مسئولان و دست اندرکاران امر آموزش وپرورش باید با انجام بررسیها و کارهای کارشناسی شده در صدد رفع مسائل و مشکلات آموزشی و پرورشی باشند.

امام جمعه آبادان یادآور شد: موضوع هیئت امنایی کردن مدارس قصه ای نگران کننده شبیه مدارس غیر انتفاعی را در اذهان متبادر می کند به همین دلیل باید در این خصوص آگاهانه تر، هوشمندانه تر و با برنامه ریزی عمل کرد.

حجت الاسلام ابراهیمی پور با ابراز تاسف از وضع بد آموزشی در برخی از مدارس غیر انتفاعی ادامه داد: در برخی از این مدارس  نمره گرایی جای تهذیب گرایی و آموزش را گرفته است که این مسئله بسیار نگران کننده است.

وی بر لزوم توجه به رفع این مشکل و تلاش در جهت ترویج تربیت صحیح دینی و اسلامی، تهذیب نفس و اخلاق در مدارس تاکید کرد.

حجت الاسلام ابراهیمی پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مناطق محرومی که در آنها استعدادهای بی نظیر وجود دارد، گفت: فضاهای آموزشی باید به نحوی مهیا و مدیریت شود که کیفیت علمی و اخلاقی در آنها بالا رود.

وی خطاب به مسئولان آموزش و پرورش افزود: نباید انجام کارها به شکل تکلیف گرایی باشد بلکه باید خروجی جلسات آموزش و پرورش خوب و نتیجه بخش باشد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار