تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۳۰۵۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هوگو چاوز را چه کسانی کشتند؟!
درحالی که بلافاصله پس از درگذشت چاوز، معاون اول ونزوئلا از توطئه دشمنان خبر داد ، برخی رسانه های غربی، بی کفایتی پزشکان کوبایی را علت مرگ چاوز دانستند.

گروه بین الملل: «نیکلاس مادورو» معاون رئیس جمهوری ونزوئلا خبر داد «هوگو چاوز» که در چند روز اخیر وضعیت جسمانی وی به دلیل مشکلات تنفسی رو به وخامت گذاشته بود، در گذشته  است.
 
به دنبال بدتر شدن وضعیت جسمانی «هوگو چاوز» نیکلاس مادورو معاون رئیس جمهوری در جلسه ای با حضور مقامات ارشد سیاسی و نظامی  درباره شرایط جسمانی چاوز، وضعیت کشورش و توطئه دشمنان سخنرانی کرد. وی در این جلسه که به طور زنده از تلویزیون پخش می شد ، تاکید کرد ؛ مبتلا شدن چاوز به بیماری سرطان توطئه دشمن بوده است.
 
در مقابل و پس از اظهارات معاون اول چاوز  ، فاکس نیوز لاتین مرگ چاوز را بر گردن پزشکان کوبایی انداخت. این شبکه خبری نوشت ؛ شاید هیچ فاجعه ای بدتر از مرگ هوگو چاوز برای کوبا دردناک نباشد؛ چرا که بعد از فروپاشی اتحادیه شوروی و متوقف شدن رژیم کاسترو، ونزوئلا وارد دوران سختی شد تا وقتی که هوگو چاوز رو کار آمد. ونزوئلا روزانه ۱۱۵هزار بشکه نفت به پالایشگاه سینفوئگو می فرستد و همواره به پرستاران، پزشکان کوبایی که در سراسر آمریکای لاتین مستقر هستند پرداختی می دهد که براورد می شود این رقم به میزان ۵میلیارد دلار در سال باشد.
 
فاکس نیوز لاتین در ادامه مدعی شده است که مرگ چاوز برای کاستروهای کوبا باید شرم آور باشد؛ چرا که سرعت وخامت حال چاوز نشان دهنده بی کفایتی پزشکان کوبایی است. به گفته دکتر جوز مارکینا، پزشکی که از اوضاع هوگو چاوز اطلاعات زیادی دارد، اشتباه پزشکان کوبایی در مرگ قریب الوقوع هوگو چاوز نقش داشته است. این پزشک افزوده است که انتخاب شیمی درمانی اشتباه برای این بیماری، درمان هوگو چاوز را غیرممکن و بیماری او را مقاوم تر کرد.
 
روز سه شنبه، "نیکلاس مادورو" معاون رئیس جمهوری ونزوئلا اعلام کرد که هوگو چاوز بعد از دو سال دست و پنجه نرم کردن با بیماری سرطان، درگذشت.
مرجع / اقتصادآنلاین
:
:
:
آخرین اخبار