تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۳۰۶۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پایان چالش کم آبی در جزایر هرمزگان
مدیرعامل آبفای هرمزگان در نشست وزیر نیرو با مدیران عامل شرکت‌های تابعه وزارت نیرو در هرمزگان، از ایجاد ظرفیت‌های جدید آبرسانی در استان خبر داد.

حسین خادمی گفت: با توجه به اینکه هرمزگان معادل ۳۰۰ لیتر در ثانیه کمبود آب دارد، این شرکت در صدد ایجاد ظرفیت‌های جدید آبی نظیر طرح آبرسانی سد جگین-جاسک و تامین آب روستاهای فرامرزان است.
 
وی ادامه داد: همچنین احداث آب‌شیرین‌کن‌های بندرلنگه و جزیره فارور تا سه ماهه اول سال ۹۲ از دیگر ظرفیت‌های جدید آبی است که با بهره برداری از این طرح‌ها و پروژه‌ها، ۵۰۰ لیتر در ثانیه به ظرفیت آبی اضافه شده و نیاز آبی استان تامین و رفع کمبود می‌شود.
 
پایان چالش کم آبی در جزایر هرمزگان
 
این مقام مسئول همچنین از پایان چالش کم آبی در جزایر استان خبر داد و گفت: با تولید آب از طریق آب‌شیرین کن و با سرمایه گذاری بخش خصوصی شاهد تامین آب جزایر هنگام، لارک، تنب بزرگ و کوچک، ابوموسی‌، فارور و هندورابی و سایر جزایر و همچنین شهرهای بندرلنگه و کنگ هستیم، به طوری که در حال حاضر جزایر استان هیچگونه کمبود آبی ندارند.
 
خادمی همچنین عزم راسخ دولت نهم و دهم در بخش آبرسانی به شهرها و روستاهای استان را ستودنی خواند و افزود: اجرای بسیاری از طرح‌های آبرسانی از جمله آبرسانی از سد شمیل نیان به شهرهای بندرعباس و بندر خمیر و بهره برداری از خط محرم که آرزوی دیرینه مردم این استان بوده، از جمله طرح‌های مهم اجرا شده در این دولت بوده است.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: چالش ، کم آبی ، جزایر ، هرمزگان ، آبفا
:
:
:
آخرین اخبار