تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۳۰۷۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نيلسون مثل عابدزاده محبوب است
 نيلسون مدل کوچک‌شده‌ي عابدزاده است. او از نظر رفتار و شيوه‌ي دروازه‌باني خيلي شبيه به عابدزاده عمل کرده است
 
ادموند بزيک ستاره‌ي گل‌زن سال‌هاي نه چندان دور پرسپوليس که حالا به عنوان آناليزور در اين تيم فعاليت دارد، در بازي ديروز پرسپوليس مقابل ذوب‌آهن در رقابت‌هاي جام حذفي يکي از همراهان سرخ‌پوشان بود. بزيک سال‌ها در اصفهان زندگي کرد و در تيم فوتبال سپاهان توپ زد. بزيک معتقد است که برد پرسپوليس، کليدي‌ترين نتيجه‌ي فصل اين تيم بوده است.
 
صحبت با فرهاد کاظمي دليل خاصي داشت ؟
 
خيلي وقت بود که همديگر را نديده بوديم و چند ماهي هم بود تلفني صحبت نکرده بوديم. اين برخورد طبيعي بود، چون کاظمي مربي مورد علاقه‌ي من است و با هم در سپاهان دوران خوبي را داشتيم.برايش آرزوي موفقيت کردم . البته نه در بازي ديروز .
 
به نظرت ذوب در ليگ مي ماند؟
 
از ديدگاه فوتبال اگر بازي ديروز را مقياس قرار دهيم، ذوب‌آهن بايد در ليگ بماند اما معلوم نيست اين تيم برابر آلومينيوم چه نتيجه‌اي بگيرد.آنها جام حذفي را جدي گرفتند و جلوي ما 120 دقيقه بازي کرده اند ... بايد ببينيم در بندرعباس چه مي کنند .
 
قبول داري که خوب بازي نکرديد؟
 
مهم اين است که در روز بدمان هم نمي بازيم . کبفيت در بازي هاي حذفي تحت تاثير برد است . طبيعي است که به دنبال خود برد بوديم. پرسپوليس چندسالي هست که نتيجه نگرفته است و به اين برد نياز داشت.همه روي اين تيم زوم هستند و بايد جام ببرد . اگر دنبال کيفيت هستند ما در ليگ کيفيت خود را نشان داده‌ايم اما ديروز به دليل اهميت اين ديدار بازيکنان استرس داشتند. اگر دقت کنيد ذوبي‌ها که استرس نداشتند بازي به مراتب بهتري را نسبت به بازي‌هايشان در ليگ نمايش دادند چون برعکس ما آنها در ليگ استرس دارند . البته در افت بازي ما زمين فولادشهر هم تاثير داشت و ارتفاع آنجا بالاست .
 
پيروزي را مديون نيلسون بوديد . درست است؟
 
 
يک گلر خوب مي‌تواند تيم را برنده کند. حتي زماني‌که توپ از خط دفاع رد مي‌شود هنوز اميد هست که توپ گل نشود. نيلسون نقطه‌ي قوت تيم ماست و نمايش‌هاي خوبي داشته است.
 
تو با عابدزاده خيلي نزديک بودي . او چقدر شبيه احمدرضاست؟
 
نيلسون مدل کوچک‌شده‌ي عابدزاده است. او از نظر رفتار و شيوه‌ي دروازه‌باني خيلي شبيه به عابدزاده عمل کرده و توانسته بخشي از وجه‌ي عابدزاده را کسب کند و محبوب هواداران شود.به عقيده من نقطه ضعف پرسپوليس در اين سال ها دروزاه بان بوده اما حالا نيلسون را داريم که بي اشتباه است . او تعصب خاصي هم به پرسپوليس دارد .
 
به جز نيلسون غلامرضا رضايي همجزو خوب هاي دوره شماست .
 
غلام در 9 بازي در دوران سرمربيگري يحيي گل‌محمدي در ترکيب اصلي بوده است و او کارهائي را انجام مي‌دهد که سرمربي تکليف مي‌کند. ما هم که از بيرون تيم را مي‌بينيم متوجه مسئوليت‌پذيري غلام مي‌شويم. او دوندگي بسيار زيادي دارد و پاس گل هم خوب مي‌دهد و جدا از شرکت در دفاع خوب هم گل مي‌زند.حضور ثايت غلام يعني اينکه کادرفني به بازيکنان اطمينان دارد.
 
برعکس او ولي انصاري فرد و قاضي شرايط خوبي ندارند . حتي ديروز به هم پاس نمي دادند ؟
 
چون همه روي اين دو نفر حساس شده‌اند اين‌طور به نظر مي‌رسد که باهم مشکل دارند. اين طور نيست و در اين بازي هر دو بهم پاس دادند.اين دو بازيکن هاي خوبي هستند و بالاخره کيفيت شان را نشان مي دهند .
 
پيش‌بيني براي پرسپوليس ... ؟
 
در هفته‌هاي پائيني بيش‌تر با تيم‌هاي رده پائيني بازي داريم و از بالايي ها فقط تراکتور را پيش‌رو داريم. ولي متاسفانه فاصله مان طوري است که اگر هر شش بازي را هم ببريم نبايد به مقامي بيش‌تر از چهارمي فکر کنيم.به نظر من قرعه خوبي داريم و بايد با حداکثر امتيازات فصل را تمام کنيم .
 
با اين شرايط تاسف نمي‌خوري که نهايتا چهارم مي شويد؟
 
چرا. چون مي‌توانستيم 6 امتياز در نيم‌فصل اول از دست ندهيم . در زمان مربي قبلي با دوبازي مي شد الان در کورس باشيم. البته در دوره ما هم بايد امتيازات بيشتري مي گرفتيم . مثلا در بازي نفت آبادان هم اگر پنالتي اعلام مي‌شد يا بازي آلومينيوم ... با بازي صبا . اگر کمي قدر موقعيت‌ها را مي‌دانستيم، الان در کورس قهرماني بوديم.
:
:
:
آخرین اخبار