تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۳۱۰۱۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش کشت گندم در شوش با اقدامی ابتکاری
رئیس جهاد کشاورزی شوش گفت: امسال به دلیل وجود رطوبت زیاد خاک، با اقدام ابتکاری اراضی قابل توجهی زیر کشت گندم قرار گرفت.

علیرضا ملک‌زاده  اظهار کرد: با وجود شرایط مناسب بارندگی‌ها در فصل زراعی جاری و تداوم بارش با توجه به تقارن برداشت ذرت و لزوم کشت گندم در اراضی، ذرت اهمیت به سزایی برای منطقه داشت.

وی افزود: با وجود رطوبت بالای خاک که باعث ایجاد اختلال در آماده‌سازی زمین و کشت به موقع در این اراضی شده بود با ابتکاری جالب و به موقع کشت گندم در موعد مناسب در شهرستان شوشتر صورت گرفت.

رئیس جهاد کشاورزی با تاکید بر حمایت از کشاورزان به منظور انجام کشت به موقع، تصریح کرد: برای کشت گندم در اراضی‌ که رطوبت زمین‌ها بالا بوده اقدام به هدایت دستگاه‌های کشت مستقیم به منظور کشت اراضی ذرت کرده و بخش قابل توجهی از این اراضی با وجود رطوبت بالا در زمان مناسب کشت شد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر زمین‌های کشت شده از وضعیت سبز مناسبی برخوردار هستند و امید آن است که امسال شاهد محصول با کمیت و کیفیت بالاتری باشیم.

  شهرستان شوش یکی از شهرهای مهم استان خوزستان در بخش کشاورزی است که به دلیل تولید زیاد محصولات این حوزه به قطب کشاورزی معروف است.

مرجع / فـارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
0
2
باريكلا.آفرين.نتايج بدست آمده را در انتهاي برداشت هم اعلام شود.
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
0
0
ای کاش بعداز برداشت گندم ازآتش زدن جای گندم توسط کشاورزان .مسولان باشدت برخورد بشود چونکه درخوزستان ما چندین سال است که از نعمت گردوخاک بهره میبریم ومسولان کاری دراین رابطه انجام ندادن .حال آتش زدن جای گندم وآلوده کردن هوا ومیحط زیست ونابودکردن زمینهای کشاورزی وبعد بکار بردن هزاران تن کود شیمایی وسموم خطرناک ومنجر شدن مردم به انواع واقسام سرطان گوارشی جای تامل دارد !!!! درکجای دنیا با زمین کشاوزی که مثل مادر انسان است اینطور برخورد میشود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
0
0
ای کاش از آتش زدن جای گندم توسط کشاورزان ومخلوط شدن آن باگردوخاک وخفه شده مردم ذر شوش وبقیه شهرهای خوزستان هم مینوشتی دلاور اما چه فایده که هنر شما بجای خبر رسانی ودردل مردم خورستان باشد شما سانسور گر خوبی هستید .البته جهت اطلاع یک از عوامل پیشرفت هر جامعه انتقال مشکلات وانتقادت مردم هست که شما این شجاعت راندارید.کاکا
:
:
:
آخرین اخبار