تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۳۱۱۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آماده‌باش آتش‌نشانی در ایام نوروز
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد از آماده‌باش کامل کارکنان این سازمان در ایام نوروز خبر داد.
 
سیدمحمد میرجلیلی پیش از ظهر امروز در نشستی در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: برای ایجاد ایمنی بیشتر و افزایش سرعت عمل در اجرای عملیات امداد و نجات در حوادث احتمالی روزهای منتهی به ایام عید، تمام نیروهای امدادی آتش‌نشانی در حالت آماده‌باش هستند.
 
وی با اشاره به اجرای طرح نوروزی سازمان آتش نشانی ادامه داد: نیروهای امداد و نجات سازمان آتش نشانی از 25 اسفند ماه تا 15 فروردین در نقاط حساس شناسایی شده و یا نزدیک به مکان‌هایی که احتمال حادثه بیشتر است مستقر هستند.
 
وی با اشاره به فعالیت ایستگاه‌های ثابت و سیار این سازمان عنوان کرد: همچنین 9 ایستگاه ثابت این سازمان در سطح شهر برای امداد رسانی آماده هستند.
 
میرجلیلی بیان داشت: سعی داریم تعداد ایستگاه‌های سیار فعال در سطح شهر در این ایام را به هشت ایستگاه سیار برسانیم تا در صورت بروز حادثه یا حریق عملیات امداد رسانی سریع‌تر انجام شود.
 
وی افزود: ایستگاه‌های سیار خود را در ورودی شهر برای کنترل حوادث احتمالی جاده‌ای و در نقاط پر تردد سطح شهر مستقر خواهیم کرد.
 
این مقام مسئول عنوان کرد: در ناحیه تاریخی یزد که از ترافیک بالایی به لحاظ حجم مسافر و تردد خودروها برخورداریم احتمال بروز حادثه بیشتر است به همین دلیل تمهیداتی اندیشیده شده تا در صورت بروز هر نوع حادثه‌ای به سرعت وارد عمل شده و عملیات امداد و نجات را انجام دهیم.
 
وی با اشاره به اینکه تامین ایمنی مسافران نوروزی از مهم‌ترین رسالت‌ها و وظایف این کمیته به شمار می‌‌رود، گفت: بازرسی و مدیریت مکان‌‌های اسکان مسافران نورزی از جمله برنامه‌های این سازمان به منظور کاهش حوادث در ایام نوروز است.
 
* آماده‌‌باش کامل آتش‌نشانی برای چهارشنبه آخر سال
 
مدیرعامل سازمان آتش نشانی یزد در ادامه با اشاره به در پیش داشتن چهارشنبه آخر سال گفت: با توجه به تغییراتی که در فرهنگ برگزاری چهارشنبه ‌سوری به وجود آمده و برخی رفتارها و حرکات ناپسند به این موضوع وارد شده است آتش نشانی برای جلوگیری از بروز حوادث از دو شیفت کاری خود استفاده می‌کند.
 
وی تصریح کرد: کار جدی فرهنگی و اصولی از سوی افرادی که متولیان اصلی کار فرهنگی هستند، صورت نگرفته و لازم است که دقت بیشتری روی این موضوع داشته باشند.
 
وی ادامه داد: خانواده‌ها نیز باید با نوجوانان و جوانان خود بستر دوستی را فراهم کنند و فرزندان خود را نسبت به خطرات این روز آگاه کنند.
 
میرجلیلی افزود: این موضوع که با حرکت‌های منفی با جوانان برخورد کنیم، کار اصولی برای تخلیه هیجانات انجام نداده‌ایم و تنها با فرهنگ سازی باید مردم را نسبت به خطرات آیین نادرست چهارشنبه سوری آشنا کرد.
 
وی همچنین با انتقاد از برگزاری مراسم چهارشنبه سوری در پارک کوهستان گفت: برگزاری این مراسم در پارک کوهستان به دلیل ترافیک زیاد و انبوه جمعیتی که در آنجا جمع می‌شوند مناسب نیست چراکه به کلی توان نیروهای امداد و نجات را در صورت بروز حادثه به صفر می‌رساند.
 
وی با اشاره به آمار عملیات سازمان آتش‌‌نشانی در چهارشنبه سوری سال گذشته نیز افزود: در سال گذشته 197 مورد حریق اطفا شد که از این تعداد 107 مورد مربوط به مراسم نادرست چهارشنبه سوری بوده است.
 
وی تعداد مجروحان اسفند سال گذشته را 14 نفر خواند و گفت: 23 مورد حادثه نیز در اسفند سال گذشته مورد رسیدگی امداد و نجات سازمان آتش نشانی قرار گرفته است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار