تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۳۱۱۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سخنان لاریجانی درباره زمان اجرای فاز2هدفمندی‬
دکتر علی لاریجانی پیش ازظهر امروز (یکشنبه ۲۰ اسفند) با حضور در محل دایمی نمایشگاه‌های مجلس شورای اسلامی، نمایشگاه توانمندی‌های کشاورزی جنوب را افتتاح کرد.

 
رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه توانمندی‌های کشاورزی جنوب، در جمع خبرنگاران، تصریح کرد: منطقه جنوب کرمان منطقه‌ای حاصل‌خیز از نظر تنوع محصولات است و نمایشگاه دستاوردهای کشاورزی جنوب این استان به خوبی بیانگر این است که استعدادهای خوبی در زمینه کشاورزی در این منطقه وجود دارد.

 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، افزود: جا دارد کمک‌های در خور توجهی به این منطقه که ظرفیت تولید خوبی برای کارهای کشاورزی و دامپروری دارد، انجام شود و درتصویب بودجه سال آینده نیز باید توجه خاصی به این منطقه شود.

 
وی در پاسخ به سوالی در مورد وظیفه ملت‌های مسلمان در مقابل حملات تروریستی در پاکستان به شیعیان گفت: از اقداماتی که مراجع تقلید عظام در این باره انجام دادند جا دارد تشکر شود و این اقدام امری به موقع و سنجیده در مقابله با اقدامات تروریستی که در منطقه به ویژه پاکستان، عراق و سوریه در حال انجام است، بود.

 
رئیس نهاد قانونگذاری کشور، افزود: اقدامات تروریستی در کشورهای یاد شده یک اقدام تفرقه افکنانه است و مستمراً مسئولان کشور به ویژه مقام معظم رهبری این نکته را متذکر شده‌اند و ایشان در توصیه‌های چندی پیش خود به این مسئله توجه جدی نشان دادند.

 
این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: اقدامات تروریستی بر علیه شیعیان منطقه مبین این است که این گونه اعمال وحشیانه پشت صحنه ای استکباری دارد.

 
لاریجانی یادآور شد: مردم مسلمان اهل تسنن و شیعه در اصول با یکدیگر تفاوت ندارند، ولی یک عامل خارجی در حال القای تفرقه افکنی میان مسلمانان است و از زمانی که برخی گروه‌های تندرو در منطقه به وجود آمدند هشدارهایی در مورد پشت صحنه این گروه‌ها که همان سرویس های خارجی بودند، داده شد.

 
وی تصریح کرد: باید در این زمینه در مردم و دولت‌های اسلامی منطقه هوشیاری جدی وجود داشته باشد که این هوشیاری می‌تواند اینگونه اقدامات فتنه انگیزانه را پایان دهد.

 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، همچنین در پاسخ به سوالی در مورد اجرای هدفمندی یارانه ها در ۳ ماهه اول سال آینده، گفت: این طرح همانگونه که امسال اجرایی شده است، در ۳ ماهه سال آینده نیز به اجرا گذارده خواهد شد، منتهی در سه ماهه اول چون دولت لایحه بودجه را به موقع ارائه نکرد و تنها بودجه سه دوازدهم را تحویل داد، از نظر قانونی و آیین‌نامه مجلس، ما براساس آنچه در سال قبل اتفاق افتاده است، باید عمل کنیم، بنابراین روال فعلی در سه ماهه سال آینده از نظر هدفمندی یارانه‌ها پیگیری خواهد شد تا اینکه بودجه به تصویب نهایی برسد.

 
لاریجانی همچنین در پاسخ به سوالی درباره نحوه اجرایی شدن فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در سال آینده، گفت: من رجال الغیب نیستم و این نکته باید از مجموعه مجلس سوال شود، چرا که این مسئله باید در کمیسیون‌های تخصصی بررسی و با توجه به شرایطی که کشور دارد، باید سنجیده شود که اجرایی شدن این طرح به مصلحت است یا خیر.

 
رئیس مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: بعید است این مسئله به اجرا گذاشته شود اما با توجه به مدت زمان باقی مانده باید اجازه داد این مسئله در کمیسیون های تخصصی بررسی شود.

 
گفتنی است در این مراسم تعدادی از اعضای هیات رئیسه و نمایندگان استان کرمان و شهرهای جنوبی کشور نیز حضور داشتند.
:
:
:
آخرین اخبار