تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۳۱۱۹۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معرفی رستوران‌هاي دوست‌ دار سلامت اهواز
رييس مركز بهداشت شرق اهواز گفت: به منظور رعايت اصول تغذيه‌اي و آشنايي مردم با مواد غذايي مناسب، با تهيه فرمتي خاص براي هر رستوران، توصيه‌هاي بهداشتي روي ميزها و كنار درب رستوران‌ها نصب مي‌شود تا مردم با آگاهي از اصول تغذيه، از منو استفاده كنند.

مهرداد شريفي با بيان اين كه رستوران‌ها با رعايت اصول تغذيه‌اي مي‌توانند نقش مهمي در افزايش سلامت مردم داشته باشند،  اظهار كرد: رستوران‌هايي كه بهداشت و امنيت مواد غذايي را رعايت كنند، به عنوان رستوران دوست‌دار سلامت در اهواز شناخته خواهند شد.
وي افزود: در اين رستوران‌ها بايد از همه گروه‌هاي غذايي از جمله غلات كامل، گوشت و پروتئين، شير و لبنيات و ميوه و سبزي استفاده شود.
رييس مركز بهداشت شرق اهواز تصريح كرد: روغن جامد، كره كنار برنج، نمك‌دان روي ميز و مصرف دخانيات بايد از رستوران‌ها حذف و سبزيجات معطر جايگزين سس‌هاي صنعتي شود.
شريفي ادامه داد: با توجه به اين‌كه بيماري‌هاي قلبي و عروقي رتبه نخست را در ميان علت‌هاي مرگ و مير دارند، پيشگيري از اين بيماري بايد در برنامه‌ها قرار گيرد.
وي عنوان كرد: براي افزايش سطح سلامتي جامعه و پيشگيري از بيماري‌هاي مختلف از جمله بيماري‌هاي قلبي و عروقي، جلسات آموزشي براي مسئولان تالارهاي پذيرايي، آشپزخانه‌ها و مديران رستوران‌ها برگزار شده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار