تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۳۱۲۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خوزستان در رتبه 25 و 31 تسهیلات!
استاندار خوزستان گفت: هم‌اكنون خوزستان در رتبه بيست و پنجم اعطاي تسهيلات نسبت به تعهد وام بانكي قرار دارد.

سيدجعفر حجازي در جلسه كارگروه اشتغال كه روز گذشته، 19 اسفندماه در محل استانداري برگزار شد، اظهاركرد: اين رتبه در كشور نشان مي‌دهد كه مشاركت و همكاري بانك‌ها ضعيف بوده و ضروري است كه تلاش بيشتري از سوي آن‌ها در جهت فراهم كردن زمينه‌هاي ايجاد اشتغال انجام شود و پرونده‌هايي كه اشتغال‌زايي لازم را ندارد رها كرده و وام‌ها را به افرادي كه توانمندي كافي و وثيقه دارند، پرداخت كنند. همچنين مراحل بين طرح‌هاي مصوب تا پرداختي بايد با سرعت بيشتري طي شود.
وي افزود: خوزستان تنها استان كشور است كه عملكرد آن در جذب سهميه تسهيلات قرض‌الحسنه اشتغال‌خانگي سال 91 صفر بوده و رتبه آخر يعني سي‌و يكم را دارد و اين نشان‌دهنده اشكال در سيستم و عدم همخواني توضيحات بانك‌ها با آمار كشوري است.
استاندار خوزستان تصريح‌كرد: مسئولان استان بايد بحث مشاغل‌خانگي را جدي‌تر بگيرند زيرا اين رتبه مناسب استاني با اين همه منابع خدادادي نيست؛ همچنين وام‌هاي مشاغل خانگي مي‌تواند در جهت ايجاد فرصت‌هاي شغلي سهم بزرگي داشته باشد و نبايد آن را بي‌اهميت دانست.
حجازي ادامه‌داد: در استاني كه اين همه منابع و گردش مالي قابل توجه دارد، اگر بخشي از منابع‌ مالي پرداخت نشود، تاسف‌آور است كه در اين زمينه بانك‌هاي تخصصي بسيار خوب عمل كرده‌اند اما برخي بانك‌هاي تجاري در حق مردم درست عمل نمي‌كنند؛ بنابراين ضروري است مديران دستگاه‌ها تلاش بيشتري داشته باشند، زيرا بحث اشتغال مهمترين كار كشور براي جوانان و از بحث مسكن نيز با اهميت‌تر است.
وي گفت: خوزستان تنها استاني است كه در سال‌هاي 90 و 91 با تك تك روساي بانك‌ها صورت‌جلسه داشته است؛ به‌زودي جلسه‌اي براي رفع مشكلات استان در حضور رييس‌جمهور برگزار مي‌شود كه يكي از اين مسائل عملكرد بانك‌ها است.
استاندار خوزستان عنوان‌كرد: هم‌اكنون اشتغال كشاورزي در شرايطي است كه انتظار مي‌رود تسهيلات قابل توجهي به آن اختصاص يابد و اگر بانك‌هاي تجاري توانايي پرداخت تسهيلات را ندارند، انتظار مي‌رود بانك‌هاي تخصصي در اين زمينه وارد شوند زيرا ما اكنون خارج از مرزهاي خليج‌فارس و عراق در صادرات پيش مي‌رويم و اشتغال بخش پيمانكاري، مشاوره، استخدامي، صنايع‌دستي و واحدهايي كه از محل صندوق‌هاي ملي هستند به خوبي محقق شده است.
وي افزود: هم‌اكنون صندوق مهر امام رضا(ع) استان رتبه اول را در خصوص عملكرد بين استان‌هاي ديگر كشور دارد كه اين امر به اشتغال استان كمك خوبي كرده است.
از سوي ديگر سيدخلف موسوي، مديركل اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان در اين جلسه با ارائه گزارش ميزان افزايش جذب تسهيلات بنگاه‌هاي زودبازده از 14 بهمن‌ماه تا 19 اسفندماه، عنوان‌كرد: تعداد طرح‌هاي تاييد شده در بانك‌ها 53 طرح است كه اشتغال جديد در طرح‌هاي تاييد شده 464 فرصت شغلي و تسهيلات مصوب براي اين طرح‌ها 301 ميليارد و 183 ميليون ريال است. تعداد طرح‌هاي انعقاد قرارداد شده نيز 27 طرح با مبلغ اعتبار 191 ميليارد و 437 ميليون ريال است.
وي گفت: اشتغال ايجاد شده در طرح‌هاي قرارداد منعقد شده نيز 119 فرصت شغلي و كل مبلغ پرداخت شده به متقاضيان 195 ميليارد و 637 ميليون ريال مي‌باشد.
به گزارش خبرنگار ايسنا همچنين در اين جلسه عنوان شد تعداد صدور مجوز مشاغل‌خانگي طي دو هفته‌اي اخير 11 هزار و 136 پرونده بوده كه اين رقم نشان مي‌دهد بانك‌ها در بحث مشاغل‌خانگي پيشرفت خوبي داشته‌اند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار